Donderdag hebben mijn kinderen kerstdiner op school. Iedereen neemt wat mee. Mijn jongste zal suikerbrood meenemen en mijn oudste huzarensalade. Ik heb zelf een kerstborrel op mijn werk dus mijn moeder brengt de kinderen s avonds naar school. Nu het volgende: mijn moeder redt het niet de salade op een serveerschaal te scheppen en het brood te snijden. Ik zal dit zelf doen en wel op woensdag aan het einde van de dag, dus een dag van te voren. Blijft het dan wel hoed? Het is kant-en-klare huzarensalade
kan de juf het brood niet snijden dat zal anders wel taai zijn, de salade met een folietje erover heen gebeurd niet zoveel mee.
Bij de albert heijn (en bij andere supermarkten vast ook) kan je voorgesneden stokbrood kopen. Is dat misschien een idee? Je kan dat ook van te voren bestellen. En dat je moeder het dan eind vd middag ophaalt.
Brood snijden, in een zak/bak in de diepvries en de ochtend van het kerstdiner uit de diepvries halen. Dan blijft het in elk geval veel verser. Hier haal ik vandaag al kerststol en suikerbrood. En doe ik dus ook gelijk in de diepvries. En haal ik tegen Eerste Kerstdag er weer uit (zaterdagmiddag of avond).
Je kunt suikerbrood prima voorsnijden en daarna goed afgedekt wegzetten. Kwalitatief goed suikerbrood blijft zeker wel 2 dagen zacht.