Ooh een engels ontbijt, daar doe ik nu een moord voor, lekker worstjes met aardappels, bonen en ei, toast erbij, tomaatjes en champignons, mjam mjam!!!
De Turkse keuken! (ben zelf Turkse dus kook zelf ook Turks) En Surinaams eten is ook heeeeerlijkkkkk!!! Ik vind dat echte soul food!!! Mijn partner is Aziatisch, maar daar ben ik niet zo een fan van. Net konijnenvoer En ik hou totaal niet van noedels en rijst! Vind het echt saai eten! Ik hou van eten dat heerlijk vult!!
Oh wat erg! Turks staat niet in de lijst!!! Gevulde wijnbladeren heet toch yaprak dolmasi? En gevulde paprika's zijn biber dolmasi? Zo heb ik het ten minste geleerd, want 'dolma' betekend gevuld... Ow, ik zie op de Turkse wikipedia dat Yaprak dolması (gevulde wijnbladeren) verwijst naar Yaprak sarması (opgerolde wijnbladeren). En dolma is een verzamelnaam voor allerlei gevulde zaken.
Marokkaans vind ik erg lekker, mijn man + schoonfamilie zijn Tunesisch, maar dat vind ik minder lekker dan Marokkaans. Alles is hetzelfde met dezelfde saus (tomaten, tomaten en nog eens tomaten...). Ook zeer scherp, in het begin moest ik daar erg aan wennen maar nu eet ik zo groene pepers uit het vuistje, haha! Houd ook niet van 'Nederlands' eten hoor, in de zin van aardappels/groenten/vlees. Heel sporadisch maak ik stamppot met prei en ei, dat gaat dan nog wel. Maar dan moet mijn man er brood bij, want ze zien aardappels daar meer als groente (net als in veel andere landen eigenlijk). Turks eten mag er ook wel zijn trouwens.
Er zit een restaurantje in Den Haag waar ze ook veel Turkse gerechten hebben, op zich ook wel lekker. Maar je hebt hier zoveel in Den Haag, dus Surinaams en Marokkaans is ook wel lekker. Oke top 5 dan : 1. Mexicaans 2. Hollands 3. Italiaans 4. Turks 5. Surinaams
Echt heel apart dat Italiaans niet in het keuzelijstje staat! Daarom vast veel stemmen voor anders....? Voor mij wel in ieder geval, heeeeeerlijk!!!! (vooral de wijn, nog even doorbijten Miepie...)
Ik hou trouwens echt niet van Aziatisch eten... Sterker nog, sinds ik zwanger ben moet ik kokken als ik een Japanner ruik of een wok, nu nog steeds! Een paar Indische gerechten vind ik wel lekker maar alleen zoals mijn oma maakte en soms een Chinees (babi panggang spek) maar verder: yak!
Zeker en vast Italiaans!!! Maar ook Chinees, Grieks en Turks (echt Turks, geen gewone Kebab) kunnen mij bekoren
Babi pangang (spek) is helaas niet Chinees; net als zoveel andere gerechten op de menukaart van de Chinees.
Ik hou wel van enkele afrikaanse keukens! Mijn man komt ook afrika en kan heerlijk koken lekkere stoofpotjes met fufu. Verder italiaans, chinees en mexicaans ook op zijn tijd. Krijg trek van dit topic...