Lekkere soep maken, maar ik geef borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door KaChris, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Elk kindje reageert weer anders op wat jij eet!
    Het ene kindje kan heftig reageren op jouw voeding en het andere kindje helemaal niet

Ik kon absoluut geen uien en knoflook eten.

Je komt er maar op een manier achter, en dat is gewoon doen, heeft je kindje er inderdaad last van dan weet je het direct.

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb nooit wat laten staan, alcohol,drugs en sigaretten wel natuurlijk. Marijn heeft eigenlijk nooit ergens op gereageerd. Ook tijdens de zwangerschap at en dronk ik alles.

Gewoon lekker soep maken meid.

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ze zeggen ook wel, wat de moeder in de zwangerschap heeft gegeten mag je ook eten als je borstvoeding geeft. Dus at je al veel sambal, dan kan je gewoon sambal blijven eten.
    Maar ons meisje kreeg wel duidelijk krampjes bij gekruid eten of zwaar eten als boerenkool. Ook van sinaasappelsap uit een pak of sap met sinaasappelsap erin kreeg ze kramp. Ik moest dus wel goed opletten met wat ik at en heb dus ook heel lang geen kruiden en ui enzo gegeten.

4. Ik las eerst over de 'wel natuurlijk' en trok nogal ogen. :)

Al moet ik zeggen dat ik soms wel een glaasje wijn drink.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oeps, sorry meiden! Ik had helemaal niet meer in dit topic gelezen.... :oops: Maar hierbij het recept.

Maak 1 liter kippenbouillon (van tablet). Als het kookt een aantal flinke kipfilets erin (doe zelf altijd twee) en die net zo lang mee laten koken tot het vlees helemaal uit elkaar valt. Dan de brie erbij. Ik neem zelf meestal 1 zo'n voorverpakte punt, maar hoe meer brie hoe romiger de soep. Wel zonder de korsten. Laten smelten tot een egaal soepje en eten maar! Lekker met stokbrood en kruidenboter!

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Oeh dat klinkt smakelijk!
    Maar mn man is allergisch voor kip... Kan ook wel met andere boullion en vlees, toch?

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ja hoor, bijvoorbeeld met groenteboullion of rundvlees. Je kunt ook zelf kiezen of en wat voor vlees je neemt.

Deel Deze Pagina