Hallo mama's, Ik twijfel of mijn dreumes haar drink gewoonte gezond is en wat ik eventueel nog kan proberen om dit te veranderen... Wanneer mn meisje wakker word krijgt ze een fles opvolgmelk met bambix dan over de dag door drinkt ze met moeite 240 cc maar optimel ze wil niks anders heb alles al geprobeerd water drinkt ze niet, diksap niet, gewone koemelk niet, thee niet zelfs geen thee met een beetje melk, karnemelk heeeel af en toe. Omdat ze overdag niet veel drinkt biedt ik haar voor t slapen gaan nog een fles wwarme melk aan 90 cc water 3 schepjes opvolgmelk en dan tot 150 aanvullen met gewone koemelk ( een hele fles koemelk weigert ze!) Al met al drinkt ze dus alleen zuivel is dit wel goed? En heeft er iemand nog tips wat ik evt kan proberen? Na haar geboorte spuugde ze heel veel van de bv na 4 maanden afgebouwd en toen ging t beter maar merk wel als ze een paar slokjes water/diksap drinkt ze gaat spugen Ik heb al geprobeerd een dag niks anders als water thee etc aan te bieden maar dan drinkt ze hooguit een paar slokken nog geen 20cc en dat komt er ook weer uit Volgende week een afspraak op t cb dus ga dit zeker aankaarten maar ben benieuwd naar jullie meningen en of tips.. liefs, mariahh
Geef je het andere drinken uit een andere beker dan de melk? Wellicht vindt ze t interessant om uit een openbeker te drinken? Anders zou ik fles met sap geven min. Eens per dag en verder openbeker, tuit of rietjesbeker aan bieden zodat ze dit kan oefenen.
Teveel zuivel is niet goed, dit haalt de vitamines weg uit het lichaam. 300cc zuivel per dag is voldoende. Mijn dochter drinkt ook behalve melk en roosvicee aangelengd met water niets anders. Blijf het wel stimuleren, maar als ze niet willen houd het op.
Ze krijgt haar drinken idd al uit een open beker en op de tafel staat een flesje of riwtjes beker wat ze dan zelf pakt ... als in die rietjesbeker sap doe drinkt ze het niet slaat de beker letterlijk weg als ik er dan vervolgens optimel in doe drinkt ze dat niet meer uit die beker omdat ze denkt dat er dan nog sap inzit ze zit nu dan soms in totaal wel aan de 550/600 cc zuivel per dag
Max aan zuivel ligt tussen de 300-500cc, je zit dus wat aan de hoge kant. Wat ik zou doen is tot 500cc per dag zuivel verdelen en dan het overige bijvoorbeeld 50cc oefenen met rietje of open beker met water of lauwe thee. Al zijn het maar een paar slokken, uit fruit haalt ze ook vocht dus ik denk dag ze qua vocht wel boven het minimum blijft.
ik vind het idd geen gezonde drinkgewoonte. Sowieso is optimel niet goed hoor, met zoetstoffen enz. Maar ik zou eerst eens met een goed ontbijt beginnen, dus pap uit een bordje gemaakt met volle melk of een boterham met een beker volle melk. Verder zeg je: ja ze drinkt niks anders...ik denk eerlijk gezegd dat dit een opvoeddingetje is. Een dreumes weet nog niet wat er allemaal in de wereld aan smaken zijn dus water/thee en evt diksap zou meer dan voldoende keus moeten zijn. Ik zou gewoon toch ff flink doorzetten en niks anders meer geven. Nu is het nog de leeftijd om ze gewoontes aan te leren maar over een jaar kun je dat vergeten.
Ik heb hier een dochter die even oud is als jouw kindje. Ze krijgt 's ochtends pap bij een boterham met 120 ml water en 3 schepjes opvolgmelk. Dan rond 10-11 uur nog 150 ml + 3 schepjes en om 19 uur nog 180 + 6. Ze drinkt de flessen van 10 en 19 uur niet meer helemaal op altijd. Verder drinkt ze wat water en verdunde sapjes, maar niet zo veel, Ik denk een 100-150 ml per dag, vaak ook minder. Hier wilde onze dame in eerste instantie ook geen water drinken. Dus ben ik de melk steeds meer gaan verdunnen tot ze water wel accepteerde. Het zal dit (smaakwennen) plus de leeftijd zijn geweest dat ze het ging doen. Thee vindt ze nog altijd niet lekker, als ze erge dorst heeft drinkt ze er een beetje van. Ik zou dat met die optimel ook gaan doen. Doe je eerst 100 ml verdunnen met 20 ml water en zo bouw je dat steeds op. Als ze bijvoorbeeld 100 met 50 ml water vies vindt, dan blijf je nog even op 100 + 40 en probeer je het na enkele dagen nog eens. Of je doet 45 eerst nog als tussenstap. Vanuit water zul je weer makkelijker naar andere zaken kunnen gaan.
Ik ga idd proberen met verdunnen dan! Pap uit een bord moet ze niet dus hier de afspraak als ik werk ( onregelmatig) krijgt ze een papfles en wanneer ik in de ochtend th ben eten we gezellig samen een boterham. Hoeveel dagen mag ze minimaal drinken dan? Ik wil best doorzetten maar ga haar natuurlijk niet laten uitdrogen! En ik dacht miss last van maagzuur oid omdat ze met dunnere dranken zoals water of sap zoveel spuugt en met zuiveldranken niet.. iemand hier ervaring mee?
500cc is het minimum dat ze binnen 'moeten' krijgen maar dat is inclusief yoghurt, fruit etc. Dus ik denk dat je daar snel aan komt. Vooral de plasluiers in de gaten houden. Mijn dochtertje drinkt nooit meer dan 500cc op een dag en dan drinkt ze 1 keer melk, de rest thee en water.
Als ze genoeg plasluiers heeft drinkt ze genoeg maar ik zou wel minderen met zuivel en ander drinken blijven aanbieden. Niet verplichten maar zet een beker/tuitbeker in haart buurt en misschien word ze zelf nieuwgierig, als ze gaat drinken doe dan alsof je niet kijkt. En verder bij het eten ook ander drinken aanbieden,drinkt ze echt niks dan geef je haar een half uurtje later haar optimel of melk. Heb je al verse sinaasappelsap of appelsap geprobeerd? Dit kan je ook met water aanlengen en geleidelijker meer water en minder sinaas of appelsap erin doen Je kan het drinken ook verdikken met nitriton als ze veel spuugt maar ik zeg het je: het is goor! Dus ik weet niet of dat werkt tegen iets anders lekker gaan vinden