Besparen door maandboodschappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Wie heeft er ervaring met het doen van maandboodschappen? Ik las er ergens iets over op een blog, het bespaart volgens de schrijver tijd en geld. Je hoeft dan alleen nog de versproducten, zuivel, vleeswaren en groenten en fruit te halen. Voor de groenten en fruit ga ik naar de markt. Brood vries ik altijd in (Wij hebben twee grote diepvriezen)

Het lijkt me erg interessant. Op dit moment doe ik weekboodschappen. Dit bevalt erg goed. Ik merk alleen dat er vaak nog wel heel wat impuls aankopen tussen zitten(vooral als ml mee gaat haha) Op dit moment zitten we op een gemiddelde van 80euro in de week inclusief flesvoeding en luiers.

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Hier kan dat sowieso niet, we hebben geen auto en de weekboodschappen passen al amper in de fietstassen en fietsmand. Maar het lijkt me wel handig, voor de houdbare dingen. Alleen dan moet je af en toe toch terugkomen voor bepaalde zaken die je niet zo lang kan bewaren (brood maak ik trouwens altijd zelf, daarvoor koop ik wel eens per maand een x-aantal kilo bloem en meel).

3. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik doe ook de wekelijkse boodschappen.

Maandelijks gaat denk ik mij niet lukken haha. Ik wil telkens iets vers of nieuws maken dusja.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wij doen dit ook wekelijks. Ik kook altijd vers én we hebben gewoon geen plaats om voor een hele maand in te slaan, dus dat gaat gewoon niet.

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Geen ervaring mee...maar het lijkt me dat je juist bij het doen van maandboodschappen impulsief bent om de momenten dat je voor de verse producten heen gaat...
    Bij de weekboodschappen haal ik ook altijd gelijk verse producten en kom ik de rest van de week niet meer in de winkel...

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier kopen we wel wasproducten in het groot in bij Makro, zodat we, zoals nu, misschien een half jaar of langer doorkunnen. Maar wel met fikse kortingen gekocht, scheelt een hoop.

Maar de rest zijn weekboodschappen bij ons. De kans dat we door de week in de winkel komen is heel erg klein. Omdat we ook elke dag vers koken en groenten en fruit zijn gewoon niet zo lang houdbaar. Kan dan elke week ook kijken wat er van vlees/groenten in aanbieding is.
    De impulsieve aankopen zijn er hier ook alleen als manlief meegaat ;) Dus die mag niet vaak mee ;) :D

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Een vriendin van mij gaat eens in de 2/3 maanden naar kaufland en slaat daar alles in wat lang houdbaar is. Ze heeft dan een kar vol voor zo'n 100,-
    Zij geeft aan dat het maandelijks wel scheelt. Binnenkort ga ik eens met haar mee.

8. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat het wel zou kunnen schelen, maar dat betekent wel dat je heel goed moet uitrekenen wat je heel de maand gaat eten, en dat lijkt mij zo lastig.

Hoe ik het hier doe (we zijn nog met zijn 2en) is dat ik wekelijks boodschappen haal en altijd standaard dingen in huis heb die ik pas aanvul als het op is of in de reclame. Zo kan het zijn dat we dus aan het einde van de maand, dus zgn uit de kelder en koelkast eten. Ik heb ook een redelijk grote vriezer.
    Verder hebben we een tuin waardoor we ook veel groenten hebben ingevroren (ook zelf wokgroenten en macaronigroenten gemaakt). Dat scheelt ook een hoop, maar kost je wel veel tijd (die tuin en het maken van de zakjes)

Veel succes (Enne die kaufland is ook echt goedkoper!)

9. minon

minon Niet meer actief

Ik heb het tot ik zwanger werd gedaan. Een lijst gemaakt van alles wat we kunnen eten. En dan elke dag van die maand een gerecht pakken met iedere week 1 of 2 dagen voor aanbiedingen en restjesdag. Dan vervolgens een lijst maken van alles wat je voor dat menu nodig hebt + andere dingen als kaas, koffie, drinken etc etc. Het werkte hier geld en tijdbesparend.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kaufland is top! :D Moet je alleen wel in het grensgebied met Duitsland wonen :D Gelukkig geldt dat voor jullie.

Ik koop vooral mn wasproducten "groot" in (lees grootverpakking van bijv 5 liter) ik kan daar meestal anderhalf a twee maanden mee vooruit. Tegen de tijd dat de bodem van de fles in zicht komt ga ik speuren naar goede aanbiedingen. Hier in Duitsland hebben oa Lidl en Kaufland regelmatig mooie aanbiedingen.

Ik probeer nu inkopen te doen voor 450 euro per maand. En dan de eerste week direct ook het houdbare spul mee te nemen (150 euro voor de eerste week) en dan de resterende weken steeds 100 euro inkoop probeer te doen.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb het 1x gedaan omdat ik een snoeihekel heb aan boodschappen doen. ik had zoveel dat het net in de auto paste. alles moest in kratten/tassen en vervolgens moest ik nog 5 tassen de trap op zeulen naar mijn huis en vervolgens nog opruimen. de kasten waren goed gevuld, dat wel. maar wat een rotwerk was het. ik was er na deze keer meteen klaar mee:)
    het is dat ik recht tegenover een AH woon anders had ik het misschien wel gedaan als ze het thuis zouden brengen.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Wat mij helpt om geen impulsaankopen te doen, is de folders van de aanbiedingen uitpluizen en aan de hand daarvan een boodschappenlijstje maken. En dan dus ook al vooruit plannen wat je gaat eten.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij bespaar je het meeste door gewoon een boodschappenlijstje te maken en je daar strak aan te houden :)
    Maandboodschappen lijkt mij persoonlijk nogal lastig plannen.

Wij doen weekboodschappen en plannen de laatste dag van de week niks in. Vaak houden we nog wel wat over namelijk van de rest van de week, en ook bij onverwacht weggaan, scheelt het dan eten weggooien.

14. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een off topic vraagje maar hoe lang bewaren jullie restjes eten in de koelkast?

On topic zou niets voor mij zijn, vind t nu al moeilijk met weekboodschappen om me aan t avond eten te houden wat ik heb ingeslagen hahaha

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, dan kom je inderdaad even goedkoop (of duur) uit.

16. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Hier ook maandboodschappen. Alle houdbare (en vaak ook zware) dingen worden dan gehaald. Pakken en flessen drinken, chips, koekjes, pot-groente, bloem, broodbakmix, bakboter, houdbare slagroom, kaas, vleeswaren (invriezen) appelmoes, jus enzovoort.

Duurder merkproducten gebruik ik weinig maar daarvoor let ik wel op de aanbiedingen en sla dan zo mogelijk groot in.
    Vlees letten we vaak op de aanbiedingen en afprijzingen van 30%. Dan halen we wat meer en vriezen we in.

Na een maand of twee / drie weet je wel wat er door gaat en kun je de aantallen optimaliseren. Of het echt goedkoper is weet ik niet aangezien we dit al doen sinds we zijn gaan samenwonen.

Wekelijks halen wij dus eigenlijk alleen nog maar groente, fruit, brood en eventueel andere verse dingen.

17. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Zo doen wij het ook. Ik denk dat als ik maandboodschappen doe en tussendoor vers fruit en groente ga halen, ik alsnog weer dingen koop die ik niet nodig heb.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ja is een klein half uurtje rijden. Zij haal o.a. pot groente, wasmiddel, chips, koekjes, diepvries dingen. Schijnt dat de hak groente in Duitsland goedkoper is dan in NL.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik denk dat ik met maandboodschappen veel duurder uit zou zijn. Nu gebruiken wij vrij weinig lang houdbare dingen, maar veelal vers dus dat scheelt misschien ook. Maar door maandboodschappen zou ik ook weer aanbiedingen van een andere week 'mislopen' of juist misschien extra inkopen. Weekboodschappen en vers bijhalen werkt hier het beste: aanbiedingen bekijken van de winkels hier in de buurt en plaatselijke Turkse supermarkt, maaltijden bedenken en kopen. Tussendoor een keer vers fruit, groente en brood en dat is het.

20. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik bestel 1 keer per maand alle drinken, blikgroenten (bonen etc) langhoudbare melk, en andere zaken. Dit iedere keer met een ander email adres zodat het een nieuw account is en we 15£ korting krijgen.
    Dit wordt dan aan huis geleverd en 1 of 2 keer per week koop ik alle verse zaken.

Deel Deze Pagina