Het drama dat vers fruit heet...

Discussie in 'De lounge' gestart door FEE88, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

We zijn hier dol op vers fruit maar alleen deze week al allemaal verrot fruit... De bananen van de c1000 waren bruin van binnen, groen van buiten... De appels van de Lidl zagen er van buiten heerlijk uit maar waren binnenin bruin en melig en nu de ananas van de ah nog niet rijp maar toch maar opengemaakt helemaal beschimmeld van binnen!

Wat is er toch aan de hand met het verse fruit tegenwoordig bah... Meer mensen die hier last van hebben?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

enige waar wij last van hebben: mandarijnen die er lekker uitzien, maar of beschimmeld zijn of helemaal droog. Zelfs de cavia`s hoeven die niet ;)

3. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    he, dan lag het niet aan ons!
    had vandaag ook een appel vn de Lidl die melig was en heel vies!
    en die hebben we gister gekocht! bah..
    ben ik niet gewend van Lidl trouwens. hun fruit is normaal alrijd prima in orde!

4. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Yep, daarom ga ik meestal op vrijdag bij ons naar de markt, de groenteboer daar haalt alles s'ochtends van de veiling en dan gaat het veel langer mee.
    Wel balen hoor want het kost ook nog aardig wat en om het dan weg te moeten gooien is ook zonde .

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Nee eigenlijk nooit.
    Koop alles bij de albert heijn en heb nooit verrot fruit.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Had voor een keer mandarijnen gehaald bij de AH, zijn echt niet te eten.. volgende keer toch maar bij de groenteboer halen:D

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij groeien ons fruit zelf, alleen bananen halen we uit de winkel, maar die zijn altijd prima. Partner houdt van bruine bananan (vind ie lekker zoet..) en moet dus altijd zeker anderhalve week wachten voordat hij een banaan kan eten (en dan zijn er meestal geen meer over..Oeps.)

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Heb bij de AH vd week melige nectarines gehad. TE ranzig.
    Melige appels en te rijpe kiwi's.

Dus ik dacht ga naar de c1000.
    Precies het zelfde verhaal!

9. lea

lea Fanatiek lid

Laatst fruit gehad van de groenteboer, dat was heerlijk, zulke lekkere sinaasappels hadden we nog nooit gehad. Van de markt is het vaak zo verrot, supermarkt meestal wel lekker, maar soms schimmelsmaak aan de appels, droge mandarijnen en kiwi's die niet rijp worden.

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Tja, goed fruit haal je nu eenmaal bij de groenteboer.
    Kost wellicht wat meer tijd...maar dan heb je ook wat.
    Wij zijn vaste klant bij de groenteboer. Altijd goed en vers. Daar kan een supermarkt echt niet tegenop!

11. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij halen het meestal bij de groenteboer, of bij de lidl, bij de c1000 vind ik het echt een drama.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Haal altijd fruit bij de Lidl, nooit geen problemen mee gehad.

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Het valt mij ook op!
    NOrmaal ben ik echt gek op fruit, maar de laatste tijd krijg ik helaas te weinig binnen, want ik vind het echt niet te vreten.

Appels te melig, kiwi's veel te zuur of veel te zacht, bananen binnen no time bruin.
    Het maakt trouwens niet uit bij welke winkel ik het koop, allemaal hetzelfde.

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier nooit problemen met fruit, alleen de mandarijnen vind ik helemaal niet lekker deze winter, ongeacht welke supermarkt ze vandaan komen.
    Ik koop appels, kiwi's en peren vaak nog als ze "hard" zijn, dan gooi ik ze in de koelkast, zijn ze minder snel rijp. Haal er dan 1 of 2 uit, zijn vaak binnen 2 dagen eetbaar.

15. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier nu geen last van. Haal mijn fruit bij de Lidl. Deze week druiven, appels, peren en kiwi's gekocht. De kiwi nog niet geproefd maar de rest tot nu toe lekker :)

Herken het echter wel, soms is ook al het fruit vies. Laatst een periode het fruit bij de ah gehaald omdat het opeens bij de Lidl niet meer lekker was. Gelukkig nu weer beter

16. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik koop fruit meestal bij de Lidl of de AH. Ik herken het niet echt. Alleen kiwi's, die worden nooit rijp bij mij... Heb ze ook een keer op de markt gehaald, zelfde verhaal.

Verder moet je ook een beetje op het seizoen letten. Mandarijntjes zijn bijvoorbeeld alleen lekker van ong. oktober tot eind januari. Die koop ik nu dus niet meer. En die enge dingen die ze nu als aardbeien verkopen, koop ik ook niet.

Vanaf komende week heb ik een biologische groenten- en fruittas, daar zit volgens mij alleen seizoensfruit en -groenten in. Ik ben erg benieuwd hoe dat bevalt.

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    hier smaken de mandarijnen van de AH prima!:D

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik had gister 2kilo sinasapels voor 1,20 van de jumbo en is echt heerlijk

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook. Ik ga nu echt alleen nog maar naar de markt Of de winkel van dezelfde groente boer

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik had gister een appel die naar ui smaakte! Alsof ik een hap van een rauwe ui nam, vragen aan manlief of het aan mij lag maar hij vond het ook.

Was net van m'n misselijkheid af die dag;).

Maar het is wel vaker slecht de laatste tijd, heel vreemd.

Deel Deze Pagina