Hallo allemaal, Misschien een beetje rare vraag, maar ik stel 'm toch maar Dienen buikbanden ook een speciaal doel of is het meer ter "decoratie"? Het lijkt me dat ze ook wat versteviging bieden? En vanaf wanneer draag je een buikband?
Buikbanden dienen als verlening van je shirtjes. Dus als je een zwarte buikband onder je (zwarte)t-shirt aandoet, lijkt je shirt langer (en je buik is niet bloot) en hoef je niet per sé zwangerschapsshirts te halen. De banden met de kleurtjes gebruik ik gewoon als decoratie Ben ze vanaf 28 weken pas gaan dragen, eerder had ik niet echt een mooie buik ervoor vond ik
ik vond het gevoel wel fijn, het is niet echt ondersteuning, maar het voelt prettig. Ik gebruikte ze vanaf de 14 weken ofzo. Ook als ik mijn eigen broek/rokje nog aan had, knoop open, buikband tussen rokje en shirt en niemand die het ziet. Ik had overigens wel de kortere buikbanden, die lange slaan in mijn ogen nergens op. Die komen van je broek tot aan je oksels
Ik had een zwarte en een witte buikband van H&M ; die waren puur en alleen maar om het gat op te vullen, idd Gaven helemaal geen steun, maar zag er wel geinig uit. Later heb ik wel een speciale ondersteunende band gekocht (merk Anita, geloof ik) omdat we op vakantie gingen en graag wilden wandelen, maar dat is dan weer geen band die er leuk uitziet; die draag je meer als een soort extra ondergoed.
Ik heb gewoon 'decoratie' materiaal gekocht...! Dat iedereen kan zien dat ik zwanger ben en ziet er geinig uit! (Heb overigens een korte en een lange, die lange die 'rimpel' ik..)
De buikband van het merk Annita is ter ondersteuning van je buik. Deze kan helpen bij BI of rugklachten. Voor het laatste gebruik ik hem. De doorsnee buikbanden zijn alleen ter decoratie en helpen nergens bij. Ja om er leuk uit te zien
Gewone buikbanden zijn decoratief (verlenging van shirt of benadrukken van zwangerschap). Ik draag nu een ondersteuning voor mijn buik van Anita vanwege rugklachten, die helpt wel.