kat ziek van vlooienpipet?

Discussion in 'De lounge' started by Sann, Nov 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Even een vraagje voor de kattenkenners.
    Vorige week vrijdag hebben we onze katten een pipetje in de nek gegeven omdat we wat vlooienpoepjes zagen. Nou is de kater sindsdien wat anders dan anders. niet echt ziek, maar hij slaapt wat meer en ik zie al die tijd al geregeld het derde ooglid zitten. ik heb verder niet het idee dat ie zich ziek voelt want hij gaat wel gewoon naar buiten en valt 1 van de poezen nog flink lastig maar toch, helemaal zichzelf is ie niet en het is toch neit goed lijkt me dat ik dat derde ooglid zie. Kan ie nog steeds last hebben van de pipet of kan ie de griep van ons (man en ik allebei ziek) wat hebben gekregen?
    Is dit toch iets waar ik de dierenarts voor zou moeten raadplegen? voelt zo gek aangezien ie niet echt ziek is maar hooguit wat meer slaapt.
    Maak me toch ongerust om het ventje.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Onze hond is ook eens ziek geweest van vlooienspul,

We hadden dit toen bij een dierenwinkel vandaan. Heel slecht spul. We zijn toen naar de dierenarts geweest.

Van dat merk halen wij echt nooit meer. Voortaan alleen maar die van de dierenarts.

Misschien kun je even bellen met de dierenarts?

3. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    We halen het altijd al bij de dierenarts dus goed zal het wel zijn.

4. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    wij halen zoiets ook bij de dierenarts, maar volgens mij is het dus niet zo'n goed spul. Mijn hond, die van mijn schoonmoeder én van mijn zus worden altijd ziek van dat spul! Geen idee welk 'merk' het is, maar van de dierenarts zelf dus iig!

Meestal trekt dat bij ons na 3-4 dagen wel weg, een week lijkt me wel erg lang..

5. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Hoi Hoi,

Heb dierverzorging gestudeerd dus weet er wel wat vanaf. :)
    Heb zelf ook twee katten.
    Wat ik altijd doe ik de tempratuur opmeten van mijn katten. Als deze hoger is dan 39.5 dan gelijk even met de dierenarts bellen. Maar zo lang het nog drinkt eet en geen koorts heeft zou ik me niet zoveel zorgen maken. Misschien voelt hij zich gewoon een weekje niet lekker dat kan. Hou wel even zijn oog in de gaten. Kan zijn dat dit een beginnende ontsteking is.

Nog meer vragen stuur me maar een pb. :)

6. naliey

naliey VIP lid

May 25, 2008
    6,701
    0
    36
    Female
    Een lieve moeder en vrouw zijn en zo nu en dan tek
    Delft
    ik heb vandaag ook iets daarover gehoord..
    onze poes heeft dat ook en de dierenarts zegt dat het een allergie is..
    heeft nu 2 verschillende medicijnen gekregen daarvoor maar t gaat niet weg...

vandaag had ik t er met iemand over die kittens fokt...
    zij zegt dat het waarschijnlijk een vlooienallergie is..
    1x gebeten worden door een vlo kan verschillende dingen veroorzaken vertelde ze..
    onze poes heeft namelijk een wondje boven haar linker oog..
    maar over wat jij vertelde had ze het ook over..

ze zei ook welke medicijn/zalfje je dan moet gebruiken maar ik weet niet meer welke sorry...

ik zou toch even de dierenarts bellen..
    ik moet voor de onze ook bellen...

succes

7. Skye

Skye Niet meer actief

Ik ben zelf dierenarts-assistente en katten mogen met hun temp niet boven de 39 komen. Zolang katten maar blijven eten, drinken en plassen, is het vaak goed.

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    @skye
    Mijn katten hebben weleens bijv. 39.3 gehad en was er nog niks aan de hand. Ik hanteer zelf 39.5 omdat ze daarboven vaak stoppen met eten, drinken enz. Dus dan echt beroerd zijn. En er dus echt aan de bel getrokken moet worden.

9. Skye

Skye Niet meer actief

Maar net als bij mensen hebben sommige katten er eerder last van (hoge temp) dan andere katten. En uiteraard hoef je ook niet naar de da als je kat nog alles goed doet enz en een beetje verhoging heeft. Maar als je ziet dat je kat lamlendig is, en heeft dan boven de 39, tja dan is het weer een ander verhaal natuurlijk

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk. :)
    Sommige mensen rennen vaak te snel naar de da. En natuurlijk zijn er da die daar aardig (mis) gebruik van maken.

11. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wil de mensen met honden (en dan vooral kleine honden) en katten die gewassen worden, er op wijzen dat je geen vlooien spul (iig niet die pipetjes voor in de nek) moet gebruiken als de hond net uit bad komt. Dat spul is gemaakt om op het vet op de huid gedaan te worden zodat het geleidelijk in de bloedbaan opgenomen wordt. Maar als je je hondje net gewassen hebt is die vet laag weg of iig niet zo dik als zou moeten. En dan krijgt je hond die rommel in een keer in zn bloed baan.
    Daar is mn moeders hond al eens een paar dagen flink ziek van geweest (jack russel maatje flinke tekkel)
    En waarschijnlijk werkt dit met katten ook zo. Al worden die doorgaans niet zoveel gewassen (je hebt katten die dat vreselijk vinden maar ook die dat het einde vinden ;))

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Leuk! Nog een dierenartsassistente;)ook paraveterinair? waar heb je de opleiding gedaan?

Sorry beetje offtopic:)

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    sommige katten kunnen er niet tegen, wij gebruiken voor onze winnie een pilletje ( wel een gevecht om het naar binnen te krijgen dat wel ihihihi ) en druppels van de dierenarts van die van de winkel nou daar verlies ze plukken haar van, arme kat ihihi

zij is allergisch er voor, ze kunnen er vacht door verliezen en jeuk krijgen of pukkeltjes,

derde oog lid kan duiden op opstoken oog, daarvoor moet je even naar de dierenarts toe.

temp wist ik niet 39.00 of 39.5 weer een weetje meer

xx

Share This Page