Computer techneut gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb een externe harde schijf die ik aan wil sluiten op mijn laptop maar de laptop herkent hem niet.

Als ik hem aansluit dan maakt hij wel dat plingeltje waardoor je weet dat hij het apparaat herkent. De harde schijf is echt niet terug te vinden bij '' deze computer ''
    Wanneer ik bij '' deze computer '' klik op '' beheren '' dan kom ik in het computerbeheer scherm terecht en daar staat de schijf wel. Het ligt dus niet aan de bekabeling.

Nu heb ik op internet gelezen dat het wel eens voorkomt dat Windows automatische de zelfde naam aan de externe harde schijf geeft als de interne harde schijf, je zou dan de naam moeten veranderen van de externe harde schijf. Echter als ik dus met mijn rechtermuisknop op die schijf klik krijg ik die optie niet, ik kan alleen de externe schijf converteren naar een dynamische schijf, als ik daar voor kies dan krijg ik de melding '' de bewerking word niet ondersteund door het object ''

Hoe krijg ik het voor elkaar om die externe harde schijf te kunnen gebruiken? Of weet iemand toevallig hoe ik die naam kan veranderen waardoor hij dan alsnog te zien is onder '' deze computer ''

Ik kom er via internet/google niet echt uit dus ik dacht misschien is er hier nog iemand die een oplossing weet?

Bedankt alvast :)

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik ben niet super met computers, wilde gok dus. Maar heeft hij misschien een driver nodig?

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Is de schijf leeg, staat er iets op wat je nog nodig hebt?

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    @iMoeder Zover ik weet is de schijf leeg. Heb hem van mijn zwager ''even'' geleend omdat ik wat ruimte nodig heb maar die geeft aan dat er niets belangrijks op staat. Dus stel dat hij eerst gewist moet worden dan zou dat geen punt zijn.

@Zonnestralen zover ik weet staan de driver daarbuiten maar ik kan het eens opzoeken ;)

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dan zou mijn eerste tip zijn om te proberen om de schijf te formatteren. Is er een andere pc/laptop om de schijf op aan te sluiten?

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Inderdaad even formatteren.
    Niet de snelle format maar de “normale”.

Heb je Windows 10?

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar bij het formatteren krijg ik dus de melding dat het niet gaat.

Nee ik heb windows 7

Ik zou mijn oude laptop eens uit het stof kunnen halen maar weet niet of die nog werkt. Ik ga het morgen eens proberen. Bedankt in ieder geval voor het mee denken :)

Deel Deze Pagina