Lekkere recepten topic

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Na het topic 'Wat eten we vandaag' leek het me leuk om op dit topic recepten met elkaar te delen.
    Ikzelf vind een kookboek niet altijd alles, er gaat bij mij nog weleens wat mis. De meeste recepten krijg ik van familie of vrienden en dan kan je nog wel eens vragen als het niet helemaal duidelijk is.

Hopelijk vinden nog meer mensen het leuk om recepten uit te wisselen. Hier komt in ieder geval de eerste;

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Ingredienten:
    1 pakje diepvries bladerdeeg

2 gesnipperde uien

2 geperste teentjes knoflook

1 fijngesneden grote tomaat

500 gr kipfilet

1 l-blik doperwten

1/2 blik wortelen

1/2 pot zoetzure augurken

2 theelepels kappertjes (doe ik er nooit in omdat ik het niet lekker vind)

2 hardgekookte eieren

3 fijngehakte takjes peterselie

1 kippenbouillontablet

olie

zout

zwarte peper
    Kruid de kipfilet met zout en peper, smoor het vlees gaar en laat het afkoe- len. Snijd inmiddels de wortelen en augurken in blokjes ter grootte van de doperwten. Pluis de kipfilet in kleine stukjes. Fruit de uien en knoflook in de olie. Doe daarna de tomaat, het bouillonblokje en de zwarte peper erbij en laat het geheel even sudderen. Voeg de kipfilet toe. Bak het geheel onder voortdurend omroeren. Zet het vuur laag en voeg de doperwten, wortelen, augurken, kappertjes en peterselie toe. Laat het geheel warm worden en maak het op smaak af. Laat het geheel daarna afkoelen. Neem een bakblik en vet dit helemaal in. Bedek de bodem en de zijkanten met het bladerdeeg. Laat het bladerdeeg 1 cm boven de rand uitsteken. Doe de afgekoelde vulling erin. Snijd de eieren in plakjes en leg deze bovenop de vulling. Dek nu de vulling ook af met bladerdeeg. Sluit de pastei af door de uitstekende delen samen te kneden. Doe de pastei in een voorverwarmde oven (220 èC) en bak deze in 40 minuten goudbruin en gaar. U kunt ook kleine pasteitjes maken. Leg dan de vulling op een plakje bladerdeeg en vouw dit dubbel. Plak de randen vast met wat water. De kleine pasteitjes hoeven maar 30 minuten in de oven.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oeps, sorry!

Sluit deze maar, ga ik daar verder (zal voortaan nog beter opletten;))

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Bij deze ;)

Deel Deze Pagina