Mijn zoontje van 6 en een halve maand oud doet erg moeilijk bij het avond eten. Bij fruit gaat het redelijk goed, maar dan moet het wel uit potjes zijn. Groente en fruit maakte ik zelf, maar sinds ik er aardappel of rijst door doe wil hij het niet meer. Fruit nu ook niet meer.(denk dat het te grof is) Nu geef ik potjes en is hij de hele tijd aan het klagen en mopperen. Vanavond moest mijn man hem afleiden met een filmpje en als er appelmoes door gaat eet hij ook beter, maar dat wil ik hem liever niet aan wennen. Het is al avonden zo. Ook had hij 2 dagen geleden bloemkool en broccoli met kaas gehad en de laatste fles ander half uur later wilde hij niet. Nou hij begon hevig te trappelen en dat duit op krampjes. Heb hem op bed gelegd en hij sliep gewoon door. Bloemkool geef ik dus ff niet meer. Wie heeft er advies hoe ik dit het beste kan aanpakken. Het is echt niet leuk eten geven zo.
Gewoon rustig aan doen, hij is nog jong. Geef gewoon wat hij wel eten wil, dus gewoon pure groente of puur fruit. Die aardappel of rijst komt later wel.
ja ik zou aardappel en rijst nog even weglaten,vanaf 8 maanden mee beginnen. of geef hem even een paar dage niets aan bijvoeding en over een weekje begin je weer opnieuw,grote kans dat hij dan weer wel wilt. soms wordt het een ritueel,hij voelt die spanning ook aan,en als je hem niets meer geeft heeft hij misschien opeens zoiets van "heej waar is mijn extra hapje nou"?
Misschien idd de aardappel wel even weglaten Tam! En dan met hele kleine stapjes weer toevoegen (zoals wij bij Finn moeten doen...dat weet je denk ik nog wel hoe dat ging) En wat me ineens te binnen schoot...desnoods doe je er wel appelmoes doorheen en bouw je dat langzaam af! Net als dat ze wel zeggen dat je FV of BV erdoor kan doen...en dat afbouwt! Snap je wat ik bedoel?
Ja dat weet ik nog wel hoe dat ging. Appelmoes doen we er al door, want dan eet hij wel beter, maar nog niet van harte hoor.
Ik heb vanmorgen met het CB gebeld en die vrouw zij dat het niet erg was om even te stoppen met groente en het over een paar weken weer proberen, maar om helemaal te stoppen lijkt mij zo abrupt, dus ga eerst alleen groente proberen. Verder moet ik kool soorten en ui vermijden, want daar reageren zijn darmen erg sterk op.
Vanavond heb ik Danian die potjes met bruine bonen en appel gegeven. Dat vond hij lekker. De fles was weer drama hij over strekte zich weer. Ik weet het ff niet meer
Heh getver meid! Heb je het idee dat hij pijn heeft? Laat het anders wel even weg...dan kan alles even rustig worden! Desnoods geef je twee keer fruit (dat hij wel zn eetmoment heeft) Fruit gaat wel goed toch?
Ja fruit gaat wel goed. Ik laat het nu ook weg, want hij heeft gisteravond flink last van krampjes gehad. Hij werd rond 23.00 uur wakker helemaal overstuur en maar met zijn kontje omhoog toen kon ik ook echt zien dat hij pijn had. Heb hem tegen me aan gehouden, maar zodra ik hem weer neer legde was het mis. Hij moest veel windjes laten, dus kan ook van de infacol komen. Hij is ook aan het hoesten en daar wordt hij ook wakker van. Heb hem net wel naar de opvang gebracht hopelijk gaat dat goed kan ik ook ff bijslapen Heb voor het hoesten wat opgehaald, dus hopelijk werkt dat snel.
We hebben hem 2 keer fruit gegeven in plaats van groente, maar toen wilde hij de fles ook niet. Gisteren hebben we fruit een half uurtje eerder gegeven en toen dronk hij de fles wel, dus ik denk dat het allemaal te dicht op elkaar zat. Gisteren eerst weer groente geprobeerd, maar naar 5 hapjes begon hij te mopperen en te huilen(zat geen ui of kool in) toen maar weer overgegaan naar fruit en daarna een klein flesje. Vanaf vandaag doe ik een week lang even geen groente en fruit alleen een fles. Hij begint al te jammeren als hij het schort ziet, dus ik denk dat hij dat gestress ook aanvoelt. Misschien gaat het daarna wel beter. Ik hoop het
bonen stimuleren de darmen ook,als "wij"bonen eten worden we er vaak ook winderig van,dus dat hij krampen kreeg is niet vreemd. ik zou als ik jou was bonen,aardappels vermijden,groente,fruit en rijst kan denk ik welçdat is toch wat lichter verteerbaar. of misschiem minder geven,dus geen hele pot maar telkens 2 hapjes. dan kan hij langszaam wennen.