Mijn dochtertje en ik hebben binnenkort een fotoshoot in de buitenlucht. Zij krijgt van mij een jurkje aan waarop pailletten zitten. Alleen vraag ik mij nu af of dat problemen gaat veroorzaken tijdens het fotograferen. We mikken op zonnig weer, en ik ben bang dat die glimmertjes het dan lastig gaan maken voor de fotograaf. Zou het weerkaatsende zonlicht via die dingen het dan de fotograaf misschien wel beperken vanuit welke hoeken ze kan fotograferen? Ik wil juist dat we ons geen zorgen hoeven te maken over onze outfits en dat we gewoon zonder zorgen foto's kunnen nemen. Heeft iemand hier toevallig verstand en/of ervaring hiermee? Zou het beter zijn om de pailletten van het jurkje af te knippen, of zal het wel meevallen met hoe erg het zonlicht weerkaatst in de pailletten? De foto's zijn voor mij heel belangrijk. Ik heb het overigens ook al aan de fotograaf gevraagd, maar zij had nog geen ervaring met kleding met pailletten buiten op de foto zetten, dus zij kon mij geen antwoord geven.
Als je graag dat jurkje wilt en de pailletten zijn makkelijk eraf te halen, kun je ook een schaar oid meenemen naar de shoot. Ik ga ervan uit dat de fotograaf snel genoeg doorheeft of de pailletten de foto's beïnvloeden. Ik heb er geen ervaring mee overigens, maar het lijkt mij wel dat de weerkaatsing zichtbaar zal zijn.
ligt er denk ik aan hoeveel pailletten er op zitten. is het jurkje bezaaid met pailletten dan zal het meer effect hebben dan hier en daar een paar. ik zou zelf eerder een reservejurkje meenemen dan een schaar zodat ze het pailletten jurkje eventueel nog ergens anders voor kan dragen als het teveel schittert in de zon