Lekkere gerechten waarbij je niet hoeft te koken..

Discussie in 'De lounge' gestart door Micchan, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Oh ik zie dat ik niet erg origineel meer ben ;)

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Haha :D

Waterkoker hebben we wel inderdaad (ik kan niet zonder koffie :p), super dat je daarmee ook dingen kan laten garen, had ik zelf nooit aan gedacht!

Mijn dank is groot voor al jullie berichten, zoveel goeie tips! Superdames :D

3. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hartige taarten! Kun je qua groenten met van alles vullen, maar net wat je lekker vindt. En dan bijv met hamreepjes, gerookte kip, of vis.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Bladerdeeg kan je trouwens ook bereiden in een koekenpan. Lekker met een plak (witte) kaas ertussen.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Bulgursalade is ook lekker, vooral met dit weer. Gewoon fijne bulgur met kokend water overgieten en dan in andere kom allerlei ingrediënten mengen, zoals peterselie, tomaat, komkommer, feta, kruiden etc. (google maar eens op 'kisir')

6. :x .

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zat er nog aan te denken, als Shaddixxx zou lezen dat ik friet in plaats van patat schrijf, oei.. Maar had er nog wel frietJES van gemaakt :p Lig nu werkelijk op de grond van het lachen :D

8. 't Is toch treurig :(

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ooooh, ik hoor het oma zo zeggen.. Ha-eh-hoeeeee!

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Albert Heijn

Whala... bijna 3.000 recepten voor de oven. Ze zullen vast niet allemaal geschikt zijn maar er zit vast wel wat tussen!
    Succes!

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Leuk topic! Ik ben erg creatief geworden met koken in de magnetron aangezien manlief de wazonkap nog op moet hangen! En gelukkig hebben we de barbecue nog! Ga ook eens kijken voor een stomer!

12. topper12

topper12 Niet meer actief

Couscous met groenten uit de oven. Couscous mixen met wat rozijnen en kaneel of komijn. Laten Wellen in gekookt water of bouillon. Groenten in grove stukken snijden (bijv. Courgette, tomaat, paprika, ui oid) en teentje knoflook er bij & besprenkelen met olijfolie. Groenten een half uurtje in de oven laten (of langer als het dan nog niet gaar is). Je kunt er evt. worstjes aan toevoegen die garen dan zo mee.

Daarnaast kun je met pasta ook ovenpasta maken. De pasta doe je dan ongekookt in een ovenschaal en overgiet je met een sausje, dus dat moet ook te doen zijn.

Aardappeltjes uit de oven met een grof gesneden ui, paprika, kip (bijv. Kippenpootjes) en olijven. Alles besprenkelen met olijfolie en evt. Teentje knoflook toevoegen. Ongeveer een half uur in de oven en halverwege even omscheppen zodat het gelijkmatig gaart.

Zelf een foccacia bakken voor bij de salade kan ook lekker zijn. Ik weet niet wat je Oostenrijk in de supermarkt kunt krijgen, maar je zou evt. Ook gehaktballetjes kunnen kopen die al zijn aangebakken en die in tomatensaus (evt rijst toevoegen) opwarmen in de oven. Je kunt dan ook een dagje (soort van) tapas eten: brood, gehaktballetjes in tomatensaus, gegrilde courgetterepen (ook in de oven) meloen met ham, olijven, aardappeltjes uit de oven, kippenpootjes en evt. Restjes van voorgaande dag.

Mocht je nog meer recepten willen, dan moet je maar pb'en wil best met je meedenken en wat recepten voor je uittikken :)

Succes! Ik moet er niet aan denken om mijn fornuis te missen :)

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Vanmorgen een stomer gekocht en man een bericht gestuurd dat hij zich niet meer hoeft te haasten :D. Was het maar al morgen. Lijkt me heerlijk!

14. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Staat er op 24kitchen niks lekkers wat makkelijk te bereiden is met een oven?
    Mijn moeder haalt daar de heerlijkste recepten vandaan als ik bij haar blijf eten als bv mijn vriend moet overwerken en ze heeft al een makkelijke recepten er vandaan gehaald waarbij er geen fornuis nodig was,enkel een oven :)

15. Ismene

Ismene Actief lid

17 apr 2013
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Quiche! Voor deze hoef je bv. niets aan te bakken (het pureren lijkt me niet perse nodig). En hij is heel lekker ;)

16. Verox

Verox Niet meer actief

Toen wij de keuken aan het verbouwen waren hebben we ook heeeeel veel ovenschotels gemaakt.

Kant en klare gehaktballetjes, rodekool uit pot eroverheen, daaroverheen kant en klare aardappelschijfjes en geraspte kaas.
    Kan zo in de oven!
    Vinden wij heerlijk!

Ook werden er regelmatig aardappeltjes gebakken in de oven, en dan een gemengde salade met gerookte kipfilet of kant en klare spekreepjes erbij.

Het is even improviseren maar er zijn heeeeel veel ingredienten te koop die niet gekookt of gebakken hoeven te worden.

17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ja, je koopt voorgekookte aardappels 400 gram is genoeg
    een paprika
    een zakje met groentemix (champignons,bloemkool is lekker)
    de Remia saus voor in de oven (staat bij de aardappel anders)
    zakje licht belegen kaas beetje over de saus heen strooien

hartstikke lekker

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bedankt weer allemaal! :D

Geloof trouwens niet dat we hier Remia hebben.. :p

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    kom maar eten als wij in Wenen zijn ;)

Ik zou denk ook voor een campinggasstelletje gaan als het nog paar weken duurt

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    En instant noodles dan?? cup a soup ? Hebben ze geen kant en klare lasagna die in de oven kan? ( ik weet in nl bij de aldi) geen idee of ze het daar ook hebben ??

Deel Deze Pagina