Heey Hallo, Ik weet even niet zo goed waar ik deze vraag moet zetten, zo niet goed dan hoor ik het wel Ik wil voor de donkere/regen dagen iets kwa spelletjes doen op tv dat ze ook even zelf wat kunnen doen, alleen zie door de bomen het bos niet meer zeg maar.... Ik ben er niet op uit om een discussie te starten of het nou wel of niet goed is. Maar gewoon om af en toe eens wat anders te doen, dan dora/diego spelletje op tafel, puzzelen, kleuren, kleien,verven etc. En wat ze even zelf ook kunnen doen. ds heb ik, 1 voor 2 kids..... vind het wel leuk als ze iets samen kunnen doen. dus wii?? vsmile motion?? merkloos iets??? Kunnen jullie me op weg helpen?? Thanks!!
Lastig, de Wii is erg leuk, maar een 2-jarige kan er nog niet veel mee vind ik. Althans mijn jongste kon er niets mee, terwijl er toch echt leuke simpele spelletjes zijn van Dora en Diego. Maar ik heb van andere ouders wel enthousiaste verhalen gehoord over een 2-jarige op de Wii, dus het zal ook aan het betreffende kindje liggen (mijn jongste is nu 3,5 jaar en kan nog steeds niks op de Wii ). Vsmile vind ik al snel vervelen, al gauw zijn de kinderen te oud daarvoor. Wat hier een groot succes is mama's Ipad (jongste zat dus wel met 2 jaar al driftig te swipen en kan heel veel spelletjes erop) en daarna de DS. En op de derde plek de Wii. Maar met 2 meiden in huis moet ik zeggen dat er nogal weinig gespeeld wordt op die dingen. Met slecht weer wordt het weer wat lastiger, maar wat hier dan favoriet is is puzzelen, disco (incl. verkleden) in de woonkamer, bios thuis (buurtkinderen optrommelen) met popcorn, knutselen, met poppen/poppetjes spelen, rollenspellen doen met vriendinnen, iets lekker bakken en inderdaad af en toe op Ipad/DS/Wii.
Inderdaad de iPad, is hier een grote hit bij onze twee van 2&4 jaar! Erg leerzame leuke spelletjes en interactieve digitale kinderboeken.
wij hebben een vsmile voor de jongens maar sinds we n wii hebben is die niet goed genoeg meer :S mijn jongste zoon van bijna 3 (over 2 weken) speelt op zn eigen manier , maar we hebben ook n spelletje waar hij prima mee overweg kan , We wii-en niet door de week ,alleen in het weekend max n uur ofzo
de wii is erg leuk maar ligt net aan je kind of ze dit al wel of niet kunnen met hun 2e. mijn dochter speelde al op de wii en ds en nu maakt ze met met der 4jaar gewoon in met spelletjes zoals allerlei soorten van mario, fines en ferb, wii sport , carfield, etc. ze is er dus kei goed in en vind het ook zeer interesant. als ik geen limiet had gesteld dan zat ze er heel de dag aan. mijn zoontje daar in tegen is nu 2 en begint net dora te begijpen op de ds en de wii is leuk om te kijken maar spelen lukt hem echt nog niet, hij is ook geen kind van de spelcomputers (tot nu toe) . mijn dochter speelt geen dora meer want die face is ze overheen en is ook veel te makkelijk voor haar. ik zou dus nu gaan voor de ds. eventueel met r4 kaartje dan heb je ook nog gratis spellen . mijn dochter vind de xl net wat fijner in de hand liggen.
vsmile hebben we trouwens ook maar als ze eenmaal een echte spelcomputer hebben gehad willen ze hier echt niet meer op spelen. hij is leuk voor kindjes tot een jaar of vier en dan houdt het echt wel op. ik ga de mijne nu te koop zetten omdat ze er niks meer mee doen jammer genoeg
Ik zal toch ook voor de wii gaan. Leuke spellen voor jong en oud En heb je er in de avond zelf ook nog wat aan
Wij hebben een VSmile, maar de oudste (die hem heeft gekregen) die snapt het niet. We hadden een WII, maar de oudste... die snapt het niet hihihi We hebben een PS3 met voor hun Singstar Studio 100.. zingen met microfoons... nou dat snappen ze wel!!! We hebben een Xbox 360 met Kinect en dan kunnen ze springspelletjes etc doen, dat snappen ze ook snel. We zullen zien deze herfst hoe het gaat worden (in de zomer zijn ze de hele dag buiten). We hebben een Ipad, vinden ze ook leuk, maar die is echt voor mijn studie dus mogen ze maar zelden op spelen We hebben een DS, daar speelt de oudste (die wordt in december dus 5) mee We hebben een Mobigo, daar speelt de jongste mee (die is 3,5) Samen een computerspelletje spelen, dat lukt hun gewoon nog niet, dat is altijd voer voor ruzie. Behalve dan dat zingen.. maar dan krijgen ze weer ruzie over de kleur van de microfoon.
Thanks voor jullie antwoorden. Idd een ds hebben we, erg leuk en ze kunnen er alle 2 goed mee overweg. Alleen het is dus écht een jut en jul hier die graag samen alles doen en daar is een ds te klein voor. En we hebben de vsmile pocket, die vinden ze idd moeilijker en dan heb je het weer dat de een de ds heeft de ander de vpocket.... ze willen het zelfde. Ik dacht zelf een beetje een voorkeur te hebben voor de vsmile motion*zonder snoeren*en geen krasbare dure game cd's groetjes
De Wii Nu maar 129 euro online bij mediamarkt met oa mariokart er gratis bij Ze hebben leuke cars spellen, Sesamstraat spel, genoeg voor kinderen hebben ze
Hey! Thanks voor jullie antwoorden. Maar ik heb via een vriendin een vsmile motion overgenomen, met 7 spelletjes. *ik had er zelf nog wat van de vsmile pocket* Ze vinden het erg leuk. En snappen dr best al wat van! Ik vind een wii of zo ook erg leuk, maar aangezien die toch al een stukje duurder is, en cd's die zo snel gekrast zijn, en er toch snel weer een nieuwe wii uitkomten de kids wat groter zijn. Is dat wel leuker als ze een jaartje ouder zijn.