Wat is jullie beste recept? Ik ben vaak zo ideeloos dat het wel fijn zou zijn als er wat tips zouden komen. Ook vraag ik me soms af, wat kan ik hier nou van maken?! Ik heb vaak veel dingen in de vriezer liggen en in de koelkast, maar kan nooit een lekker gerecht bij elkaar verzinnen. Wie heeft er super recepten (die overigens wel makkelijk te maken zijn haha).
uhm, Wat ik errug lekker en makkelijk vindt: -500 gram fussili -1 bakje boursin -pakje gerookte zalm -dille topjes Kook de fussili, vang van het kookvocht 100 ml op en roer hierdoor de boursin. ( Rest van de pasta gewoon afgieten) Snijd de gerookte zalm in snippers/reepjes. Giet het kookvocht met de boursin over de pasta en voeg vervolgens de gerookte zalm toe. Goed doorroeren zodat je wel overal saus hebt. Als je opgeschept hebt kan je naar eigen smaak wat dille topjes eroverheen strooien. Klaar in +- 10 min. en echt heerlijk!!
Ingrediënten 400 gram Tagliatelle 300 gram Castello Blue 150 ml. room 2 tomaten 1 kleine ui 1 bosje rucola 2 eetlepels pijnboompitten peper en olijfolie Bereiding: Kook de Tagliatelle en laat deze goed uitlekken. Tomaten ontvellen, ontpitten en in blokje snijden. Rucola wassen en grof snijden. Ui in blokjes snijden. In een grote pan de ui in olijfolie aanbraden tot deze glazig is. Dan de Tagliatelle toevoegen, samen met de, in plakken gesneden, Castello kaas en de room. Daarna de blokjes tomaat en de rucola toevoegen. Dat alles kort verwarmen en naar smaak peper en zout toevoegen. De pijnboompitten in olijfolie goudgeel roosteren en over de pasta verdelen. En als je het met vlees wil, kun je lekker blokjes kipfilet erdoor mengen... En een lekker rijst gerecht vind ik: Benodigdheden: 300 gram kipblokjes 1 rode ui 50 gram gele rozijnen 250 gram champignons 8 halve perziken 200 ml Finesse voor koken slankroom 2 teentjes knoflook 1 eetlepel kip kruiden 2 theelepels paprika poeder Bereiding: Was de rozijnen en snijd de perziken in reepjes. Snijd de champignons in stukjes, de rode ui in ringen en pers de knoflook. Kruid de kipblokjes met de kipkruiden, paprika poeder en versgemalen peper. Verwarm een eetlepel olijfolie in een ban en bak hierin de kipblokjes gaar. Verwarm in een andere pan ook een eetlepel olijfolie en bak hierin de ui, champignons en de rozijnen in een paar minuten glazig. Voeg de finesse slankroom toe en laat even pruttelen. Voeg de kipblokjes bij het groentenmengsel en laat het nog 2 minuten pruttelen. Voeg vlak voor voor het opdienen de perzik reepjes toe. Lekker met 125 gram basmati rijst en een frisse salade
Oooh, ik kwam er vanmiddag nog 1tje tegen op internet! Monchou perzik-ijs!! MMMMHHH!! Ingrediënten: 200 g mon chou 2 eieren 90 g suiker ½ literblik perziken cakevorm evt. slagroom voor de garnering Bereiding: Laat de mon chou op kamertemperatuur komen en de perziken uitlekken. Pureer het fruit in een foodprocessor of wrijf het fruit door een zeef. Splits de eieren. Doe de helft van de suiker bij het eigeel, de andere helft bij het eiwit. Klop het eigeel met een mixer dik en romig. Roer de mon chou los met een mixer of in een foodprocessor. Klop de mon chou door het eigeel en roer het gepureerde fruit erdoor. Klop de eiwitten stijf. Spatel het mon chou-mengsel door de eiwitten. Giet het mengsel in de cakevorm en plaats de vorm minimaal 3 uur in de diepvries. De cake ongeveer een half uur voor gebruik uit de diepvries halen. Serveer het ijs in plakjes en spuit er eventueel een toefje slagroom bij.