Hoe hebben jullie het speelgoed opgeborgen

Discussie in 'De lounge' gestart door mizz, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk dat ik het lastig vind om het speelgoed op zo'n manier op te bergen dat het uitnodigt om te spelen, zonder dat wij de hele dag onze nek erover breken. 'S avonds vind ik het ook fijn als het huis er netjes en opgeruimd uitziet zonder dat we tussen het speelgoed in zitten. Dussss.. hoe hebben jullie het? Graag met foto! Ben reuze benieuwd

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb alles boven. Beneden alleen wat knutsel en tekenspullen in het dressoir.

Ze mogen wel spullen mee naar beneden nemen maar s avonds gaat het weer naar boven.

3. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

in de trapkast in mandjes en bakken! In het dressoir. Als je hier in de avond komt lijkt het net of er geen kinderen wonen haha op de foto's na

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Het speelgoed zit in een rieten mand en daarnaast heeft ze ook de Ikea-keuken, en daar gaat ook het één en ander in de kastjes...

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wij hebben de vreselijke :p Ikea Expedit kast 8 vaks staan met bakken waar alles in zit. en daarnaast het Ikea keukentje
    dus nog redelijk netjes ( na 19:00 ;) )
    en dan heb ik nog 3 curverbakken in de gang staan met duplo en little people. daar zoek ik nog een oplossing voor want dat staat me veel te veel in het zicht

het probleem van dat ze haar speelgoed niet ziet hebben wij ook. vaak wil ze met ''iets anders'' spelen zoals ze het zelf zegt maar dan weet ze zo 123 niet hoe het heet of waar het ligt

6. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier altijd gezworen dat er geen speelgoedkasten in de woonkamer kwamen, nu staan er inmiddels 2 expeditkasten van Ikea (elk 8 vakken) en deze zitten vol...

Ik heb nu weer grote opruiming gehouden voor 5 december en 4 bakken leeg weten te krijgen, maar ja, de sint is nog niet overal geweest..!

Ze kunnen overigens wel zelf bij alle bakken, behalve die met verf, stiften glitters en klei!

7. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    wij hebben hier zo voor straks 2 hele oude grote koffers en denk nog wel dat ik voor beneden een grote antieke kist zoek om vol te stouwen :D

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoe twee vouw kratjes. Savonds kunnen die in de trapkast
    verder 1 enorme bak vol met auto's en ander groot spul
    1 dicht kastje met spelletjes

savonds kun je bij ons dan ook geen speelgoed zien. Heerlijk even het idee dat we geen kids hebben

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    we begonnen met de expedit kast met 8 vakken, die stond in ons vorige huis achter de bank, lekker weggewerkt. Met 8 van die witte bakken van trofast met deksel.
    Sinds kort hebben we er 1 met 16 vakken aangeschaft, daar zit echt alles in. Ook spelletjes, puzzels. Staat op kamer van zoon, straks in de nieuwe speelkamer. Zo blijft de woonkamer altijd netjes.
    Alleen knutselspullen liggen in mandjes gesorteerd en die mandjes staan in de kast in de woonkamer.

10. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Zo

En nee normaal mag hij niet in de vensterbank spelen..:cool:

De rest staat boven op z'n slaapkamer in een klepbankje.

Bijgevoegde bestanden:

11. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Een vakjeskast met 9 vakjes. Daarin zet ik het speelgoed zicjtbaar zodat zl een bewuste keuze kan maken waar hij mee speelt. Had er eerst bakken in maar dan gaat alles uiteindelijk door elkaar. En niet teveel speelgoed in een keer erin zetten.

12. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Een rieten mand van Leen Bakker voor de Duplo en een behoorlijke trunk (grote rattan mand) voor boekjes, laptopjes, puzzels, V Tech Toet Toet e.d.

Lego en Playmobil bewaren we op zolder in grote plastic bakken, evenals ministeck en overige zooi.

De grote wagens van Bruder zijn vorige week ook naar zolder verhuisd, kon mn voorraadkast nauwelijks meer in :p Daar staat namelijk ook zo'n verrijdbaar ladenkastje met alle papier, lijm, stiften, stickers e.d.

Op de slaapkamers slingeren ook nog wat spelletjes in de Expedit.

Als ik dit zo lees is het volgens mij tijd om eens radicaal AL het speelgoed te gaan uitzoeken :D!

's Avonds is er hier ook geen speelgoed meer te vinden :)

13. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hier hebben we de bijkeuken voor jaar opgeknapt, niet groot maar ruim genoeg. Staat een bureautje dat mijn man van steigerhout gemaakt heeft, daaronder 5 bakken met speelgoed. Ook in het dressoir staan nog 3 bakken, voornamelijk knutselspul. Ik vind het prettig als 's avonds alles weg is :)

14. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze vind ik ook erg leuk.. maar neemt wel een hoop ruimte in beslag.. zou het dan denk ik wel zonder blauwe achterwand doen...

Bijgevoegde bestanden:

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    speelkamer met de ikea kast met trofast bakken. stuk of 8 stuks. nog een opbergkist van nijntje waar boekjes inzitten en 2 bakken vol met duplo. in de keuken liggen de spelletjes en puzzels in een kast en boven op hun kamer nog wat maar eigenlijk alleen de oudste wat barbies en my little pony

16. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    #16 Miranda81, 25 nov 2014
    Laatst bewerkt: 25 nov 2014
    Wij hebben onze oude tv kast met bijpassende salontafel in gebruik voor het speelgoed. Het past heel goed in ons interieur van nu.
    Op de oude salontafel staan paar bakjes met stiften, scharen e.d. en een tekenprojector. Paar stoeltje eromheen en ze spelen hier heel vaak. Ook erg leuk met vriendjes over de vloer. En zo heb ik mijn tafels niet altijd vol liggen met knutselspullen. In de tv kast zijn 3 planken. 1 voor de stempels, stickerdoosje, waterverf, kralen rijgen, knutselfreubels. Plank 2 is voor wit/gekleurd papier (in bureau bakjes) en een stapel bordspelletjes en de 3e plank is voor de grotere dingen zoals playmais, modewijzer, spirograaf. 's Avonds de deurtjes van de kast dicht en je ziet er niets meer van ;)
    Onder de oude salontafel hebben we 2 bakken staan. 1 voor de kleurboeken en 1 voor de klei.

In dressoir: strijkkralen, ministeck en loom. Allemaal netjes in sorteerbakken.

Onze nieuwe salontafel is een kist idee. Daarin zitten de puzzels.

Boven op hun kamer hebben ze allebei een half hoogslaper. Zoon heeft hieronder bakken met lego, auto's, garage, wegen. Verder heeft hij een treintafel op zijn kamer staan. Ook een kast bij hem op de kamer met dozen spelletjes/puzzels die nog te moeilijk zijn.
    Dochter heeft op haar kamer mijn oude buro en een keukentje staan. Onder haar bed hebben we een poppenhuis gemaakt.

In de woonkamer hebben wij een erker. Ervoor staat onze bank. De ruimte in de erker wordt niet gebruikt. Hier staat (voor ons uit zicht) de playmobil en kapla van onze zoon. Dit mag hij laten staan aangezien hij hier veel mee speelt.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik wil absoluut geen speelgoed in het zicht hebben, daar word ik heel kriegel van.
    Wij hebben een dressoir en een meidenkast met dichte deuren. verder nog 1 hoge (dichte) kast waarbij de helft vd kids is en de helft met onze spullen . En we hebben een hele grote ratan mand van riviera maison met deksel, daar zitten grotere items in. De rest staat op hun kamer en nemen ze naar behoefte mee naar beneden. 's avonds als de kids in bed liggen is er niets meer van speelgoed zichtbaar.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een witte Kallax kast (Ikea) met 12 vakken als roomdivider.
    3 rijen gevuld met witte manden, bovenste rij met decoratie/accessoires. Naast de kast het Ikea keukentje.
    Van de woonkamer af zie je dus het speelgoed praktisch niet. Achter de kast is de speelhoek met een vloerkleed, tafeltje met 2 stoeltjes en poppenwieg+kinderstoel.
    Knutselspullen liggen in het dressoir.

19. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik werd knetter van t speelgoed overal. Buffetkast aangeschaft en daaron mag al haar speelgoed (kan veel in). In de ochtend schuif ik t open en savonds gaat t dicht:D. Ideaaaal! Daarnaast heeft ze nog een klein ikea tafeltje met stoeltje.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18 KB
      Weergaven:
      4
  20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Beneden heeft ze 1 deur van het dressoir en 2 lades tot haar beschikking.
    In de trap kast staan spelletjes,strijkkralen en knutsel spullen (in een verrijdbaar kastje met bakken )
    Op haar kamer staat de rest

Deel Deze Pagina