Hoi Hoi, Ik zag net een topic staan over rijst met kip. Maar heeft iemand nog andere heerlijke recepten? Ik ben gek op rijst maar weet er nooit wat mee te eten. Kip kerrie/madras lust ik niet. Thanks!
Ik heb heel veel indische recepten die je met rijst kunt eten Als je wil kan ik er een paar makkelijke uittypen voor je?
rijst kan je overal bij eten bv met ragout nasi dus met kip en groente gebakken en een eıtje erop met chılı con carne. met ketjapsaus. met kip gestoofd met groente in een saus . met garnalen en sperziebonen in een tomaten sausje. rijst als bijgerecht in plaats van aardappelen. rijst met kip en brocoli in een room kaussaus. rijst met gebakken gehakt en groente van alles kan
Van Chicken Tonight hebben ze behalve de kerrie-versie ook de Saté versie, de Hawaii versie, en nog een paar.. Geen idee of het lekker is want ik zweer bij de kerrie-versie, maar dat lust jij niet
Nasi Ingrediënten: 500 gram rijst 250 gram varkensvlees ( kan ook kip ) 100 gram witte kool 1 paprika ( doe ik eigenlijk nooit ) 1 Prei 1 ui 1 teen knoflook 1 rode peper Handje taugé Ketjap Trassi ( garnalen pasta te koop bij de toko ) 2 eieren Vlees klein snijden. Groente in reepjes snijden behalve de taugé. Ui bakken met de knoflook mag even bakken maar niet te bruin/zwart, dan de trassi erbij en het vlees er aan toevoegen als dit bijna gaar is doe je de groente er bij en op het laatst pas de taugé ( dat word snot als je het te lang bakt ) Groente even mee bakken moet wel knapperig blijven dan de witte rijst erbij opwarmen en weer even ombakken dan beetje ketjap er bij en evt de 2 eieren die als roer ei gebakken zijn.
Ook lekker is: Ajam zwart zuur kip naar behoefte ( ik gebruik voor 2 personen 300 gram ) 1 ui 2 tenen knoflook 2 kopjes ketjap 1 peper of 2 thee lepels sambal halve citroen Water Olie Ui en knoflook licht bakken tot de ui glazig is dan de kip erbij. Dan voeg je de ketjap sambal of verse peper toe en het sap van een halve citroen. Evt wat water toevoegen. Lekker met witte rijst
heerlijk is prei tomatenpuree slagroom ( bekertje) kip rijst kip wat kruiden naar smaak en bakken, op laatst de prei erbij klein blikje tomatenpuree en de slagroom even laten pruttelen en dan met rijst ow ga ik maken van het weekend. alweer zo lang geleden
je kan ook gewoon een sausje maken voor erover. Paprika en uitje snijden even bakken beetje water en dan tomatenpuree (of ketchup) beetje maggi en aromatic kruiden en over de rijst. Lekker met gewoon een speklapje of karbonade.
Beetje fijngehakte ui in de pan met knoflook dan gehakt erbij en rullen ( bakken?) met beetje sambal oelek, paar drupjes maggie, beetje ketchup, sojasaus, citroensap. Doorbakken tot alles in de gehakt trekt en dan door je (surinaamse) rijst heen roeren en met elkaar mengen. Lekker bakbanaan erbij en heerlijke frisse salade en smullennnnnnnn
Die trassi stinkt wel heel erg, dus even een raampje open. tenminste de gedroogde versie wel heeeull erg..
Ik vind de boemboe's van conimex lekker. Simpel, snel klaar en lekker van smaak . Ik maak vaak Ajam paniki of Ajam bali met sajoer boontjes. Google maar eens.
Deze tiki-masala staat sinds het weekend op ons favorieten lijstje: Tikka masala van kip van Jamie Oliver - recept - okoko recepten
Erg lekker recept: Rijst - kip - spitskool spitskool ui rode paprika champignons spekblokjes kipfilet kerriepoeder en een wok/koekepan. Snij de spitskool in dunne reepjes. Snipper de ui. Snij de paprika, champignons en kipfilet (beetje kerriepoeder of vleeskruiden erover)in kleine stukjes. Bak de spekjes in de wok, daarna de kip erbij. Als dit (spek+kip) klaar is, uit de wok halen. In het vet van de spek bak je de ui, rode paprika en champignons. Als dit gaar is, doe je de spitskool erbij. Kerriepoeder erover. Roerbakken. Knapperig houden. Als het bijna klaar is, de spekblokjes en kip erbij voegen. Serveren met bijv. rijst. (je hoeft niet veel kerriepoeder te gebruiken)
Dit eten wij regelmatig: notenrijst met daarbij - (veel) spinazie geroerbakt, met blokjes feta en pijnboompitten - grof gesneden kastanjechampignons gebakken met een beetje balsamico-aziijn evt. Portobello's zijn ook erg lekker trouwens! - een frisse salade van tomaat, komkommer, uitje, dat soort dingen. En dan met een frisse dressing (evt alleen olie en azijn) anders past het niet bij de rest vinden wij. Lekker licht ook!