Lekkere recepten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bodille1988, 15 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Misschien dat ik niet goed gekeken heb hoor en is het er al! Dan lees ik graag waar ik het kan vinden.

Ik loop er soms tegenaan dat ik weinig inspiratie heb voor het eten. Ik heb zojuist voor mezelf een lijst gemaakt met allerlei lekkere recepten. En toen dacht ik, waarom zetten we niet sowieso hier lekkere recepten op het forum, om een beetje inspiratie te geven aan elkaar, van recepten die je gewoon mag etrn als je zwanger bent en die niet te veel tijd kosten. Zoals ik al zei, ik heb het nog niet gezien op het forum. Maar misschien dat ik iets over het hoofd zie.

Ik zal zo een recept plaatsen!

2. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Scampi-kokoscurry (bron: Eten als je zwanger bent/ouders van nu)

Ingrediënten:
    12-16 scampi's
    Paprikapoeder
    Sap van 1 limoen
    200 gram rijst
    1 grote ui
    1 teentje knoflook
    1 rode paprika
    2 el plantaardige olie
    1 tl currypoeder
    1 tl kurkuma
    1 blik tomatenblokjes
    1 tl suiker
    200 ml kokosmelk
    100 gram verse spinazie

Zo maak je het:
    Maak de scampi's schoon en doe ze in een kom. Breng op smaak met paprikapoeder, peper en zout. Giet het limoensap erbij en laat even marineren. Kijk intussen de rijst gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snipper de ui en knoflook en snij de paprika in blokjes. Verwarm 2 eetlepels olie in een pan en bak daarin de ui, knoflook en paprika tot de paprika zacht is. Daarvoor kun je het best even de deksel op de pan doen. Breng verder op smaak met currypoeder en kurkuma. Voeg de tomatenblokjes en suiker toe. Voeg na een kwartier de kokosmelk toe. Doe na 5 minuten de gemarineerde scampi's erbij en 2 minuten later de spinazie. Roer om zodat de spinazie kan slinken. Proef en kruid eventueel nog sterker met peper. Server met de rijst.

Deel Deze Pagina