Hoeveel geven jullie je kindjes? Onze dochter is nu 4,5 maand oud en ik doe 2-3 dagen met 1 klein potje groente van Olvarit. Ik weet ook niet zo goed hoeveel ik haar eigenlijk mag geven. Als het aan haar ligt smikkelt ze zo een heel potje op P.s. aub niet weer de discussie van bijvoeding met 4 maanden
Ik gaf Louise in het begin een paar theelepeltjes en toen dat goed ging liet ik haar eigenlijk zelf bepalen hoeveel ze at, de ene dag was het meer als de andere en nu eet ze ongeveer 200/250 gram fruit/groente op. Ik zou wel even oppassen dat ze niet zoveel krijgt dat ze haar melk niet meer wil want dat is nu nog het belangrijkste.
ik meet het niet echt af en gebruik nu ook geen potjes maar het zal ongeveer 2 soeplepels zijn dat ik hier geef maar k zou gewoon geven tot ze genoeg heeft. mag je een potje dat open is enkele dagen bewaren?
ik geef Esmee 125 gram warm eten en kwa fruit doe ik 1 stuk fruit met liga. als je dochtertje meer wil geef je het haar toch lekker, als ze het zo smakelijk eet. ik heb bij esmee niet een paar hapjes gegeven ,die wou gelijk meer,als ik stopte werd ze heel boos.
als ze het potje op kan eten en ze heeft er geen last van zou ik het de kleine gewoon geven... wij geven altijd een potje fruit of groente tussen de flessen door zodat er nog niet direct een fles "vervalt" ik zou wel opletten want een geopend potje mag je doorgaans niet langer bewaren dan 48 uur...als ik op zondag een potje openmaak geef ik haar de maandag er nog van, maar wat er dan overblijft gaat echt de klilo in.... gr.smoekie
Ties krijgt ook een half klein potje per dag. Soms slaan we eens een dag over maar dan krijgt hij wat diksap. We zijn hier een maand geleden begonnen en toen waren het de eerste paar keer een paar leppeltjes, maar binnen een week zaten we al op een half potje. Meer wil ik hem nog niet geven (hij zou wel willen trouwens) i.v.m. melk.
vandaag ook dacht ik laat ik eens proberen ,hij keek zo sneu naar me lepel heb pot wortel open gemaakt en hij heeft rustig half pot gegeten en wou zelfs meer haha dacht doen we niet he , eerst kijken hoe hij erop reageert , ik wil trouwens zelf eten maken voor hem ,maar maak je het?
hartstikke mooi toch...idd ff afwachten en kijken hoe de kleine reageert..... en wbt het zelf maken, gewoon zoals je normaal gesproken voor jezelf maakt, maar dan met veel minder zout en zonder jus, en dan prakken en eventueel met wat melk erbij om het wat gladder te maken... of je gebruikt een blender, of je prakt het door een zeefje heen etc etc etc.. gr.smoekie
ik kook gewoon zoals ik altijd kook, nou kook ik altijd zoutloos, dus wat wij eten kan Esmee ook makkelijk eten. met een staafmixer pureer ik de boel ,en vaak heb ik dan voor 2x ,1 potje gaat dan de vriezer in.
oke dankjewel dames ik heb wel paar potjes gekocht , zag ook rijst en bruine bonen moggen ze nu dat ook wel? =.flv
Zoë krijgt elke dag 1 potje maar wel of/of. Maak ook alles zelf. In het begin (nou ja is nog maar een maand terug) vond ze het (zelfgemaakte)fruit maar niks en een potje heerlijk. Jammer dan ...ff doorgezet en nu is er dus niet tegenaan te scheppen,die mond blijft maar open gaan . Gisteren ook voor het eers de groente zelf klaargemaakt,zullen we vandaag eens proberen,ben benieuwd.
Hallo, Tamara krijgt sinds 2 weken ook fruithap en groentehap. Ik geef potjes en vers, doe wat om en om. Ik heb tot nu toe banaan, worteltjes, peer en gemengd fruit ( appel, sinaasappel en banaan) gegeven en ze smikkelt! Als ik met iets nieuws begin, begin ik met een paar hapjes, maar al vrij vlot zit ze op een half potje. Ik begin morgen met sperzieboontjes, eens kijken wat ze daarvan vindt! Even over de houdbaarheid van de potjes. Ik gebruik Olvarit en daarop staat dat het tot 24 uur na eerste opening houdbaar is, wel afdedekt in de koelkast. Ik weet niet hoe dat is met andere merken, Smoekie verteld over potjes die je na 48 uur nog kunt gebruiken, maar weet niet welk merk ze gebruikt. Nou, veel plezier met de fruit en groentehap en succes met het zelf maken. Liefs Elly.
Even over de houdbaarheid van de potjes. Ik gebruik Olvarit en daarop staat dat het tot 24 uur na eerste opening houdbaar is, wel afdedekt in de koelkast. goh idd , vroeger stond 48 uur op en nu 24 , wist ik ook niet hoor ,is echt veranderd want vroeger mocht gewoon 2 dagen mee doen
Vandaar dat ik ook zei dat ze even moest opletten omdat ze zei dat ze 2-3 dgn met een potje doet en een geopend potje "doorgaans' niet langer dan 48 uur na opening gebruikt mag worden....(stond toendertijd altijd op de potjes)... ik doe zelf zoals ik al aangaf, de ene dag het potje openmaken, en daarvan geven, en de volgende dag geef ik er nog van, maar wat er dan overblijft gaat echt de kliko in, dat deed ik toen en blijf ik ook nu doen, al zou je ze langer kunnen of mogen bewaren, ik heb daar gewoon gevoelsmatig iets tegen (geopende dingen bewaren) dus bij mij gaat alles (ook voor volwassenen) na een dag de kliko in.... met potjes voor baby's zou ik ze zeker niet zo lang gebruiken 2-3 dgn...
ik heb gisterenmiddag potje open gemaakt , en vanmiddag van gegeten en nu zit kleintje beetje in maar die ga ik ook weg gooien , morgen weer nieuwe verse pot ik durf toch nog niet zelf te maken , ben steeds bang een grove stuk erin ofzo ,heb staafmixer en blender en toch ben ik bang , het is nu ook niet echt veel bijvoeding dus dan maar potjes , straks als hij hele pot eet en echt maaltijden worden dan ga ik zelf maken ,over 1 maand ofzo
wij doen 2 dagen met n potje ongeveer.stel..vandaag open,morgen gaat ie op.vanh t halve potje wat ze gelijk al kreeg,ging een hoop naast.