Lekkere vleesvervangers

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

En rode linzen verwerkt in soep? Heeft een veel zachtere smaak dan bruine/groene linzen. Ik vind pompoensoep met rode linzen echt lekker. En quiche eten wij inderdaad ook vaak op vegetarische dagen. Heerlijk, met lekker zelfgemaakt deeg.

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb 1 keer linzensoep op...op turkse manier gemaakt, die was een beetje gelig?? Was idd niet heel smerig, heb het op, maar niet dat ik dan zelf nog eens zou maken.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Die ken ik inderdaad, vind 'm ook niet zo denderend. Maar ik houd dan ook niet echt van gedroogde munt in eten (is volgens mij een vast ingrediënt in die soep). Het kan ook komen doordat ik deze soep steeds op een vreemd tijdstip voorgeschoteld kreeg, namelijk met het ontbijt.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Mercimek köfte (Turkse balletjes van o.a rode linzen) vind ik ook echt lekker trouwens!

5. tuc

tuc Niet meer actief

dat is wel een gek moment ja:D. Hier was het gewoon met het diner, tijdens de iftar.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou ik heb ondertussen wat dingen geprobeerd, zal even mijn ervaringen (en die van man en kinderen ;)) delen:

Kipstukjes van de vegetarische slager: niet zo geslaagd, structuur was wel goed maar smaak een beetje apart. Wij hadden ze door de nasi die ik te pittig had gekruid (en dus niet veel van op heb), maar het smaakte prima. De kinderen hadden ze los en vonden ze absoluut niet lekker. Heb gewoon gezegd dat het kip was en achteraf gezegd dat het nep kip was ;). Denk niet dat we dit nog gaan kopen.

Quorn geruld gehakt, door de pastasaus, erg geslaagd! De kinderen houden niet zo van pastasaus dus hebben er niet veel van op, maar heb geen klachten gehoord over het gehakt. Mijn man vond het ook lekker, maar het idee van nepvlees vond hij hierbij wel raar. Dat heeft hij bij een milner burger niet.

Boerenkool met spekjes van de vegetarische slager en rookworst van Vivera, redelijk goed geslaagd. De kinderen vonden de rookworst erg lekker, oudste vond de spekjes lekker, de jongste niet. Ik vond de spekjes wel lekker, de rookworst op zich ook maar een beetje apart. Man vond hetzelfde.

Vegetarische boterhamworst van Vivera vonden we niet lekker. Ham heb ik nog liggen, ga ik van het weekend proberen met tosti's (ook voor de kinderen), ben benieuwd. Ik wil nog vegetarische leverworst gaan proberen maar die hadden ze niet bij de Jumbo.

Het is bij veel denk ik een kwestie van wennen. Weet nog niet zo goed wat ik wil, want wij eten al niet veel vlees, hooguit 3 keer per week en dan niet veel per persoon. Quorn door de pastasaus en de boerenkool wil ik nog best wel eens zo eten (maar dan wel echte spekjes denk ik) maar niet altijd.
    Op brood eet ik sowieso geen vlees meer, behalve in het weekend soms een tosti ham kaas. Maar onze oudste eet graag vleeswaren op haar brood voor mee naar school, kaas gaat zweten, warme smeerkaas is niet lekker, pindakaas vindt ze sowieso niet erg lekker, tja dan wordt het wel lastig ;)

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij eten ook niet veel vlees wel steeds vaker vis soorten .
    Of geen vlees bij het eten en op brood veel meer kaas dan vlees waren nu toevallig even weer een rondje vlees waren mee genomen .

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    ei of noten.

Deel Deze Pagina