suggesties snoepen kindje 9 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door imoan78, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Misschien is dit al vaker behandeld, maar kon het niet zo snel vinden. Eva is nu 6 maanden, maar we zijn in de familie alweer aan het denken aan 5 december. Dit vieren we met de hele familie (38 man). Eva is dan 9 maanden en ik wil niet dat ze van alles en iedereen pepernoten en chocola en koek en chips krijgt. Ik wil zelf dan wat lekkers voor haar meenemen. Loop misschien al wat op de feiten vooruit, maar wil goed beslagen te ijs komen.

Wat zijn de suggesties van jullie voor snoep/lekkers voor een kindje van 9 maanden?

2. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Mini rijstewafels van de kruidvat waren hier een hit. Ook de ongezouten soepstengels van olvarit (?) zijn leuk en lekker gezond. Ik was voor zijn 1e jaar anti koekjes omdat er altijd suikers inzitten (proef de nijntje biiscuits maar eens :$
    Onze jongen vond de gezonde suikerloze alternatieven heerlijk! Hij krijgt nu pas door dat wij wat anders eten dan hij (hmm das stukken lastiger haha)

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Rijstewafel en soepstengel waren toen hier het enige wat hij 'snoepte'. Met 9 maanden was een banaan al een traktatie eigenlijk..

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Chocolade, koek, chips en pepernoten voor een baby van 9 maanden?? Degene die dat mijn kind aanbiedtag wel heel had gaan rennen... Komt toch niet in je op om dat aan een baby te geven?? Ik zou geen alternatief voor koek en snoep geven maar gewoon wat je kind normaal ook al eet, misschien een extra stuk fruit, maar that's it!

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ze vraagt toch om een alternatief?
    Hier at ze toen graag een rijstwafeltje van de kruidvat,die zijn zoutloos.
    Ook krijgt ze wel eens wat van organics goedies,Dit zijn lekkere dingen zonder toegevoegde suiker maar gemaakt met bijv vruchtensap.Hier zijn de gemberkoekjes favoriet.die zitten met een aantal in een zakje en dan krijgt ze daar een of 2 van.

6. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik zou ook niet zo snel aan een andermans baby zomaar iets te eten laat staan iets te snoepen geven, maar er lopen daar ook tig neefjes en nichtjes in de rondte die dat niet door hebben. En als ik zelf iets bij me heb, kan ik ze dat geven.
    Bij een verjaardag toen ze 3 maanden was, wilde een neefje zijn ijsje delen. En dan krijg je reacties (van volwassenen.....) ach wat geeft dat ene likje nou. Onbegrijpelijk, ik heb toen ook niet al te aardig gezegd dat ik mijn zieke kind dan wel 's nachts bij hun zou komen brengen. Maar nu weer terug naar het onderwerp;)

7. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Rijstewafeltjes en soepstengel lijkt me een goed alternatief. Niet allebei tegelijk uiteraard en stukjes fruit had ik inderdaad ook al bedacht.

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm, zoonlief krijgt hier alleen een rijstewafel tussendoor hoor. Geen Liga, geen Nijntje-koekjes en al helemaal geen snoep a la pepernoten/chocolade.

Waarom is dat nodig? Ik probeer hem zo lang mogelijk van die zooi af te houden. Straks liever eerst gedroogd fruit om te snoepen.

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Oh dan snap ik de vraag beter! Ik snap niet dat volwassenen zulke jonge baby's iets willen geven dat nog helemaal niet voor hun geschikt is! Maar andere kinderen snappen dat natuurlijk nog niet, logisch dat je dan een alternatief wil! (Al zou ik de kinderen uitleggen dat de baby dat allemaal nog niet mag, maar dat doe je waarschijnlijk ook!)

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter was met Sinterklaas vorig jaar 10 maanden en toen at ze gewoon haar normale tussendoortjes, met Kerstmis ook; stukjes fruit, ongezouten rijstewafels, soepstengel... Misschien wat dingetjes in een bakje doen en bij de hand houden voor het geval een ander kindje iets wil geven? 'Voor een pepernoot is ze nog te klein, maar kijk, dit mag je haar wel geven!'

11. tuc

tuc Niet meer actief

Dan neem j toch fruit mee

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Maïs knabbels van goodies .
    Lijken op chipjes maar is gewoon van maïs gemaakt en uit de oven .

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon een simpel thee biscuitje of een soepstengel.

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Nog niet genoemd: Rozijntjes? Lijken met een beetje verbeelding best op pepernoten :)

Ik ga mijn neefje vroeger ook pepernoten, wist ik veel als meisje van 15 dat het niet goed was...

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Goodies! Naast de rijstwafeltjes en fruit

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Komkommer is hier enorm favoriet! Lekker knabbelen (zonder tandjes :)).
    Rijstwafeltje zonder zout van goodies vindt ze erg lekker, een soepstengel, fruit. Onze dochter is met Sinterklaas bijna een jaar en misschien vinden anderen het overdreven maar ze krijgt echt geen chips of zoetigheid zoals pepernoten.

17. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb n keer n discussie met tante gehad omdat ik niet wilde dat ze n lange vinger kreeg toen ze 9mnd was. Acht t was toch feest ja daaaag!!! Ze vond dr mini rijstewafeltjes ook lekker en daar zit geen kilo suiker op.

Ze is nu 14mnd en krijgt alleen mini rijstwafel van bambix (helaas uit assortiment gehaald, n halve liga tweede stap en sinds ze n jaar is af en toe n wat rozijntjes of gedroogde abrikoos te snoepen
    En als er nu n feestje is lrijgt ze gerust n hapje van taart of cake en we zijn laats ook pannekoeken wezen eten maar toen ze 9mnd kreeg ze dat nog niet

18. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hier is komkommer favoriet. Hij is er lang zoet mee en zit er lekker op te sabbelen

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

20. tuc

tuc Niet meer actief

maar waarom moet het iets zijn dat op snoep lijkt???? Vindt dat heel apart. Ik geef mijn baby gewoon fruit en andere kindjes hebben dat maar te accepteren.

Deel Deze Pagina