Allergieen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavan3meisjes, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met een bijv. poezen of huisstofmijt allergie? hoe uit zich dat bij jullie? ik ga volgende week naar de HA om een bloedtest te vragen, ik heb nl. 16 maanden geleden bronchitis gekregen die nooit meer over is gegaan. Inmiddels zit ik aan 8 puffen steroide inhalers per dag, mijn neus zit standaard verstopt, gewoon altijd, mijn neus is van binnen echt kapot zelfs, heb altijd een licht jeukend gezicht. Ogen doen regelmatig zeer en heb het ontzettend benauwd en hoest nog steeds enorm als ik mijn puffers niet op tijd neem.

Aangezien het eerst leek op bronchitis ga ik nu soms twijfelen. Zou ik niet gewoon hyper allergisch kunnen zijn? wie met welke allergie dan ook herkent hier iets in? daarnaast, als het geen allergie is ga ik ws naar de longarts, wat als mijn bronchitis chronisch is....daar denken we nog even niet aan.

Ik vraag geen diagnose, wel herkenning. Wie?

2. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik heb een heleboel allergieen waaronder voor poezen. Het verschilt een beetje maar over het algemeen heb ik jeukende ogen en veel niezen en verstopte neus. Dat is echt iets wat bij mij heel typisch is. Wel alleen als ik contact ermee heb. Zodra dat weg is verdwijnt het vrij snel weet en heb ik nergens last meer van.
    Benauwd heb ik t nooit gehad, alleen met inspanning vanwege mijn astma. Maar benauwdheid kan volgens mij wel heel goed een symptoom zijn

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Je symptomen zouden heel goed passen bij een allergie.

Bij mij is het meest opvallend dat ik ga niezen en dat ik jeukende/brandende ogen krijg.

4. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik heb hooikoorts en heb een huisstofmijtallergie en inderdaad ook last van jeukende ogen en neus. Loopneus, veel niezen etc. En als je dus je neus snuit irriteer je weer je slijmvliezen waardoor je weer gaat niezen en je weer wilt/ moet snuiten. Vicieuze cirkel... dus lastig.

Wat je omschrijft zou volgens mij (de leek, maar ervaringsdeskundige ;)) inderdaad ook bij een allergie kunnen passen. Het lijkt me verstandig om je inderdaad even te laten testen, is super eenvoudig en je kunt zo snel iets uitsluiten of bevestigen.

5. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik ben allergisch voor huisstofmijt, katten en honden. Ik heb vaak een verstopte neus, nies dagelijks wel vaak. Ook heb ik hooikoorts, met een jeujend gehemelte, jeukogen etc.

Toch heb ik gewoon katten hoor ;)

6. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Mijn man heeft ook verschillende allergieën en die is ook constant verkouden. Zelfs getest op slaapapneu. Nu heeft hij een nieuwe neusspray + tabletten en is bijna overal vanaf.

7. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Van hooikoorts wordt ik hooguit niezerig, rode ogen enzo.. Ik heb er ook alleen last van als er echt veel pollen in de lucht zijn waar ik toevallig ook nog op reageer.
    Van mijn kattenallergie is het een stuk meer. Ik raak echt benauwd, alles gaat dichtzitten. En zonder medicijnen(gelukkig is de standaard antihooikoorts medicatie die je overal kunt kopen voldoende voor een paar uur) sta ik binnen een half uur buiten te snakkend naar adem. Daarna gaan ook mijn ogen irriteren en krijg ik een snotneus erbij.
    Heb je zelf katten dat je dat als voorbeeld noemt?

Huisstofmijt heeft mijn man last van. Maar we hebben daarom specifiek voor makkelijk schoon te houden vloeren gekozen toen hij het huis uit ging. Zijn ouders hadden overal vloerbedekking, plus de droger en wasmachine stonden op zijn kamer. Nu we de boel goed schoon kunnen houden en de wasmachine en droger niet zowat naast zijn bed staan heeft hij eigenlijk bijna geen last meer. Hij kreeg er een behoorlijke snotneus van en werd niesend wakker of kreeg een potdichte neus.

Allergietest gaat trouwens van je eigen risico af, dus je moet het zelf betalen. Ook als het via de huisarts gaat.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier huis stofmijt allergie, manlief gaat niezen, is moe, heeft een loopneus en rode ogen. Ik ga niezen, raak benauwd, loopneus. En als we de oorzaak weghalen klaart het snel op. (Nu in een vakantie huisje een uitdaging! De eerste dagen hier was het heftig na het opmaken van de bedden enz. )

9. mamavan3meisjes

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties. Ik vraag het idd omdat ik dus 2 poezen heb. Ik dacht altijd dat je niet zomaar allergisch werd voor peozen, dat dat als kind al in je zat. Nu heeft mijn man dat laatst bij hem op werk aan de medische dienst gevraagd en die zei dat dat dus wel zomaar kan gebeuren, werkelijk van de 1 op andere dag.

Ik puf nu dus 8 (!) keer per dag, zit constant vol, echt, als je niet beter zou weten en een arts zou nu in mijn neus kijken...heb ook constant bloedneuzen, kan mijn neusvleugels niet eens open doen zeg maar. Dat doet echt heel erg zeer. Je zou denken dat ik aan de coke zit hahaha. Ik zal daar wel weer een neusspray voor krijgen, want loop nu ook alweer weken met hoofdpijn.

Nouja, bellen dan maar weer voor een afspraak volgende week. In mijn zwangerschap mocht ik voor de bronchitis geen meds gebruiken. Ik heb door dat constante hoesten, en een sterrekijker bevalling er ook nog een blaasverzakking aan overgehouden. Het beperkt me nu echt in mijn doen en laten. Dat vind ik echt vervelend worden nu.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jeukende/rode ogen. Neus vol. Véél niezen. Jeuk aan het gehemelte/achterin de keel. Soms ook jeuk rond de binnenkant van de polsen. Zo uit het zich bij mij.

Ik zou vragen om een bloedonderzoek, om te kijken waar het echt door komt.

11. mamavan3meisjes

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb niet echt last van mijn ogen, kapotte en verstopte neus constant en niezen meer dan normaal maar niet belachelijk veel. Mijn holtes beginnen ook steeds meer zeer te doen (ws door verstopte neus) en die hoofdpijn.
    Maar vnl last van extreem hoesten en benauwdheid (hoesten tot overgeven aan toe, echt zeer erg, niet gewoon wat gehoest en geproest, ik moet, als ik geen puffers met steroïden neem echt van mijn fiets afstappen als ik in een hoestbui blijf hangen om over te geven, niet normaal lijkt me)

Ik heb 10 maanden gehoest totdat ik eindelijk de steroïden kreeg maar nu moet ik wel 8 keer per dag puffen. Vergeet ik er 1 a 2 dan ben ik meteen benauwd en moet weer hoesten.

Ik heb een afspraak voor a.s. woensdag. Zal wel bloed moeten laten testen en als dat het niet is (allergie) ws naar KNO en/of longarts. Dat had hij voor de zomer al gezegd maar er was nog steeds de hoop dat het beter zou gaan maar ipv beter bouw ik alleen meer pufjes op dus het gaat gewoon niet beter. Balen.

Deel Deze Pagina