Een klein jaartje geleden is er onder mij een jong Pools gezinnetje komen wormen. Spreek ze bijna nooit maar zijn denk ik wel gewoon leuke mensen beiden een baan leuk dochtertje van ongeveer 2 jaar. En echt nooit last van ze. Maar nu hebben ze sinds twee weken aldoor mega veel mensen over de vloer. Staan ook aldoor auto's met Pools kenteken voor de deur die ik hier nooit eerder heb gezien. Afijn. Ik hoop maar dat het gewoon logee's zijn. Maar nu blowt een van die mannen in de avond wel eens een joint en ik heb met dit weer gewoon m'n raam open dus vind het mega stinken omdat het natuurlijk zo bij mij naar binnen komt. Ik heb m'n slaapkamerraam ook open en werd vannacht gewoon wakker omdat die man besloot een jointje te paffen. Maar snap ook dat je het niet binnen gaat doen. Is het normaal hier wat van te zeggen? En te vragen of die dan maar een blokje om gaat? Of is dat een beetje aso? Aan de andere kant is die man hopelijk binnenkort gewoon weer naar z'n eigen huis
Je zou kunnen aangeven dat je er last van hebt omdat het bij je naar binnen komt/waait. Het is gewoon drugsoverlast eigenlijk. Maar dikke kans dat ze er rekening mee houden hoor!
ik zou er gewoon naar vragen hoor, ten eerste of het logees zijn (want je hebt er toch last van) en of ze ergens anders kunnen gaan staan blowen. misschien weten hun niet dat jij daar last van hebt en kun je het iig even aan kaarten.
Ik zou het wel even gaan zeggen dat je hier last van ondervind. Wel moet je er rekening mee houden dat veel polen geen nederlands spreken maar vaak wel engels.. ik werk met veel polen en met handgebaren komen we vaak ook een heel eind
Ik ben benieuwd hoe je "Wil je jullie logé vragen om ergens anders te blowen want het waait mijn huis binnen en ik word er wakker van." handgebaart. Ik zou ze inderdaad even aanspreken, gewoon op een vriendelijke manier. Als ze het niet weten, kunnen ze er geen rekening mee houden. Als ze het straks wel weten en er alsnog geen rekening mee houden, kun je altijd nog verder kijken of je het de moeite waard vindt om het op een onvriendelijke manier te proberen.
Haha tsja das wel heel moeilijk inderdaad Waarschijnlijk kunnen de buren zelf wel gedeeltelijk nederlands dus jullie komen er vast wel uit
Moeilijk... Misschien iets ervan zeggen tegen de mensen die er wonen? Tja tegenwoordig weet je het nooit.. de kleinste dingen vallen vaak al verkeerd
Lastig hoor! Kan me voorstellen dat het vies is! Nou moet ik zeggen, wij roken... Buiten, onze buren hèbben hun raam ook open savonds. Het enige wat ik dan zou kunnen doen is een stukje verder op staan maar verder zou ik er niks aan doen.
Ja je kan altijd even aanbellen natuurlijk en dan gewoon op een normale manier zeggen dat de geur van het wiet bij jullie binnen komt en dat dat niet fijn is en of ze er rekening mee zouden willen houden door misschien op een andere plek te gaan blowen,
Mijn buurman doet dit ook. Echt niet fijn als je 's ochtend met je nuchtere maag de tuin in stapt midden in die lucht. Hij steekt er nu net weer een op zo te ruiken. Als dit het enige was zou ik het niet erg vinden, maar die lui terroriseren de hele buurt met hun aso gedrag. Die gaat trouwens ook echt niet ergens anders staan als ik het vraag. Waar zou hij heen moeten? Ik vind sigaretten rook trouwens een stuk minder heftig, dat vervliegt naar mijn idee veel sneller.
Ik ga het zo wel even vragen. Ze spreken gelukkig gewoon Nederlands dus dat scheelt alweer. Vannacht stond die man weer om 2 uur z'n blowtjes te paffen en ze zien wel dat ik er last van heb want elke keer doe ik m'n raam dicht en zie ik ze naar boven kijken.
Ik ben geloof ik de enige maar ik zou er niet snel wat van zeggen. Het is buiten en hun grond. Mijn achterbuurman doet het ook en ook 's ochtends heel vroeg al. Het is inderdaad niet fijn. En zeker niet in je slaapkamer, dat merken wij dan weer niet, daarvoor is het bij ons te ver.
Die Poolse logees zouden best wat langer kunnen blijven dan je hoopt. De Poolse werknemers worden vaak uitgebuit op huurkosten ed door het uitzendbureau.. Gevolg daarvan is dat ze vaker zelf een huis huren onder elkaar. De kosten zijn minder, en je hebt een bed/kamer dat je niet hoeft te delen met anderen.