Mijn man en ik hebben besloten dat we op 1 december gaan beginnen met bijvoeden. Nu wil ik me alvast inlezen over hoe dat dan moet... Doe je de voeding voor de fles, erna of tussen 2 flessen door? En hoeveel geef je dan? Alvast bedankt!
Je geeft het tussen 2 flessen door. Dus na 2 uurtjes (als je kleine om de 4 uur krijgt) En dan begin je met een paar hapjes om de darmpjes er aan te laten wennen en elke keer iets meer.
Toen wij begonnen met bijvoeding, deden wij dit tussen 2 flessen in. Wij zijn begonnen met groente (zou de darmpjes minder prikkelen) en hebben daarna pas fruit geintroduceerd. In het begin gaf ik maar een paar hapjes per keer (ca.5), zodat Jasmine kon wennen aan het eten van een lepeltje, aan de smaak en zo konden ook haar darmpjes langzaam wennen aan dit nieuws. Om haar goed aan de smaken te laten wennen. gaf ik steeds 2-3 dagen hetzelfde. Zodra dit allemaal goed ging en ik zag dat Jasmine geen last kreeg van haar darmpjes ben ik het aantal hapjes gaan uitbreiden...eerst naar 10, dan 15 enz. Inmiddels zijn we bijna 1,5 maand verder en eet zij 's morgens een potje fruit en 's middags een potje groente.
Als je kindje kv krijgt kun je het het beste tussen 2 flessen door doen. Pak een moment waarop je kind wel wakker is, maar niet te hongerig, zodat je kind ook zin heeft in iets nieuws. Het beste kun je ongeveer een uur tussen kv en bijvoeding houden, zodat het niet met elkaar in conflict komt (kv remt namelijk de vertering van ander eten, waardoor je kindje buikpijn kan krijgen). In het begin hoeft het echt niet veel te zijn hoor, gewoon een likje of een hapje is genoeg. Vaste tijd hoeft ook niet perse, gewoon een moment op de dag dat goed uitkomt is ook prima. Als je graag meer wilt lezen over wat en hoe bij bijvoeding, kijk dan eens op borstvoeding.com, daar staat een heel handig overzicht dat even goed te gebruiken is als je geen bv geeft. Succes!