transportkosten enexis

Discussie in 'De lounge' gestart door mumija, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

    mumija Niet meer actief

    Ik vraag dit voor mijn beste vriendin:

    Zij heeft enkele weken geleden de jaarafrekening gekregen van Eneco. Zij moest 700 nog wat bijbetalen. Ze sloeg op tilt natuurlijk.
    Nu blijkt dat ze van een heel jaar de transportkosten van Enexis moet betalen, want dit is gewoon niet gebeurd. Zij heeft nooit een acceptgiro of automatische afschrijving van Enexis gehad.

    Vorig jaar kreeg ze enkele honderden euro's terug, ik geloof 200, en werd haar voorschot teruggezet naar 82 euro :(. Gelukkig was ze zo slim om dat zelf telefonisch te verhogen naar 150 euro.
    Zij zegt, dat ze toen aan Eneco heeft gevraagd, of Enexis daarbij in zat..Eneco zegt van wel, maar dat heeft ze natuurlijk niet op papier.
    Ik betwijfel dit, omdat Eneco en Enexis, volgens mij pas sinds kort 1 rekening sturen.

    Nu heeft ze Eneco weer aan de telefoon gehad en hun zeggen: ja sorry, maar de transportkosten zijn niet in rekening gebracht, en u zult nu moeten betalen (400 euro).

    Van Enexis heeft ze zelf een heel jaar niks gehoord.
    Ik snap dat die transportkosten sowieso betaald moeten worden.
    Maar ik vraag me toch af, of dit zomaar kan en mag.
    Kan zij nog iets ondernemen in de vorm van een vergoeding krijgen oid?

    Dit is wat ik er van heb begrepen. Zij is erg labiel op dit moment en heeft iets heel ergs meegemaakt, dus het is een beetje verwarrend.
    Ik ga morgenvroeg weer naar haar toe om haar zaken wat op orde te stellen en wilde dit dan ook meepakken.
    Is het een kwestie van betalen, of kan ik nog iets doen?
    Alvast bedankt.:)
     
  2. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Enexis handelt volgens mij altijd pas na een jaar. Heb ooit een rekening gehad van het vorige huis, mensen hadden nergens een energiecontract afgesloten. Ging ook over ruim een jaar. (1600 euro:$)

    Vind het wel een beetje slordig van eneco, normaal betaal je toch alles aan 1 leverancier? Misschien kun je nakijken of de transportkosten op de maandfactuur staan. Vaak kan je die digitaal bekijken. Zo niet vrees ik dat er niets anders opzit dan te betalen. Neem aan dat een betalingsregeling wel mogelijk is als ze het niet in 1 keer kan betalen.
     

Deel Deze Pagina