Konijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door toekomstigemam, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben twee maand terug een konijn gekocht, eerst heeft hij binnen gestaan maar ivm nog geen wintervacht wilde ik hem nog niet naar buiten doen.
    Vroeg me af kan die nu al naar buiten en hoe zit dat met snachts kan dat ook al?

2. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ja hoor konijn kan best naar buiten. Mits je een goede kooi hebt. Dus een houten kooi met in het midden zijn "huisje" bedekt met veel hooi etc.. daar houd hij zich warm.
    Daarbuiten kan hij in de buitenlucht en eventueel een ren erbij?
    Konijntje moet wel lekker kunnen huppelen denk ik zo ;)

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als hij een hok krijgt is het geen probleem, let wel op de vorst evt.. Dan is hij veeeeeel stro nodig..
    En een mooi ruim hij met ren ruimte vind je nijn ook niet erg;)

4. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Is het nog niet te koud dan snachts?hok is goed ren wilde ik vandeweek kopen

5. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Neehoor zou het nu doen idd. In z'n slaaphok lekker veel hooi zodat ie een nestje kan bouwen. En dan niet meer naar binnen halen. Mijn konijnen stonden het hele jaar door buiten en zaten swinters lekker bovenop het hok in de wind.. ja echt ;)

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Zou nog maandje wachten.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het konijn bij schoonvader staat al een maand buiten! Uiteraard een groot houten afgeschermd hok - windvrij en met een levensvoorraad stro. En het is een langharig knijn, dat ook :D

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    kan nu al naar buiten hoor, desnoods even wennen, eerst een paar uurtjes, dan dan de hele dag en snachts binnen, maar inprinciepe, als je een goed hok hebt met nachthok, en hij staat niet op de tocht of volle wind in het hok, dan kan hij best naar buiten ook snachts, desnoods doe je een deken snachts over het hok (wel zorgen dat hij niet aan de deken kan knagen/eten)

mijn nijn (helaas niet te koppelen) en mijn 2 cavias staan dag en nacht buiten, en zelfs in de winter hebben ze alleen zaagsel.......... foei toch, wel hebben ze schuilhokjes in hun hok staan, en voor het hok hangt doorzichtig zeil/plastic waardoor er geen wind en regen in kan komen.

9. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij hebben onze dwergrex van de week naar buiten gedaan, gaat super :)

10. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Konijntjes zijn groepsdieren, meestal zijn ze veel gelukkiger met zijn zijn twee :)

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zoals al eerder gezegd: konijnen zijn groepsdieren. Dus misschien is een konijn erbij uit de opvang erbij een optie? (en let op geslacht!)
    Maar konijn kan al prima naar buiten, mits in een goed hok. En het konijn volwassen is. Met een jong konijn zou ik nog een maandje wachten

12. SterreBerre

22 dec 2011
    47
    0
    0
    Met een z'n tweetjes kunnen konijntjes veel hebben hoor! Neem contact op met een konijnenopvang in je buurt, daar zitten heelveel konijntjes die op een vriendje of vriendinnetje wachten. Bij de opvang kunnen ze dan ook helpen koppelen en je heelveel informatie geven over verzorging en dus ook over buiten zetten van de beestjes.
    Echt doen hoor, konijnen zijn zoveel leuker als ze (minimaal) met zijn tweetjes zijn!
    (tot zover reclame voor de konijnenopvangen in Nederland!)

13. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Even over de temperatuur. Daar is het in de nacht nog te koud voor als het beestje dit niet gewend is. Vanaf 12 graden in de nacht kan je ze buiten laten. Overdag kan nu wel uiteraard.

14. Verox

Verox Niet meer actief

Hoe oud is het konijn? Een jong kwetsbaar beestje zou ik nu snachts nog niet naar buiten doen. Een volwassen konijn kan dit met voldoende stro en beschutting wel aan.
    Daarnaast is een koppeltje wel zo handig buiten. Kunnen ze elkaar lekker warm houden. Voorkomt vereenzaming van het konijn. Veel konijnen die alleen buiten in een hokje zitten worden zo zielig apathisch. Alleen is maar zo alleen.

Deel Deze Pagina