Lekkere wokgerechten

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Sorry ben nogal op dreef vandaag maar ik ben totaal geen keuken prinses dus ik moet nog veeeeeeeel leren. Nu weet ik wel dat wokken ook gezond is, ik heb een hele mooie wok pan maar nog nooit gebruikt. Wil hem nu toch weleens gaan gebruiken, maar wat doe je allemaal in de wok?? En eet je het altijd met rijst?? Wie o wie kan mij meer vertellen en lekkere recepten geven?

2. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik lees mee dus kom maar op met die gerechten :D

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Simpel maar lekker:

Kip snijden in blokjes en marineren in sambal ketjap en knoflook.

Zak hollandse wok groente van de AH ( of andere supermarkt )

Kip bakken in wat olie groente erbij nog een flinke scheut ketjap erbij en even wokken tot de groente gaar is.
    Als de rijst klaar is rijst op een bordje scheppen kip met groente mix erbij en eten maar!

4. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Hoeft niet altijd met rijst....

Kan ook met mie, noedels, en andere (aziatische) pasta.... Ook kun je groenten en/of vlees "wokken" en dan gewoon met aardappels/aardappelpure (of een eigen variatie)... :cool: Kortgezegd, (bijna) alles kan... :D

Wat k zelf altijd lekker vind is kip marineren in ketjap (ong. een half uur tot n uur en dan in de koelkast laten trekken, wel n paar keer omscheppen)... Dichtschroeien op hoog vuur, verse (blad)spinazie erbij en dan met zoetzure woksaus... ;) Hmmm, zou er gelijk trek in krijgen (helaas, de macaroni staat al klaar voor vandaag :))... k Gebruik wel "wokolie" en geen boter/zonnebloem-/olijfolie... Dit heeft al n "oosters" smaakje en geurtje... :(

Je hebt bij supermarkten (volgens mij wel bij alle, zo niet dan iig de meeste) heel veel verschillende "marinades" en woksauzen... Maar je kunt zelf ook creabea aan de slag... :cool: Bakje met bv. ketjap, kruiden (naar keus) erdoor, goed roeren, vlees erin plonsen, in laten trekken... En dan gebruiken... ;) Dit kan soms tegenvallen, maar gewoon onthouden en niet meer die combi gebruiken... :D

Als je nou geen zin hebt in kant-en-klare wokgroenten... Je kan eigenlijk elke groente wel in de wok kiepen... Sperziebonen, (blad)spinazie, bloemkool, paksoi (erg lekker trouwens), prei... Etc, etc, etc...

k Weet ook nog n best bijzonder recept met cola... :(

Good luck... Enneeee... Eet smakelijk....

5. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik vind die woknoedels erg lekker.
    Je kunt van aller kiezen, vis, vlees in kleine stukjes.
    Groentepakket of zelf lekker verse groenten snijden.
    Ze hebben allerhande smaakjes woksaus en op die flesjes staat ook altijd precies omschreven hoeveel je van alles erin moet doen. Ik vind het altijd erg handig, alles gewoon in in pan mikken en klaar.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Eerst heel kort de groente en het vlees in kokend water ( apart) doen met een lekkere bouillon. Dan direct in de wokpan doen ( die met een lekkere wokolie insmeren.

Ook hier weer kort wokken en dan is het klaar.

De rijst/noedels/mie apart koken en op smaak brengen

Deel Deze Pagina