ik heb een heel lekker kompleet gerecht,daar lik je echt je vingers bij af! komt uit de turkse keuken maar ooo zooo lekkerals je echt wat anders wilt! kofte/gehaktballen
Hoe ik ze maak: -500/800 gr hoh gehakt - 1 ui fijn gesnipperd, half bakje champignons heel fijn gesneden, kwart tot halve rode paprika en ook fijn snijden en eerst aanbakken -1 ei - kruiden die je lekker vind (ikzelf gebruik knoflookpoeder, paprikapoeder, ketjap, pittige kruiden. -gekruimelde beschuit of paneermeel Dit alles meng je lekker door elkaar en draai je ballen van. Dan bak je op een hoog vuur aan, en daarna op een laag vuurtje na laten pruttelen (een uur of 2) Als vocht doe ik: - flink wat water in de pan bij de ballen - curry (scheut) - Mosterd Nou, laat het lekker pruttelen en jammie jammie dat ze zijn en lekker sappig.
kijk, weer wat geleerd! Hier staan zulke lekkere recepten bij dat ik me toch eens ga wagen aan het maken van gehaktballen!! Mn moeder maakte ze vroeger altijd keihard en ik wist niet hoe anders....tot nu toe Van de week maar eens proberen. Wel nog vraagje...ik denk dat je voor de meeste recepten allemaal 500 gr gehakt gebruikt?? Dat zijn toch veels te veel ballen voor een maaltijd met 2 volwassenen en 2 kleine kids? Wat doen jullie met de rest??
niet een heel recept hoor, die zijn er al genoeg, maar wij doen een rol beschuit op een kilo gehakt. (wel ei erin he) dan zijn ze lekker luchtig. in de oudewetse hoe oma ze maakte bal zit uitje paprika en gehaktkruiden. even in boter op hoger vuur aanbraden en dan lekker laten pruttelen, af en toe omdraaien in ruim boter.
gehakt eitje ketjap knoflook zout peper en paneren met bloem wat ik ook eens heb gedaan, maar dat was niet zo simpel als het klinkt is een gekookt ei nemen en daaromheen het gehakt kneden. dan heb je dus een heel leuk effect als je de bal doormidden snijdt. voor de rest doe ik ze altijd licht aanbakken en daarna helemaal onder de jus. worden ze lekker sappig van.
ik gebruik de parneermeel van de ah daar zitten kruiden in. en een ui en een rode paprika en dan nog knoflook cayenenpeper zwarte peper knoflookpoeder en dan nog itiliaanse kruiden en een kwart geklopt ei.
Gehakt Ei kerriepoeder , flink wat. flinke scheut worcestershire sauce fijngehakt uitje paneermeel hmmm
jammie jammie , ik heb ze vandaag met gebakken uitjes erdoor en wat bacon -saus en een ei erdoor , ben benieuwd , ze ruiken heerlijk !!
uit 500 gram haal ik 4/5 ballen, 2 voor man, 1 voor mij en halve voor L. met nog een kind zou die andere de helft krijgen dus 4 ballen op die 5e doet mijn man op brood naar zijn werk de volgende dag
Mijn man doet het altijd met gehaktkruiden (meen van Silvo, een zakje), champignons, een sjalotje en paneermeel. Jummie!
Je kan ze ook invriezen, dat doe ik als ik er veel over heb. En anders op de boterham of s'avonds voor de tv .
Ik doe het altijd met : gehakt (maakt ni uit welke) Ketjap sambal zout/peper djahe knoflook Paneermeel ei Goed bruin aanbakken, water erbij, evt nog wat ketjap erbij en deksel op de pan Blijven ze lekker zacht
Jeetje, wat heb ik opeens een trek in gehaktballen zeg, ik heb gelijk wat gehakt uit de vriezer gehaald
hoe ik mijn gehaktballen maak? beetje paneermeel erin(dat het niet zo sopt) peper/zout, knoflook, paprikapoeder, gesnippert uitje en kneden maar! eventueel nog snufje gehaktkruiden erin. In de pan doe ik een likje mosterd voor de smaak. klinkt heel gek maar het is zó lekker! Ik lust geen mosterd maar mn ma maakte keer gehaktballen voor me met likje mosterd in de pan, en die smaak was heerlijk! stiefmoeder doet scheutje ketjap in de pan. Oja en blokje kaas int midden van je gehaktbal kan ook lekker zijn
Toevallig heb ik ze gisteren nog klaargemaakt en ze waren weer overheerlijk!!! Gehaktballen - 8 stuks Ingrediënten: 700g rundergehakt 1 kleine ui (klein gesneden) 1 ei 2 el soja saus 1 tl mosterd cayenne poeder zwarte peper zout naar smaak olijfolie (om te bakken) Eventueel nog een teentje knoflook fijngesneden Meng het gehakt, de versnipperde ui, het ei, de sojasaus, de mosterd, (knoflook) en de specerijen goed door elkaar. Ik doe dit met mijn handen. Maak dan acht compacte bolletjes van de massa die je hebt. Ik plet ze altijd een beetje, dan liggen ze iets lekkerder in de pan. Verwarm een klein beetje olijfolie in de pan (laat het niet roken!!) en leg de ballen in de pan met een deksel erop. Als je geen passende deksel hebt, dan kun je ook een stuk aluminium folie gebruiken en dan met de glimmende kant naar binnen. Draai ze om de paar minuten even om, voor 20-30 minuten.
Ik ben he-le-maal NIET van de pakjes en zakjes, maar de Ouderwetste-gehaktballen-mix van de PLUS is echt heerlijk! gekocht omdat ik echt te lui was voor het echte werk.. Kun je nog altijd een uitje door heen doen.
ouwe trouwe: ui in blokjes knoflook gehakt een ei peper en zout panneermeel doe alles behalve paneermeel in een kom. ga met je handen kneden maak er gehaktballen van en rol ze door het paneermeel. heerlijk robuust en lekker met mosterd