Herstel kijkoperatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Vorige week vertelde ik al heel blij dat ik een nieuwe baan heb gevonden. Maar ik heb al heel lang last van buikklachten (sinds de zomervakantie) en heb hier ook al heel veel onderzoeken voor gehad.
    Aangezien de chirurg het echt niet weet wat het kan zijn wil hij een kijkoperatie doen. Deze staat gepland voor volgende week.
    Maar nu vraag ik me af hoe lang het herstel van zo'n operatie is. Iemand die me dit kan vertellen?

Misschien wel handig om ook te vertellen. Een jaar geleden heb ik een gbp gehad en mijn galblaas is in 2012 al verwijderd...

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik denk echt dat het er aan ligt of ze wat vinden en daar gelijk actie op gaan/kunnen nemen.Anders even ziekenhuis bellen,sterkte!

3. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Dankje Gijsje

4. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Voor mij is het alweer jaren geleden. Had een kijkoperaptie voor verdenking endometriose. Ik mocht dezelfde dag naar huis maar dat viel me erg tegen. Dacht dat het 3 dagen heeft geduurd voordat ik me weer goed voelde. Mijn buik was bont en blauw. Wondjes zijn goed genezen

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik ben de 1e keer 3 weken en de 2e keer 2 weken thuis gebleven. Echter ging het bij mij beide keren om buitenbaarmoederlijke zwangerschappen dus had zowel fysiek als emotioneel wel een aardige klap te verwerken.

xxx

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik heb drie weken niet kunnen werken en het heeft zeker wel 8 weken geduurd voordat ik weer alles kon. Maar bij mij is er ook van alles weggehaald in mijn buik (heb endometriose) en ben ik erg lang onder narcose geweest. Er moesten ook extra incisies gemaakt worden, het was al met al dus een erg uitgebreide operatie.

Het is heel erg afhankelijk van het soort operatie (halen ze wat weg of niet). Sterkte ik hoop dat het meevalt voor je!

7. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Hier op dag 1 geopereerd. Daarna gelijk naar huis, thuis lekker op de bank gelegen en uitgerust van de narcose.

Dag 2, nergens meer last van en de hele dag gaan shoppen in de stad. Ook de dagen daarna nerger last van gehad. Af en toe voelde ik de korstjes wat trekken, maar dat doet zeker geen pijn.

Zo kan het dus ook gaan :)

Sterkte!

8. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Bedankt voor jullie ervaringen.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij mij zijn de eierstokken weg gehaald middels een kijkoperatie. Zeker nog een week of twee zo nu en dan buikpijn gehad, vooral bij lichamelijke inspanning. Succes!

10. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Thanks Jippie

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een leo behandeling en hsg gehad, middels een kijkoperatie. Had 2 sneetjes. Heb er 2 dagen voor vrij genomen en rustig aan gedaan, maar had nergens last van, dus 1 dag was ook wel goed geweest. Ligt ook aan je werk, ik werk op kantoor dus de hele dag zitten. En bij mij hadden ze niet veel gedaan waarvan je lichamelijk veel last zou krijgen.

12. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Ik ga weer werken in de kinderopvang, wel lichamelijk zwaar werk dus

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Morgenvroeg om half 10 mag ik me melden in het ziekenhuis.
    Vind het stiekem toch best spannend

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo had ik het ook. Maar een medewerkster van me heeft dezelfde ingreep gehad en heeft er nu al weken last van dus het kan beide kanten op.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Succes voor morgen! Hopelijk na de operatie meer duidelijkheid en een spoedig herstel.

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Thanks jippie 😘

17. Sifra

Sifra Niet meer actief

Heel veel sterkte voor morgen!

Hier 2 keer laparoscopische operatie gehad ivm endometriose.
    1e keer snel hersteld en was ik na ongeveer 1,5 week weer volledig aan het werk.
    2e keer veel pijn gehad, moest toen ook een nacht en een dag blijven. Uiteindelijk was ik pas na een week of 6 weer hersteld en volledig aan het werk. Overigens bij de tweede OK wel meer verwijderd.

18. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik heb afgelopen zomer een blindedarmontsteling gehad en ben toen ook middels een kijkoperatie geopereerd. Het viel me reuze mee en was na een week weer aan het werk (kantoorbaan).

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik heb een kijkoperatie gehad waarbij mijn mirena uit mn buikholte gevist moest worden en ik ben ook meteen gesteriliseerd. Ze hebben best moeten rommelen in mn buik

Eerste twee dagen buik flink gevoelig maar daarna ging het alweer een stuk beter. Na anderhalve week kon ik bijna alles weer.

20. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik heb een week rustig aan moeten doen. De eerste dgn best last gehad van t gas en een beurs gevoel. Langzaam aan wat gaan doen.
    Het was alleen een kijkoperatie en hebben verder niks gedaan.
    Ligt echt aan wat ze uiteindelijk gedaan hebben en hoe je lichaam erop reageert.
    Maar reken toch maar op een week. Gezien je op een kdv gaat werken.

Succes morgen!

Deel Deze Pagina