Is het nu een goed moment om een huis te kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij willen heel graag groter (en mooier ;)) wonen. Nu staat er in onze gemeente een wachtlijst van 18! jaar voor een sociale huurwoning. We hebben gekeken of we weer particulier willen huren maar voor een mooiere en grotere woning betalen we dan zo 800 tot 1200 euro per maand. We zaten daarom te denken aan kopen maar is het nu wel een goed moment om te gaan kopen? En zo ja wat is dan beter een opknappertje of een woning die al helemaal klaar is? En mocht het wel een goed moment zijn om te kopen hebben jullie dan tips voor starters met een gezin?

Alvast bedankt!

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Mijn voorgevoel zegt dat het nog niet de goede tijd is om te kopen. Ik denk dat de grootste klap nog moet gaan komen op de huizenmarkt. Als ik zo kijk naar de toestand van Europa, dan denk ik dat de prijzen nog wel verder gaan zakken.
    Wij zitten ook te wachten, maar nu kopen we nog niet. Als ik zie wat ik nu voor 2 ton krijg en wat er dan nog allemaal aan moet gebeuren..... nee dank je. Ondertussen sparen we wel gewoon, dus dat kunnen we in de toekomst inzetten om aan te betalen indien nodig.

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Het probleem met nog een paar jaar wachten is dat je ook die paar jaar woongenot misloopt.
    Want de prijzen zullen heus nog wel zakken en de prijzen zullen ook heus wel weer een keer omhoog gaan, maar belangrijkste is dat je betaalbaar woont waar je het naar je zin hebt, in een woning naar je smaak en keuze.
    Ik zou daar zeker geen vijf jaar woongenot voor op willen geven, zeker niet als je het kunt betalen.

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Lastig hoor. Wij willen ook verhuizen vanuit ons huur appartement naar een eengezinswoning. Huren is behoorlijk aan de prijs. Ik wil wel kopen maar mijn vriend is ervan overtuigd dat de prijzen nog meer gaan dalen komende twee jaar. Dus wij kopen nog even niet (helaas). Maar ik denk dat je ook moet kijken naar hoe lang je van plan bent in die woning te blijven. Is dat voor jaaaaren dan kun je je geen buil vallen naar mijn mening.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ja, de huizenprijzen zijn nu lager, én normaal betaal je bijna 10% k.k, etc en nu in deze tijd niet

scheelt op een huis van 2 ton toch bijna 20.000 euro

en het is maar de vraag wanneer het kabinet dit weer afschaft

( of is het al afgeschaft en loop ik achter ? :))

als je nu koopt moet je wel van plan zijn er lang te blijven

nu kopen en over 2 jaar verkopen levert alleen maar verlies op waarschijnlijk, maar als je er 20 jaar in blijft wonen niet

Deel Deze Pagina