Ik had vroeger een vakantiebaantje bij de thuiszorg, en moest bij mensen schoonmaken. Heb dit heel wat jaren gedaan dus had wel wat ervaring. Toen moest ik naar een echtpaar die beide psygisch niet in orde waren. Man ging naar de wc, en kwam eraf met zijn broek nog naar beneden...en er kwam toch een vieze lucht met hem mee Heb eerst tegen hem gezegt dat hij zijn broek maar omhoog moest doen want van blootloperij was ik niet gediend. Bleek later dat veel invalkrachten niet meer dan deze mensen toe wilden omdat die man aldoor vreemde dingen deed. Maar ik kon hem prima aan, omdat ik gewoon tegen hem zei dat hij normaal moest doen.
Ik werkte van '99-'04 als cassiere bij de AH. Ik zat op een avond achter de kassa en de teammanager kwam naar me toe en zei dat er een echtpaar aan mijn kassa zou gaan komen waarvan de vrouw smetvrees had. En dat ik dan niks mocht aanraken maar dat het wat meer werk zou gaan kosten omdat ik elke streepjescode met de hand aan moest gaan slaan, als zij het voor me hield. Ik dacht echt dat hij een grapje maakte. En even later kwam het echtpaar idd aan de kassa. De vrouw had latex handschoentjes aan en hield inderdaad elk artikel voor mijn neus zodat ik het kon intoetsen, en ze hadden een hele kar vol. Ik vond het een hele rare situatie. Maar er kwam naderhand geen Ralph Inbar aan de kassa. Achteraf zat ik er ook nog even over na te denken en ik vond het toch nogal vreemd... De vakkenvullers hebben zo'n product toch ook aangeraakt en misschien wel meer mensen.... Echt raar.
Werk in een ziekenhuis. Hebben een keer een patient opgenomen die 10.000 euro op zijn rug had getaped. Verder een keer een seksend stelletje verwijderd uit het dagverblijf van de patienten. Die lui waren op bezoek, maar konden zich niet inhouden...
Pff, ik kan wel meerdere dingen noemen. Maar vreemd (eng) was toch wel toen ik als receptioniste werd bedreigd door een man die geestelijk niet helemaal in orde was. Hij belde dan tig keer per dag op om vervolgens op te hangen of door nare dingen te zeggen zoals dat hij een molotovcocktail naar binnen zou gooien of me open zou snijden enzo...
Toen ik bij mijn allereerste baan ( reisbureau ) een klant aan de balie kreeg die vroeg of ze een bevroren kip mee mocht nemen in dr handbagage, ze wilde het absoluut niet in dr koffer want dat vond ze zielig Dacht eerst dat Boobytrap er was en vroeg ook waar de camera's waren maar die vrouw was bloed serieus en wilde het op dr tickets hebben dat het geen probleem was .. Heb de rest van de dag met een raar gezicht achter mijn bureau gezeten .. Vergeet dit nooooooit meer .. Maf mens !
Toen ik 2 weken weg was bij mijn vorige baan hoorde ik dat 1 ex-client verdacht werd van de verdwijning van zijn vrouw en een andere ex-client was vermoord door haar ex. Lekker dan! Ga er nooit weer aan het werk Tijdens het werk zelf ook een hoop maffe dingen meegemaakt maar dat maakt het werk juist ook wel weer spannend8)
niets op mn huidige werk (kdv) maar toen ik nog op school zat werkte ik bij albert heijn als bijbaantje, nou daar kan ik een boek overschrijven. Dit zijn de 2 dingen die mij het meeste bij gebleven zijn. 1. ik zat nog maar net achter de kassa en had nog niet het principe van de 35% stickers onder de knie, die vergat ik af en toe. Ook een keer bij een man, die reageerde: jezus, nu weer zo'n dom blond mokkel achter de kassa. 2. een mevrouw kwam na het afrekenen terug met een stuk kaas wat volgens haar in de bonus was, maar er was geen korting afgehaald. Ik heb even contact gehad met de kaasafdeling en die kwam tot de conclusie dat die mevrouw verkeerd had gekeken. Ze lieten het ook zien met prijskaartje enz. Dus ik bied aan dat ik wel een andere kaas die in de bonus is kan ruilen voor die van haar of dat ze deze gewoon voor de aangeslagen prijs meeneemt. Toen keek ze heel boos en zei: weet jij wat je met die kaas kan doen..., ze heft haar hand op en gooit de kaas (van ongeveer 500 gram) zo naar mijn hoofd. Hij raakte mij alleen langs mn wang, omdat ik net opzij ging.
Toen ik als tiener schoomaakte ben ik een keer een toilet binnengekomen wat totaal aan het overstromen was omdat er een jas en een pak shag was geprobeerd door te spoelen, de muren stonden vol met scheldwoorden geschreven van poep! en in een hoekje zat een oma´tje met een babypop te huilen dat haar kindje was overleden en dat ze er daarom zo'n bende van had gemaakt. heel triest maar zal dat nooit vergeten.
wat een leuke verhalen Zelf heb ik eigenlijk niks bijzonders meegemaakt, * behalve dat toe in stage liep in een verpleeghuis op de dementie afdeling, dat toen ik iemand moest douchen samen met een andere stagaire dat die vrouw dat meisje naast mij zo wat in elkaar sloeg ze schopte,kneep in haar armen en probeerde naar haar keel te grijpen Ik schrok zo erg dat ik snel naar onze begeleider bent gerend zij heeft haar uiteindelijk gered. Was zo bang geworden van haar dat ik haar sochtends niet wou verzorgen. Verder niks,dus lees ik gezellig mee.
nou ik was met mijn 17 jaar erg verbouwereerd en wist niks te zeggen, een collega heeft meteen de manager gehaald. Die vrouw was toen al weg, maar het was een bekende klant en de volgende keer dat zij kwam heeft ze een pittig gesprek gehad in de strekking van dat als er nog eens iets gebeurd dat ze een winkelverbod krijgt. Bovendien moest ze haar excuses aan mij maken. Ze is daarna niet meer geweest.
@Tulip Na een bijbaantje als cassiere ben ik echt teleurgesteld geraakt in de mensheid. Zoveel opmerkingen die echt nergens op slaan. Zelf vroeg een man of ik wel tot 10 kon tellen toen ik aangaf dat het moeilijk werd om briefgeld om te wisselen in (toendertijd nog) guldens. Ik ben er verder niet op ingegaan, maar ik dacht er het mijne van. Verder ben ik bij dat baantje op mijn eerste werkdag achter de kassa flauwgevallen. Ik mikte het boodschappenscheidingsbalkje (hoe heet zo'n ding) en schoof zo met mijn nagel tegen het metaal dat het best erg begon te bloeden. Ik kan helemaal niet tegen bloed en het duurde even voordat er een pleister was, maar ik wilde niet miepen en ben verder gegaan met afrekenen. dat had ik beter niet kunnen doen want ik werd wakker op de vloer. Na een glaasje water ben ik overigens weer vrolijk verder gegaan. Ook bij dezelfde werkgever heb ik mijn hand gespietst op een soort schroef van de klapdeuren. Een ander houdt er bijna niets aan over maar ik natuurlijk wel. De huid was helemaal kapot en het zag er uit als een stuk van 3 bij 3 met van dat roze lillend vlees met in het midden een gat. Natuurlijk kon ik deze kans niet voorbij laten gaan om nog een keer van mijn stokje te gaan, en hebben ze me naar het ziekenhuis moeten brengen om het te laten hechten. Een goede week daarna was ik weer met een hand aan het werk. Dat ging natuurlijk iets minder snel waardoor een aantal klanten geirriteerd raakten.
Hier een keer in de praktijk (tandarts) een man die zijn kunstgebit kwijt was. Op zich niet gek, of tenminste eigenlijk best wel natuurlijk want hoe kan je ze kwijt raken, maar het gebeurd wel vaker dat men niet meer weet waar ze ze gelaten hebben. Alleen deze man had dus in de auto een appel gegeten, hat een stuk van het klokhuis gehapt en dat wilde hij uit het raam spugen, maar met het stuk klokhuis had hij dus ook zijn gebit uitgespuugd . En tja vast niet zo heel grappig, maar wij moesten er toch wel heel erg om lachen vooral om de gedachte over wie ze gevonden zou hebben terwijl ze aan het wandelen/fietsen waren ofzo of dat je erachter rijd en ineens een gebit langs ziet vliegen. Heel wat grapjes uit voortgekomen.
ik werkte bij acttractiepark drouwenerzand als attractie bediende. ik zat bij de oltimer autotjes, dus ik zit een boekje te lezen omdat het erg rustig was. hoor ik wat gerommel achter de bestuurings hokje, had ik ineens 2 vingers in mn ogen. of toen ik bij de lidl werkte. de winkel was om 20.00 gesloten. dus komen er nog paar mensen aanrennen om 20.05, terwijl we allang de deur op slot hadden gedaan. dus ik sta de kassa schoon te maken en vroegen ze of ze nog naar binnen mochten. ik zij helaas kan dat niet meer de kassa zijn al weg. werden ze boos, en zijden vuile hoer je laat me nu naar binnen. dus me baas komt er aan en die heeft ze maar weg gewerkt, want ze waren erg agressief.