wat is jou huishoud/schoonmaaktip?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamagisa, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    De titel zegt het al.

Ik vind schoonmaken totaal niet erg, maar ik ben altijd op zoek naar goede tips.

Ik zoek ook nog een goede tip voor mijn grove tegelvloer, hij is ook nog eens crème kleurig dus je ziet er alles op en alles trekt in de tegel.

2. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    geen tip voor je vloer..., maar ik maak mijn spiegels, en suite deuren met glas en glas in lood schoon met brillendoekjes... werkt perfect streeploos schoon. Ook vooral die vette vingertjes van mijn kindjes gaan er hiermee direct af.

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bakje met water en een vaatwasblokje in je magnetron.
    Magnetron aan tot het blokje opgelost is en het een beetje verdampt.

Vervolgens kun je met een doekje de binnenkant van de magnetron af doen zonder dat je hoeft te boenen.

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Mamaroos
    Die is goed!!!! Ga ik uitproberen

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik gebruik altijd en overal bleu wonder voor,ramen,spiegels,rvs kranen kookplaat en voor de vloer de bleu wonder voor vloeren ;)
    en voor de wc gebruik ik dettol

6. Ik gebruik sunlight zeep.... Een keer een sopje maken en je kan er bij wijze van spreke direct het hele huis mee schoonmaken, als je maar oppast dat je het sanitair als laatste doet. :)

Heb er ook een keer mee geprobeerd af te wassen... dat was wat minder een succes ;) Alles smaakte naar zeep :p

7. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Odix! Of dasty, da's hetzelfde. Op het vervuilde oppervlak spuiten en het vuil druipt er zo af. De uitvinder daarvan is echt geniaal.

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Oven insmeren met groene zeep, bakje ammoniak erin, NIET AANZETTEN!!!! Nacht in laten trekken, en al t vuil veeg je dr zo vanaf!

Wc borstel in de chloor zetten, na een grote boodschap even door de pot, en hoppa schone pot, en een lekkere geur!

Kranten boven op je keuken leggen, die aanslag van t bakken trekt dan in de kranten en dan plakt t daar boven op niet zo.

Lichte leren bankstellen afwassen met groene zeep, de blauwe spijkerbroeken kleur vliegt er vanaf!

In de emmertjes op t toilet en de badkamer een rolletje zakjes IN t emmertje doen, als je een zakje vervangt, heb je altijd een rolletje nieuwe zakjes bij de hand.

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

-Azijn om je waterkoker aan de binnekant te ontkalken, hij was als nieuw! :D

-Je kat als kitten leren op kranten snippers te gaan.
    Lekker goedkoop en je hoefd nooit te slepen met korrels.

10. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Deze ga ik gelijk uitproberen!

Wat een goede tips al zeg! :D

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Schoonmaak azijn in de tuin gieten, en weg is je onkruid. Alleen even navegen :)

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Die ga ik proberen, dankjewel. :cool:

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dreft op vetvlekken van je kleding doen en daarna mee draaien in de was. En vlekken zijn eruit.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik neem altijd een washandje, en doe daar een klodder groene zeep op, en was m dan deel voor deel af.
    Wel goed nawassen, anders krijg je vieze strepen.

Ik zit altijd met 2 emmers water naast mn bankk, een washandje voor de zeep, eentje om mee na te wassen, en een droge doek om na te drogen.
    Jajaja, t is ff een klus maar dan mag t resultaat er ook zijn!

Laat je weten of t goed gelukt is?!
    Succes!

15. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Heeft iemand voor mij een goede tip :(

Wij hebben 2 hondjes die niet fatsoenlijk zinderlijk zijn. (Zijn inmiddels verschillende dingen aan het proberen om ze zinderlijk te krijgen maar dat terzijde)
    Overdag zitten ze in de gang, daar heb ik namelijk tegels. Dat maakt makkelijker schoon doen plasjes die in de naden van mijn laminaat lopen. Het probleem is alleen dat, zelfs na schoonmaken, mijn gang alsnog naar hondenpies ruikt en dat de voegen op bepaalde plaatsen zijn verkleurd en dit er heel vies uit ziet. Ik heb zwarte en witte tegels en donkere voegen. Wie weet wat ik tegen de lucht en tegen de vieze voegen kan doen?

16. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Ik gebruik voor onze lichte tegelvloer beneden regelmatig de stoomreiniger. Als je dan t apparaat even op t vieze pekje houd is t plekje meteen weg, maar dan moet je wel een stoomreiniger hebben natuurlijk :D
    En anders kan je voor vuil op je tegels ook een schrobber gebruiken, doe ik eigenlijk altijd voor de vloer in de badkamer en toilet.

Heb hier al wel wat handige tips gelezen, super zeg! :)

17. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
  18. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    schoonmaakazijn in spuitflacon doen. De muren van de douchehoek ermee inspuiten. Even laten inwerken en dan naspoelen. Ideaal tegen kalk.

Wc papier onder de rand vd toilet doen. Papier natmaken met spuitbus schoonmaakazijn. Aantal uren/nacht in laten werken. En dan doorspoelen. Komt vaak veel troep mee tijdens het doorspoelen.

Ik heb verdunde dettol in spuitflacon in de wc staan. Kan ik even snel tussendoor op de bril spuiten. Wc papiertje eroverheen en hij is weer fris.

Afgelopen week met dasty de voegen in de douchehoek ingespoten. Met een oude tandenborstel wat schrobben en het vuil ging allemaal weg.

Ik heb een apart klein borsteltje voor op de stofzuiger. Die gebruik ik alleen maar om stof te zuigen van bv glazen lampenkappen, dressoir, randje vd schouw in de keuken, kasten, vensterbanken, randjes van onze bewerkte deuren, drempel en buitenkant vd buitendeur, nachtkastjes ed. Scheelt enorm veel schoonmaakwerk. 1x per week als ik toch aan het stofzuigen ben, doe ik dit.

Witte was doe ik eerst in een sopje met bleekmiddel. Meeste plekken zijn al weg voordat ik het uitspoel en in de wasmachine doe. De witte/grauwe shirtjes die mijn dochter nu al 2 jaar veel draagt, zijn weer stralend wit geworden. Evenals de witte kussenslopen (waren roze geworden na een foutje met het wassen, haha) zijn nu ook weer wit.

Bleekwater in de wasbak doen, laten inwerken en naspoelen. Thee en koffie aanslag is nu helemaal weg en het blinkt weer lekker.

Ik heb kranten bovenop de keukenkastje liggen. Hoef ik alleen maar zo nu en dan te vervangen. Hoef ik niet meer schoon te maken.

Als ik een avondje tv kijk dan ga ik tijdens de reclameblokken opruimen/kleine klusjes doen. Moet je zien hoeveel je dan nog kunt doen.

19. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Voor streeploos ramen lappen. Neem 2 micro vezel doekjes.
    Maak een sopje met heel iets afwasmiddel. Met 1 doekje de ramen lappen. En met de andere droge droog maken.

Werkt nog beter dan op de ''ouderwetse'' manier!

deuren en tegels schoonmaken maar ook een hekel aan bukken etc.'

Als je een dweil systeem hebt zoals dit

Vloerwisser nodig? Vloerwissers bij Blokker

Dan maak je een sopje en dan ga je ermee over je deuren en muren! Ideaal vind ik!

Dat van de vaatwasser tablet in magnetron ga ik zeker proberen!

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Schoonmaak azijn werkt trouwens ook tegen groene aanslag in de tuin. Als je het in een waterspuitje doet en op de schutting spuit, dan is die weer helemaal schoon. Ook op de tegels, maakt onkruid dood en weg is je aanslag.
    Niks geen hg nodig ;)

Deel Deze Pagina