Vandaag was er een inval juf van de andere klas bij mijn dochter in de klas. Deze juf heeft behoorlijke obesitas. Ze zit altijd op een stoel met wieltjes en rolt zo zeg maar naar de kinderen toe om hallo te zeggen. Opstaan en zitten kost haar duidelijk veel moeite en energie (duurt lang en gaat vaak onhandig). Ze loopt tevens ook niet normaal maar waggelt heel langzaam over het schoolplein heen. Laat ik voorop stellen dat ik niks tegen mensen met obesitas heb. Ik vind het innerlijk belangrijk, uiterlijk geef ik vrij weinig om.. Echter heb ik vanochtend wel moeten slikken om mijn dochter op school te laten. Elke keer spookte het door mijn hoofd heen, wat als mijn kind valt? Hoe word ze dan geholpen of hoe lang duurt het? Stel je voor dat de juf op haar valt? Ik had allemaal ramp scenario's in mijn hoofd maar alles is gelukkig goed gegaan. Toch vind ik het gevaarlijk en laat ik mijn kind liever bij een juf die zich makkelijk voort kan bewegen.. Ik twijfel om de school hierop aan te spreken maar aan de andere kant durf ik het niet. Zou jij er wat van zeggen of zou het jou niet uitmaken?
Het klinkt niet erg verantwoord inderdaad. Ik ga er vanuit dat iemand snel kan handelen als deze persoon verantwoordelijk is voor een groep kinderen. Ik zou me er dan om deze reden niet fijn bij voelen, hetzelfde als jij dus
Of ze snel kan handelen vind ik wel belangrijk, maar hoevaak is er bij jullie op school al een juf op een kind gevallen Er zijn natuurlijk ook juffen of meesters in een rolstoel, ook dat moet kunnen vind ik.
Precies.. Buiten dat om wil ik ook dat de juf actief kan spelen met de kinderen. Volgens mijn dochter heeft de juf de hele dag op de stoel gezeten... Ik geloof dat direct aangezien juf niet eens opstaat om de kinderen of ouders te begroetten.. Ze rolt letterlijk op een stoel naar iedereen toe en blijft gewoon zitten
Dat gebeurt inderdaad niet snel maar als je ziet hoe deze juf op staat.. Zal me niks verbazen als dat een keer mis gaat. ze klungelt echt om op te staan als ze bijvoorbeeld bij de kinderen op de vloer heeft gezeten. Ze gaat dan op haar handen en voeten staan (als een bruggetje zeg maar) en trekt zich dan op aan een tafel of iets anders wat in de buurt staat 😅
Het lijkt mij voor de vrouw in kwestie niet echt gezond nee, maar ik weet niet wat de oorzaak hiervan is. Maar ik vergelijk het maar met iemand in een rolstoel, die staat immers ook niet op als er ouders of kinderen komen. En kan natuurlijk ook niet lichamelijk actief met de kinderen zijn. Maar dat hoeft niks af te doen aan zijn of haar capaciteiten als leerkracht.
Zou me volkomen koud laten hoe ze eruit ziet. Zou er niet eens 2 min bij stil staan eigenlijk. Zolang ze doet waarvoor ze aangenomen is vind ik het prima.
En wat als ze nu een beperking had waardoor ze wat langzamer is? Ik denk dat je ook met obesitas een prima juf kunt zijn hoor. Ze zal echt niet zomaar op je kind vallen
Nou dit inderdaad. Straks zit er een graatmagere juf die anorexia heeft en van haar stokje af gaat om dat ze niets binnen heeft gekregen.
hoe jij het omschrijft klinkt het wel heel extreem. maar een normale juf die gewoon obesitas heeft, ook al heel erg zal me verder een rotzorg zijn. maar nu lijkt het wel of ze haast niet kan lopen. hier de cb arts bv is echt enorm dik. ja wie weet wat die vrouw heeft, zolang ze dr werk goed doet laat het gaan zou ik zeggen
Als ze nooit opstaat kan ze ook niet op een kind vallen. Maar goed ik vind het een beetje een raar bericht. Ik ben het met Tuc eens. Een docent in rolstoel moet ook kunnen. Daarbij vind ik het niet belangrijk of de docent meespeelt. Genoeg kindertjes in de klas om mee te spelen.
Ja, het is ongezond en onpraktisch en misschien ziet het er ook wat vreemd uit, maar dat doet niets af aan haar hersencapaciteit. Zolang ze haar werk goed doet dan vind ik het prima. Mijn leraar op de basisschool had maar 1 hand. (gelukkig was hij rechtshandig )
Iemand in een rolstoel is hier vaardig in. Die kan zich goed redden in een rolstoel en heeft er feeling mee. Dit vind ik toch echt wel anders. Buiten dat, ik ben zelf kleuterjuf en ik ben de hele dag druk bezig en zou me niet voor kunnen stellen hoe dat bij haar moet gaan. Even in de gang kijken hoe er gespeeld wordt, even rondje wc enz. enz. Ik zou me er zelf niet prettig bij voelen.
Ik vind het een beetje een gek bericht dit. Als het een goede juf is die doet waar ze voor gestudeerd heeft en voor is aangenomen dan is dat toch prima. Ik ben zelf ook juf en sta (zit nu meer) ook voor de klas en ik kan deze dingen nu ook allemaal niet ivm zwangerschap.
Ik vat effe samen wat ik eruit opmaak Dus ze is minder mobiel. En daar ben je niet blij mee omdat je het onveilig vindt. Maar omdat je denkt dat het komt doordat ze te dik is vind je het okee om er een punt van te maken. Zou je dat ook doen bij iemand met een dwarslaesie? Dan heb je daar je antwoord.
Bij een kleuterjuf zou ik het onhandig vinden (en school vragen stellen hierover; het klinkt als een handicap), bij oudere klassen prima.
ehh ik vind het nogal apart. Ze moet lesgeven geen marathon lopen. Dus als ze dat goed doet prima toch
Ik vind het ook een raar bericht en ik vind het eerlijk gezegd nogal neerbuigend overkomen. Zal vast niet je bedoeling zijn maar ik krijg er een rare smaak van in mijn mond. Onze oudste heeft een kleuterjuf gehad met een lichamelijke beperking waardoor ze ook niet altijd adhoc kon opspringen maar ik heb daar nooit bij stil gestaan of dit wel of niet veilig zou kunnen zijn. Het is de liefste juf die je maar kunt hebben en vind het jammer dat ze gaat stoppen want dan had onze jongste haar nog kunnen krijgen. Ik vind je gedachtengang dus niet reëel en je haalt dingen in je hoofd die er niet zijn en helemaal mbt het op een kind vallen.