Helloo dames ( en enkele heren ) Ik heb volgens de fysiotherapeute peesplaat ontsteking, na het opzoeken ervan op google ben ik het zeker met haar eens dat dat het is. Maar ik vind maar weinig ervaring erover. Wie van jullie heeft dit gehad en wat hebben jullie gedaan om ervan af te komen? En het belangrijkste hoelang duurde het voor het over was ? Ik word namelijk een beetje "gek" van de pijn. En ik ben echt niet kleinzerig ofzo (vind ik zelf 😛. Maar de pijn is soms echt ondragelijk, zoals vandaag bijv. Ik kan er gewoon niet op staan of lopen en zelfs in standje rust doet het zeer. Dus wat was/is jullie geheim.?
Ik heb het niet zo erg gehad dat het in rust pijn deed, maar wel dat ik haast niet meer kon lopen. Heb toen een tijd op sportschoenen gelopen en daarna naar de podotherapeut gegaan, heb toen zooltjes gekregen en toen ging het langzaamaan beter en uiteindelijk over.
De fysio raadde mij aan om schoenen met een hakje te kopen. Dat heb ik dus gedaan. Want ik loop ook wat instabiel dus ook steun bij mn enkels nodig. Ze gaat me morgen waarschijnlijk intapen maar of dat iets helpt ?
Jep hier ook... ik heb er al een jaar last van en sinds ik zooltjes heb van de podotherapeut in combinatie met oefeningen is de pijn redelijk onder controle. Opstartpijn blijf ik helaas houden.
Hoe doen jullie dat met werk en huishoudelijke taken ? Ik werk als schoonmaakster en ga binnenkort weer naar school. Maar het werk valt me soms echt heel zwaar.
ook gehad...aangepast zolen van de podotherapeut boden hier veel uitkomst. Nu bijna geen last meer van, enkel bij het opstaan in de ochtend maja heb ook extreem overgewicht dus zal ook daar aan liggen. Oh en ik kreeg kuit en scheenbeen massage van de fysio erbij...ik moest ook oefeningen doen om mijn benen sterker te maken, dat heeft ook geholpen.
Ja massage heb ik ook gehad en oefeningen moet ik ook doen. Hadden/hebben jullie ook pijn op de wreef ? Dat was de reden dat ik naar fysio ben gegaan omdat het na 4 weken nog niet over was, maar als ik er op drukte was er niks aan de hand. Bij fysio kwamen we er dus achter dat het onder mijn voet/hiel/achillespees/enkel zat de pijn. Maar de wreef ??? Onverklaarbaar voor beide. Misschien herkennen jullie dat ook?