Zorgverzekering; stappen jullie over of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door brabbel1988, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Elk jaar is t weer een puzzel, die zorgverzekeringen.
    Welke hebben jullie, blijf je dit jaar hier bij, of stappen jullie over?!

Wij hebben FBTO, met aanvullend Tand, vergoeding tot 250,-.
    Wij blijven bij deze omdat ik Module gezinsplanning hierbij aan kan zetten, die ik aankomend jaar nodig kan hebben voor een eventuele zwangerschap, of sterilisatie haha, ;)

Totaal betalen we dan samen elke maand 215, zonder de Module gezinsplanning. (Die zet ik pas aan als ik m nodig denk te hebben)

En jullie?!

2. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik heb ook FBTO en denk dat ik ga overstappen omdat ik er alleen maar ellende mee heb. Kraamzorg alsnog veel bij moeten betalen, aanvullend Tand maar toch rekening van 400 euro, anticonceptie kreeg ik rekeningen van..
    Ik twijfel alleen nog waar ik naartoe zal overstappen, misschien zie ik hier nog wat voorbij komen ;)

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ook fbto en wij blijven. Aankomend jaar alleen module tand aan, meer niet. Heb er nog geen 1 gevonden die goedkoper is met 100% dekking tot 250 euro. We krijgen korting, betalen 213.

4. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Wij gaan van menzis naar vgz

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hmm vreemd.. Je hebt bij fbto toch gewoon 200€ vergoeding voor kraamhulp? En hier wordt anticonceptie gewoon vergoedt.. Ff declaratie opsturen en dan storten ze het hier gewoon terug. Dit jaar gezinsplanning aangehad

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wij blijven bij Zilveren Kruis, maar gaan wel onze zorgverzekering aanpassen. Ml minder aanvullend verzekerd en max eigen risico, ik precies andersom.

7. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik ga zeker overstappen. Wij zouden anders volgend jaar 40€ per maand meer kwijt zijn als we bij dezelfde zouden blijven

8. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Wij blijven bij ditzo. Hebben aanvullend + 100% tandverzekering tot 250 euro. Heb nog geen goedkopere gevonden ;)

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik zit al jaren bij menzis/pma.
    Blijf denk ik ook hier bij,ben er altijd zeer tevreden over geweest.
    Wel denk ik eraan om dit keer voor de pma bewust te gaan,scheelt toch weer wat centjes.

10. Luiwammes

Luiwammes Niet meer actief

Ik twijfel.

Ik zie wel dat ik bij FBTO goedkoper uit ben.

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met die modules. Als ik nu een basisverzekering neem en ik heb bijv fysio nodig. Kan ik daar dan halverwege het jaar alsnog zo'n module voor aanzetten?

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik blijf waar ik zit dsw prima verkering.

Aanvullend top 2 kids een met beugel een met bril.
    Ac vergoed in dien nodig bijna nooit rekening voor uit betalen vrije keus zh. Tand ook goed gedekt.

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij blijven bij OHRA.

Wij zijn tevreden en voor ons een acceptabele prijs (restitutie polis)

13. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Wij zitten bij CZ en daar blijven we ook! Erg tevreden en goede en duidelijke communicatie.

14. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Dit jaar niet. We zitten bij anderzorg en dat bevalt goed. We meoten met 2 volwassenen 198 euro Pm inclusief tandarts verzekering. Qua prijs dus geen reden om over te stappen. Service is prima en declaraties indienen gaat makkelijk online en snel geld terug. Dus al bij al heel tevreden.

Mocht je anderzorg overwegen let me know! Als je via mijn link aanmeld krijgen we beiden 20 euro cadeau 😜

15. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik ga van Anderzorg naar Fbto 😊

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    wij zitten bij zorg en zekerheid en blijven hier bij. Zijn tevreden en bevalt goed.

Ik heb een basis + gezins polis + tand
    Vriend een basis + aanvullend + tand

Ik las nog iets over zwangerschap maar volgens mij kan je bij elke zorg verzekering je zorg verzekering aan passen als je zwanger bent. Teminsten dat was hier wel zo : ik was in 2014 gewoon aanvullend verzekerd maar toen ik zwanger was mocht ik hem halve wegen het jaar aanpassen naar een gezins polis... Maar ik weet niet of dit overal zo is.

17. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik zit bij Delta Lloyd en daar blijf ik bij. Alles voed geregeld en overzichtelijk. Ik betaal nu €120 en ga volgend jaar €122 betalen. Vind ik best acceptabel.

Ik heb juist deze verzekering ivm zwangerschap afgelopen jaar.
    Gehele kraamzorg werd vergoed! Alle overige ziekenhuiskosten; Klinische genetica/DNA-onderzoek/opname/alle kosten die gemaakt zijn voor onze dochter* zijn ook netjes vergoed. (Op eigen risico na natuurlijk)

Ik blijf komend jaar zitten waar ik zit, ook ivm komend ivf/pgd traject.

18. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ja je kunt dan een module aanzetten dat ingaat op de eerste van de volgende maand. Dus in maart aanzetten is verzekerd vanaf april. Een module kan je niet meer uitzetten; je betaalt de rest van t jaar ervoor

19. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Zat eerst bij fbto
    Afgelopen jaar ditzo
    Nu naar promovendum!

Ditzo met tand 1 krijg ik 75% van 250
    Promovendum tand 1 krijg ik 100% van 250
    Scheelt ruim 2 euro meer. Maar ik maak de 24 euro per jaar aan tandvergoeding wel op en krijg dan ook alles vergoed.
    Dus promovendum is dan het goedkoopste! 😉

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij blijven bij zilveren kruis. Prima dekking en collectiviteit korting. En de premie halen we er sowieso uit. 2014 20000 vergoed gekregen en dit jaar ook al 7500 en daar komen nog wat dure posten bij.

Deel Deze Pagina