Laatst kreeg ik waslicht nieuws, ik was boos en verdrietig en voelde een behoefte om me af te reageren. Het liefst had ik het hele servies aan stukken gegooid, maar ja dat is ook zo wat. Nu heb ik besloten om weer te gaan hardlopen in de hoop daar m'n afreageer-energie kwijt te kunnen. Maar hierdoor vroeg ik me af hoe anderen zich afreageren?
Stom misschien, maar ik ga vaak bakken. Dan kan ik niet anders dan me concentreren op wat ik aan het maken ben. En anders dansen.
Ik ga ook bakken... Als mn vriend dan op straat bij thuiskomst de geur van taart oid ruikt dan weet ie wel hoe laat het is En dan daarna lekker in bad en met een deken op de bank. Dit alles vaak in combinatie met zielige muzieknummers.
Rondje lopen, of gillen(meestal alleen in de auto oid) of ik zoek iets wat kapot mag/is en nog meer kapot maken😁 vervolgens opruimen en klaar.
De gewone spanningen van het werk etc door te zingen, elk week met een clubje vriendinnen. Maar toen we onlangs hier voor het eerst knallende ruzie hadden en ik echt pislink was heb ik indd iets kapot geslagen. Doe ik normaal echt nooit maar was zo gefrustreerd. en o wat luchtte het op.
Dat doe ik ook.. Als resultaat dat wanneer ik gewoon iets wil bakken mijn man heel angstig om het hoekje kijkt met de vraag wat er is haha. En ik lees dan. Ook erg fijn.
Ligt eraan waarom of op wie. Als ik ruzie heb met mijn man kan het zijn dat ik ga schreeuwen maar als ik echt goed kwaad ben dan ga ik negeren en schoonmaken.
Harde muziek aanzetten en een fles wijn opentrekken als mijn zoontje er niet is. Als hij er wel is ga ik schoonmaken.