Hallo Allemaal, Morgen mag mn jongste dochter er voor t eerst aan geloven....ze krijgt de eerste vaccinaties. Maar nu zat ik me even iets af te vragen. Ik kan me vaag herinneren dat ik mn oudste dochter een paar uur voor de vaccinaties wel paracetamol gaf zodat ze wat minder heftig zou reageren op de prikken. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.... Daarnaast is mn jongste dochter nu net pas 2 mnd. Ze mag wel paracetamol 60 mg, maar ja ze is er ook wel een beetje jong voor. Wat doen jullie???
Eerst kijken hoe ze erop reageert, misschien wel helemaal niet, anders een paracetamol voor de nacht.
Ik zou niks geven. Het schijnt dat het voor het werken van de vaccinaties beter is om niks te geven zolang het kan. Als ze er vanavond niet door kan slapen zou ik het geven, maar anders niet.
heb het wel gedaan, heb mn dochter bij de eerste prikken ook een 60 paracetamolletje gedaan werkt prima! (mijn kids hebben in het zkh na bevalling ook zetpil gehad dus waarom thuis niet)
Ik heb het niet gedaan. Ze hoeven niet te reageren op de prikken en dan geef ik liever geen medicijnen. Een beetje koorts is ook niet erg na de prikken. En je kunt het altijd nog geven als het wel te erg wordt. Het helpt snel genoeg. Mijn zoontje heeft alleen pm gehad toen hij pijn had in zijn been van het prikken. Dat was echt te zielig..
ik doe dat niet. Wij moeten morgen ook voor het eerst maar ik zie eerst wel hoe hij reageert. Ik gooi liever zo min mogelijk rotzooi in zijn lichaampje...
Ik kijk altijd, hoe ze reageren vlak na de prikken. Zodra ze jengelig gaan worden geef ik meteen paracetamol. Ik vind het onnodig om ze pijn te laten hebben...
Ik geef uitsluitend paracetamol als ze zich heel beroerd voelen anders niet en ook absoluut niet voor een prik. De mijne hebben er alleen een keer verhoging van gehad en verder geen last. Paracetemol is een medicijn en ik geef dat dus niet zomaar!
ik zou ook even afwachten hoe je kindje reageert... misschien valt het wel mee en heb je geen zetpilletje nodig. Ik gaf/geef mijn dochter altijd pas een zetpilletje wanneer ze er last van de vaccinatie lijkt te hebben.
preventief paracetamol geven helpt niets volgens onze huisarts. Bovendien moet het lichaam zelf de vaccinaties en bijwerkingen verwerken, pas bij 39 graden koorts krijgt onze dochter een zetpil of ze moet echt pijn hebben ofzo.. Ik las ook iets over een zetpil na de bevalling, die heeft mijn dochter ook gehad maar die is gehaald met vacuumpomp en ze hebben behoorlijk moeten sleuren daarom hebben ze haar een zetpil gegeven, denk niet dat ze het in het ziekenhuis standaard doen na een bevalling..
Eerste keer niet gedaan. Ging goed! Weinig last. Tweede keer wel 2uur daarvoor gegeven. 6 uur achter elkaar alleen maar huilen! Dus voor ons nooit meer zetpil van tevoren. Slechte ervaring mee
Nooit gedaan. Ook na de prikken niet. Hij had er weinig last van en alleen een beetje verhoging. Ik zou het niet doen als t niet nodig is. Als je denkt dat je kleintje er wel last van heeft of koorts krijgt kan je m altijd nog geven. Werkt snel. Succes bij de prikken. Ik vond het zo erg de 1e keer. Maar ik vond het veel vervelender dan mijn zoontje . Huilde maar heel even.
Tnxs voor alle tips! Ik geef idd van te voren maar geen paracetamol en kijk wel hoe ze gaat reageren!!
dat hebben ze ook niet standaard gegeven hoor, ik zal je mijn bevallingsverhalen besparen.. maar ze hebben ze in ieder geval ook niet zomaar gehad ik zei dat omdat ze naar mijn idee dacht dat z'on kleintje te klein zou zijn vor een pm'tje en nee ik vind ze niet te klein, gaf alleen voorbeeld
Ik heb Elin van tevoren niets gegeven, ze heeft ook niet heftig gereageerd achteraf dus toen was het ook niet nodig. Dus voor de volgende doe ik het ook niet van tevoren... Succes morgen!
Ik doe het d 2e keer wel, 1e keer heeft ze 6 uur lang de boel bij elkaar gekrijst en had ze echt pijn. Dus nu echt een pcm als we gaan wegen/meten bij het CB en daarna de prikken.
Als ze pijn heeft aan de plek en die kans is het grootst dan werkt insmeren met arnicazalf echt heel goed. Wij geven alleen paracetamol bij echte pijn. Bij koorts ook niet trouwens (maar als een zuigeling koorts heeft wel altijd HA raadplegen). In principe is koorts functioneel en als je dat gaat remmen verstoor je ook dat proces. Ons cb geeft weleda zetpilletjes mee. Kun je ook bestellen bij apotheek. Werkt kalmerend. Maar niet bij onze kinderen ...
tip die ik bij de apotheek kreeg koop pcm zetpillen van 120, dan kan je ze over de lengte doormidden snijden en heb je ook 60. Want na een paar maanden moeten ze 120 hebben als ze pcm nodig hebben en kan je die van 6o weggooien..
Een ouder kind kun je ook gewoon 60 geven, waarschijnlijk werkt dat ook prima. Heeft trouwens niet met leeftijd te maken, maar gewicht. Bij doormidden snijden zijn de zachte rondingen ook wel verdwenen ... zou ik toch niet snel in een pasgeboren baby stoppen ...
Niet om lullig te doen, maar heb je je wel eens verdiept in die vaccinaties?? Denk dat je dan nog liever een paracetemol wil geven dan zo'n prik....