Logica? (Zwembadtarieven)

Discussie in 'De lounge' gestart door laravelk, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Mijn zoontje en ik zijn dol op zwemmen. We gaan min. 1x per week, liever 2. Financieel gezien zou het handiger zijn een gezinsjaarabonnement te nemen (395 euro) maar dat bedrag geven we liever niet in 1x uit. Dat betekent dus dat mensen die veel geld hebben goedkoper kunnen zwemmen dan mensen die minder te besteden hebben. Ligt het aan mij, of ontbreekt de logica? ;) Ik heb het nog niet nagevraagd maar het zou toch wat vriendelijker zijn om de betaling per maand te laten verlopen in het kader van een soort jaarcontract?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Verkopen ze geen 10 ritten kaarten? Die zijn ook vaak iets goedkoper. Hier hebben ze 12 ritten kaarten voor de prijs van 10 losse entrees. Tja, begrijp het op zich wel van hun kant. Als ze jou dat maandelijks laten betalen dan hebben ze een hoop administratieve rompslomp als mensen bijv niet genoeg saldo op hun rekening hebben. Dat gaven ze hier tenminste als reden. In 1x en jaar bedrag dan is het geld binnen.
    Ik vind sowieso de prijzen voor het zwembad al achterlijk en niet leuk meer. Hier is tot 1 jaar gratis. Vanaf 1 jaar betaal je de volle mep a 5,40 euro per persoon. Dan denk ik, waarom niet nog een tussenprijs voor die kleintjes....
    Kind was het toendertijd al na 45 min zat. Sta je binnen een uur weer buiten en 10,80 euro lichter.

3. annetje83

annetje83 Lid

22 apr 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Da's met heel veel dingen zo. Als je bijvoorbeeld je ziektekostenpremie in 1x voor een heel jaar betaalt, krijg je ook korting. Zelfde geldt voor heel veel abonnementen. Heeft er inderdaad mee te maken dat dat administratief voor een organisatie makkelijker is en dat ze zeker weten dat iemand voor een jaar blijft (of je dan wel of niet gaat zwemmen maakt voor hen natuurlijk niet uit, betaald heb je toch). En ja, dan is het inderdaad zo dat mensen met meer geld goedkoper uit zijn.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Die 395 euro had hier en hoop gescheeld. Als ik met 2 kids wekelijks zou gaan zwemmen dan kost me dat gemiddeld 64,80 euro per maand aan losse kaartjes. 774 euro per jaar. En met zo'n jaarpas is dat onbeperkt?? Dat scheelt wel even. Dat hebben ze hier jammer genoeg niet.:(

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Misschien een idee om een jaar lang €35 per maand opzij te leggen? Dan kun je aan het eind het abonnement kopen en voel je het niet zo in je portemonnee..:)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt toch nu alvast elke maand sparen zodat je het volgend jaar wel in 1 keer kunt betalen?

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Eigenlijk vind ik het ook wel logisch dat abonnementen in één keer betalen wat goedkoper is, om de reden die hierboven wordt genoemd: minder administratieve rompslomp. Dus goedkoper.

Ik ben het er dan weer niet mee eens dat alleen mensen met veel geld goedkoper uit zijn. Ook voor een wat minder of kleiner budget is éénmalig betalen mogelijk :) Je kunt toch ook de ziektenkostenpremie van je spaargeld betalen? Of van je vakantiegeld? Of van je eindejaarstoeslag? Of je doet het één jaar maandelijks, zet iedere maand wat extra opzij en betaal je het daarna jaarlijks....

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dat is toch met alles zo. Abbo is altijd goedkoper maar voor veel mensen te veel ineens en dus blijven ze los entree betalen.

De arme mensen zullen ook nooit een Lotto winnen want hebben geen geld voor een lot

9. annetje83

annetje83 Lid

22 apr 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens hoor! Wij sparen ook maandelijks en dan betalen we de grote dingen in 1 keer per jaar. Geen verrassingen door het jaar heen en een beetje korting. Eigenlijk is dat hetzelfde als maandelijks betalen, alleen zet je het dan nu maandelijks opzij. Je moet dan wel de discipline hebben om het opzij te zetten en er niet te vroeg aan te komen ;)

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dat zéker! :D

11. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind die tarieven ook belachelijk. . Ik vind dat ze eigenlijk een systeem moeten aanschaffen waar je per uur voor betaald. Want iemand die een uurtje zwemt, is evemveel kwijt als iemand die een hele dag daar is. Niet echt eerlijk..

Gewoon kaartje trekken. Net als bij een parkeerautomaat.

12. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    bij ons in het zwembad betaal je zelfs voor een b
    aby de volle mep, toen die nog klein was ging je voor maximaal 3 kwartier maar je bent dan wel 3 x 5,20 kwijt belachelijk eigenlijk..

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat de bedragen uiteindelijk op hetzelfde neer komen. (in tataal dan al je een baby en volwassen bij elkaar berekend)
    Bij ons kost een baby-kind 3.50 tm 3 jaar.
    vanaf 3 de volle mep 6.50.
    vanaf 65 is er ook een angepast tarief, weet niet precies hoeveel dat is. maar dat bedrag zit tussen baby tarief en volle tarief in.

14. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hier kost een baby alleen al €4.. Volwassenen €11. Mooi niet dat ik €15 ga betalen voor 45 minuten zwemmen.

We hebben ook een zwembad dichterbij, maar die is te koud voor baby's. Het babybadje daar is ongeveer net zo groot als een badkuip ;), dus ook niet geschikt voor een baby. Daar zijn baby's €2,50 en volwassenen €4,00. Al wel veel schappelijker dus.

Ik vind dat uurtarief wel iets! Kaartje trekken en daarna betalen.

15. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Gaan we doen :) Ik ga morgen bellen of we het ev. in 2x kunnen betalen, kunnen we daarna sparen voor volgend jaar ;)

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    dat uurtarief is ook een goed idee, een zwembadchipkaart ;) En natuurlijk snap ik wel dat het zo werkt, dat de adminstratieve rompslomp ook geld kost maar toch is jammer. Bij ons betaal je vanaf twee jaar een kindertarief (4,50 ofzo, in het WE meer) Gelukkig houdt mijn zoontje het lang uit in het zwembad, gemakkelijk een uur of 3 dus dat hebben we er wel voor over. 395 euro voor een gezinsjaarabonnement (onbeperkt, max. 2 volwassenen en 2 kinderen tot 12 (?) jaar) vind ik geen geld. Ik wist niet dat dat bij andere zwembaden soms niet bestond? Dan hoor je mij niet meer zeuren hoor :D ;)

17. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    395,- voor een jaar naar het zwembad?
    Holy shit. Voor een Efteling-abonnement betaal je nog minder dan de helft...

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Tjah, als je het niet al te breed hebt, zou ik persoonlijk geen €400 uitgeven aan een jaarabbo zwembad. Menn...ik vind dat echt een hoop geld!!! Maar ieder zn eigen keuze natuurlijk.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens mij ben je goedkoper uit als je als gezin een weekeind een kamer in een hotel met zwembad boekt!

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar TS gaat 2x per week zwemmen. Dan ben je met abonnement echt goedkoper uit. Zie mijn voorbeeldje paar blz terug. Als ik wekelijks zou gaan zwemmen met 2 kids (en dan echt 1x per week) dan ben ik per jaar bij a 800 euro kwijt aan losse kaartjes...
    Geef mij dan maar zo'n jaarkaart waar je met 4 personen onbeperkt kan zwemmen...

Deel Deze Pagina