ik ben voor mn schoonzus die binnenkort gaat samenwonen met mn broertje het familiekookboek aan t kopieren en samenstellen. het is een a5 map waarin de lievelings recepten zitten van onze familie en vrienden. dat gaat van de boterspritsjes tot aan de goed-voor-te-bereiden-ovenschotel. zijn er nog meer families waar dit wordt gedaan?
Ja hier, ik heb een familie receptenboek gekregen van mijn ouders. Daarin zitten nog recepten van mijn overgrootoma en haar moeder. Het is wel speciaal vind ik, want sommige recepten komen echt uit Indonesië toen ze daar nog woonde. En ook recepten van mijn oma, toen ze hier net waren. Dus Hollandse recepten met een Indisch tintje. Erg leuk, en lekker!
Wat een leuk idee!!! Wij hebben dat dus niet. Maar ik vind het wel een leuk idee om mee te beginnen. Leuk voor mijn meiden voor later!
ik heb ook oude recepten van mn oma er in, zoals de luikse kwarkbollen die ze altijd voor mn vader en zussen maakte als ze van t zwembad kwamen. erg speciaal, omdat iedereen wel een gerechtje van oma/tante/moeder kent waar ze dol op zijn, maar zo vaak gebeurt t dat diegene het niet door kan geven....
Ik vind het ook een leuk idee. We hebben wel een aantal familie recepten verzameld, maar nog niet echt voor een familie kookboek:-D
Wij hebben het niet..maar ik denk dat ik een nieuwe traditie ga beginnen! Heel leuk! Al hebben wij geen culinair erfgoed uit het buitenland! Hihi!