ik ben in 2 jaar 50 kilo afgevallen eigenlijk zo ik dus super blij moeten zijn ben van maat 56 naar 42 gegaan maar op een of andere manier voel ik me geen 50 kilo lichter. Ik voel me nog steeds hetzelfde als toen ik 130 kilo woog. Ik baal alleen maar van al het los vel wat ik er aan over heb gehouden. Pfff hoe komt dit toch? Iedereen zou super blij zijn als ie 50 kilo is afgevallen. Ik hoor alleen maar om me heen dat ik er zo goed uit zie maar als ik in de spiegel kijk dan zie ik alleen maar dikke wallen onder me ogen enz. Hoe kan ik dit beeld vanmezelf veranderen?
allereerst wat goed van je! wat een prestatie het is niet hetzelfde hoor, maar ik weet nog dat ik ooit jaren terug ook bezig was met afvallen en toen was ik eerst iets van 5 kg kwijt en keek ik in de spiegel vond ik mezelf echt slanker en was ik blij.. toen gingen er nog meer kilo's vanaf ik geloof dat ik tot een kg of 15 was gegaan en ipv dat ik dus juist heel tevreden was had ik ineens weer het beeld dat ik te dik was en dat vodn ik zelf ook zo vreemd.. was toch mijn negatieve zelfbeeld destijds, want als ik nu die foto's terug zie denk ik te dik? je was helemaal niet te dik!! zou er een moord voor doen er weer zo uit te zien haha.. dus wellicht ben je zelf zo gewend over jezelf te denken dat je daaraan moet werken? maar goed dat is natuurlijk niet te vergelijken met 50 kg, want dat is wel even andere koek en ik kan me wel voorstellen dat door het loshangend vel je dan daar weer aan gaat ergeren? ben je nu op streefgewicht ? en is het zo dat je met sporten nog dingen strak kunt krijgen of zal daar een operatie voor nodig zijn? ken je natuurlijk niet maar ik denk echt dat je aan je zelf beeld moet werken, zolang jij het negatieve blijft zien ipv het goede zul je je zelf misschien zo blijven bekijken.. maar meid echt wat een prestatie mag je trots op zijn hoor!
er mogen nog wel een kilo of 20 af haha. Ik denk niet dat ik al dat vel weg kan sporten 2 zwangerschappen werken ook niet mee. Ik heb er nu nog geen lichamelijke klachten van behalve dat ik het niet mooi vind. Ik heb gekeken wat het kost maar dat is dus ook gen optie. Ik denk idd dat ik gewoon nog heel erg aan me lijf moet wennen. Ik zit nu ook niet lekker in me vel en druk met de baby enz. Maar ik had gedacht blijer te zijn met mijn nieuwe gewicht
Bekijk jezelf eens van de positieve kant. Wat is er wel positief veranderd? Wat vind je fijn om te doen wat je voorheen nooit kon. Misschien als je probeert de fijne dingen naar voren te halen en de negatieve een beetje te laten varen? Misschien dat je je dan geestelijk fijner gaat voelen?
Euhm...die wallen enzo...misschien is dat te wijten aan het feit dat je net een kindje hebt gekregen? Ik (met mn maatje 36) zag er niet uit toen de kleine net geboren was. gooide mezelf hele dagen in de plamuur (make-up dus) omdat ik bleek was, onder de puisten zat en wallen had tot onderaan mn wangen. Je bent 50 kilo afgevallen meid!! Weetje hoe supergoed dat is!!! Niet druk over maken, gewoon genieten van je kleintje en als alles weer helemaal op rit is dan komt de rest vanzelf wel. Echt waar!
ej meisje, kop op! je bent net bevallen, je bent moe, de bv waar je mee moet stoppen, de aanvallen van afgelopen tijd met alle opnames... das allemaal niet niks hoor!
Wouw, echt superknap 50 kilo! Geef jezelf de tijd om er echt aan te wennen.. Er is zo veel veranderd buiten het afvallen, een klein babytje, dus tja niet gek dat je wallen hebt!
Ik sluit me bij Gup aan, het is niet niets wat je de afgelopen jaren voor je kiezen kreeg! Je zit niet lekker in je vel, bent moe, dat straal je dan ook uit. Geef jezelf de tijd om te helen, zowel lichamelijk als mentaal. Knuf!
Mijn tip is om psychologische hulp te zoeken. Dat klinkt zwaar maar het is heel nuttig. Met een paar gesprekken kan je al een heel eind zijn opgeschoten. Je huisarts kan je doorverwijzen. Het behouden van het oude zelfbeeld is een vrij veel voorkomend probleem na groot gewichtsverlies (geweldig trouwens, super gedaan!) en dat is heel jammer. Je hebt nu een veel gezonder gewicht en daar hoort ook een lekker gevoel bij. Hulp hierbij is dus helemaal niet raar en zeker aan te raden! Succes!
Wat goed!!!!! echt super knap! Ik ben 3 jaar geleden ook 23 kg afgevallen ( zit er nu helaas weer aan) en was in mijn hoofd nog 'dik'. Heb op vakantie in de zee staan huilen omdat ik ondanks het lijnen nogsteeds slankere meiden zag... en als ik die foto's nu terug zie zou ik wel terug willen naar die tijd! Meid probeer jezelf eens van een andere kant te bekijken en geniet ervan dat je overal weer kleding kunt kopen, geniet van de dingen om je heen
jullie hebben ook wel gelijk! Ik ben wel erg blij dat ik weer in de gewone winkels kan shoppen hoor. Ik moet het denk nog allemaal verwerken heb ook erg veel ellende meegemaakt in 2 jaar tijd daardoor kan ik ook niet genieten van mijn gewichtsverlies en zelfs niet eens van mijn kindje(ik heb al hulp gezocht daarvoor)
meissie, het komt wel geod! laat eerst die zwangerschapshormonen tot rust komen, dat scheelt ook al weer!
Wow, wat een prestatie om zoveel gewicht te verliezen. Knap hoor! Dat was vast niet makkelijk. Ik denk dat het veranderen van je lichaamsbeeld nog moeilijker is dann het veranderen van je lichaam. Ik merkte het ook toen ik zwanger was, alleen dan omgekeerd. Ik had ineens een uitstekende buik (en kont ) waarmee ik steeds overal tegenaan botste. Ik werk op een basisschool enik vrees dat er in mijn klas regelmatig kinderen een buik tegen hun hoofd hebben gehad. Mijn lijf was veranderd, maar in mijn hoofd had ik nog dezelfde afmetingen als voorheen en dacht ik ook nog steeds makkelijk tussen de groepjes door paste Ik denk dat jou lichaamsbeeld zich ook nog moet aanpassen aan je nieuwe gewicht en uiterlijk. Dat heeft gewoon tijd nodig. Daarnaast zul je er door de vermoeidheid misschien niet zo fris en fruitig uitzien als je zou willen. Ja, dat helpt natuurlijk ook niet om weer een positief eeld te krijgen. Goed dat je al hulp gezocht hebt. Praat hier ook eens over. En als het kan: probeer jezelf dan eens te verwennen. Al is het maar een keer een zondagmiddag i je eigen badkamer met de deur op slot, terwijl iemand anders voor de kleine zorgt. Dat vind ik tenminste altijd heel lekker, zonder dat ik het het huis voor uit hoef lekker even een rustmoment voor mezelf.