Pijn bij stoppen borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lisette28, 29 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo dames,

Zoals ik al van tevoren had besloten ben ik toen Nina 6 weken werd begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Inmiddels heb ik nu 4 dagen niet meer geborstvoed of gekolft maar mijn borsten blijven vrij vol en pijnlijk. Ze zijn niet hard, gestuwd of rood en er zitten geen harde plekken in wel zijn ze heel gevoelig, mijn tepels zijn een beetje wittig en mijn borsten lekken nog wel.

Ik kan me dit niet herinneren van bij Sofie. Is het verstandig om nog een beetje af te kolven of moet ik hier gewoon "doorheen"?
    (Oh ja, ik heb al een strakke bh aan ,ben weer aan de pil gegaan en masseer mijn borsten onder de douche.)

Alvast bedankt voor de antwoorden!
    Groetjes Lisette

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Masseren onder de douche zo ik eigenlijk niet gaan doen, dat lijkt me de boel juist weer stimuleren als het ware.

Verder zou ik het wat rustiger afgebouwd hebben ipv abrupt stoppen en zo ineens 4 dagen niks doen (voeden/kolven). Maar nu zou ik zeggen, kolf of masseer onder de douche even de druk eraf als dat nodig is. Controleer je borsten goed op harde/rode/pijnlijke plekken. Maar dat deed je al geloof ik.

En ja verder ik heb werkelijk geen idee, sorry!
    Misschien iemand anders nog, maar dit is dus wat ik zou doen, maar ik weet het dus ook niet hoor. Geen ervaring mee.

3. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    ik ben nu bijna 4 weken aan het afbouwen. Wij zijn nu zover dat mijn dochter vanaf 10.00 uur tot 23.00 uur de fles krijgt en ik geen stuwing heb in de middag en ook niet lek.

Misschien heb je het te snel afgebouwd?

4. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb in een week of 4 afgebouwd van 4-6 voedingen per dag naar 2 en momenteel nergens meer last van. Ik heb wel af en toe in de ochtend wat stuwing gehad maar eigenlijk niet zo erg pijnlijk.

5. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    ik ben ineens gestopt,vorige week zondag, en heb elke dag tot nu toe iets afgekolfd, begon met 60 cc per borst, elke dag 10 cc minder eruit gehaald per dag, deed het alleen voor het slapen gaan, en nu zijn ze gewoon leeg sinds vandaag eigenlijk.. wel onder de douche de harde stukken een beetje weggemasseerd en tegen de stuwing, witte kool bladeren erop, uit de koelkast.. t stinkt wel maar helpt ook wel

succes!

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Het lijkt hier ook wat beter te gaan. Sinds gister in ieder geval geen toeschietreflex meer gehad, dat scheelt ook in pijn. Vooral mijn tepels blijven erg gevoelig, dat vind ik het raarst.

Deel Deze Pagina