Lekkere gerechten waarbij je niet hoeft te koken..

Discussie in 'De lounge' gestart door Micchan, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oooooh lekker, da's een goeie! :D

We wonen in een appartement, geen balkon en geen tuin, dus barbecue gaat 'm helaas ook niet worden.. :( Ik denk niet dat dat heel handig is om binnen te doen in ieder geval? Wellicht een elektrische? Heb er zooo weinig verstand van.. :)

Gelukkig gaan we over vier weken een weekje naar Nederland, kan ik ook weer even opladen haha :p

2. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Je kan ook nog gourmetten dan ipv bbq-en:D vooral zo'n grote plaat is handig; groenten erop.

Nog idee: pofaardappels maken in de oven

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh jaaa, een gourmetstel inderdaad! :D *Schrijf schrijf*

4. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ja en als je het an ineen braadzak doet met wat groenten en aardappelen heb je meteen een complete maaltijd.

Elektrische barbecue lijkt me niet heel anders dan een gourmetstel of grillplaat...

Ah ook wel leuk om dingetjes uit te proberen. Hartig taartje moet dan ook wel passen...

5. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gaan voor een stoomkoker, kan je later nog gebruiken. Daar kan je je groenten en aardappelen in stomen, eventueel ook de vis. En je vlees kan je dan bakken in je oventje.
    Wij hebben eentje van braun en zijn daar heel content van.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Stoomkoker ga ik ook even informatie over zoeken! :D *Schrijft hard verder*

7. minon

minon Niet meer actief

Kipfilet marineren en samen met groenten en aardappels in een braadslee/ovenvast schaaltje in het oventje.

8. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
  9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou een bbq aangooien! Bij onze buren staat ie elke dag aan voor stukje vlees of gegrilde groenten,jamjamjam!

10. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Gourmetten is idd een goed idee!

Je kan ook zelf pizza maken, is een stuk gezonder ook. Deeg kan je zelf maken of uit de koeling.... Kost wel wat tijd, maar wel erg lekker!

11. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik neem aan de je wel een waterkoker hebt? Dan kun je couscoussalades maken.

Couscous laten wellen in gekookt (bouillon)water.
    Wat je verder in de salade gooit is aan jou. Denk aan komkommer, tomaat, paprika, rucola of bosui. En bijv. feta of geitenkaas. Qua kruiden zijn kaneel en koriander er erg lekker door. Qua vlees kan je denken aan ham of kip blokjes/reepjes, die zo kant en klaar zijn en je dus niet hoeft te bakken. Cashewnoten zijn ook erg lekker door zo'n salade.

In je oventje kan je ook wel lasagne of een aardappelschotel maken toch? Of iets van vis? Of wat lekkers met bladerdeeg? Doe je daarnaast evt. nog een simpele salade :)

12. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Heb je een bbq, gourmet, oven of magnetron? Zou ik het daar op aanpassen.

13. minon

minon Niet meer actief

Heb je een waterkoker? Als je kokend water in een pan doet en daar macaroni oid indoet deksel erop dan heb je na 20 minuten gare pasta zonder je formuis te hoeven gebruiken.

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wraps met gerookte zalm, dille, honing mosterdsaus, roomkaas en ijsbergsla/rucola

Lekker :D

15. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Koken met jr. Waterkoker :D

Nieuwe pagina 4

Je kunt veel kant en klaar dingen ook au bain Marie laten warm worden

Gepofte aardappel in de oven en dingen in braadzakken bereiden

16. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gepofte aardappel, met visticks en salade

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    1 keer per week bij je ouders gaan kokkerellen.
    En 1 keer per week bij je schoonouders.
    1 keer om de 2 weken een goedkoop restaurantje zoeken (kebab, pita, ...)?

Diepvriespaella? Ergens een elektrische stomer op de kop tikken en je groenten en aardappelen daarin kiepen?
    Gebraden kip kopen op de markt. Met stokbrood en een bokaal appelmoes (die appelmoes kan je desnoods effe warmen in de microgolf).

1 keer per week hotdogs of pannenkoeken - uit de microgolf - op 't menu.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Je zou zo'n stoomding en een pizzapan kunnen kopen. Of zo'n éénpits elektrisch kookplaatje. Ik heb zelf ook 2 elektrische kookplaten op mijn oven (zo'n los oventje is het) maar ik kook gewoon altijd op mijn gasfornuis omdat ik met die elektrische kookplaten absoluut niet overweg kan. Je moet ook even checken of je pannen wel geschikt zijn voor elektrische kookplaten. Vandaar lijkt me zo'n pizzapan wat makkelijker.
    Kleine snackoventjes zijn ook niet zo duur. En aan dit soort apparaten heb je later, wanneer je keuken er is, natuurlijk ook nog wel wat.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Dat wordt dus wekelijks een retourtje wenen - nederland. XD

20. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Couscoussalade. Couscous kun je maken door er kokend water op te gooien en te laten wellen. En dan kun je er van alles door doen, komkommer, tomaat, lenteui, avocado, rozijntjes, kaas, rucola, nootjes etc etc

Deel Deze Pagina