hier in Antwerpen zijn dat Antwerpse handjes, een koekje. Maar ik ben meer fan van de Limburgse vlaai van mijn geboortestreek
Geen idee, weet wel dat het hutspot met klapstuk moet zijn! En dat echte leidenaren het altijd op de dag van de taptoe eten, op 2 oktober.
Vlaai (liefst zelfgebakken, vind die van de bakker of nog erger uit de fabriek niet te pruimen ) Nonnevotten Zuurvlees met friet Knapkoek gemaakt van restje vlaaideeg
Misschien Kenia brood? Goh ik moest wel diep graven hiervoor. Ooit een bakkerij in Schiedam gehad met mijn ex. En daar verkochten we Kenia brood, soms met een variatie. In de kerstperiode maakten we stollen met Amarene kersen, altijd zonder die gele, en groene harde vruchtje. Dan bleef het gezellig aan de ontbijttafel zei ik altijd. Wat volgens mij vind niemand die lekker.
Waar ik vandaan kom: patat van Ladage, en loempias van Ron.. (m.a.w. de Rotterdamse markt waarop ik ben opgegroeid, en god ik mis die nog elke dag). Verder is er hier in de Bourgogne waar we nu wonen qua eten niet veel om over naar huis te schrijven...