De ene keer flesje leeg drinken de andere keer veel over houden.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tamtam78, 12 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    #1 tamtam78, 12 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2009
    Mijn zoontje van 10 weken drinkt de ene keer zijn flesje van 120 cc leeg en de andere keer drinkt hij maar 70 cc of 80 cc.
    Heb de lactatie kundige al gesproken en die zei zolang hij genoeg plas luiers heeft en goed groeit is er niet zoveel aan de hand.
    Ik heb hem donderdag gewogen en dat was goed.
    Ik geef gekolfte melk en 1 a 2 keer een fles kunstvoeding, dus de lactatie kundige zei dat het ook kon zijn dat mijn voeding is verandert dat hij daarom sneller vol zit.
    Hij is bijna 6 kilo en heeft 6 of 7 voedingen op een dag.
    Als hij 6 heeft hoort hij volgens de berekening 150 cc te drinken, maar dat krijg ik er echt niet in.
    120 cc is het maximum en dat dus niet eens altijd.
    Als hij wakker is komt hij meestal na 2 en een half/ 3 uur.
    's Nachts kan hij ook wel 7 uur zonder voeding.
    Zijn er meer dames die dit herkennen?
    Ik weet dat ik er weinig aan kan doen, maar vind het wel vreemd.

2. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier hetzelfde.
    Over 2 weken moet ik weer aan het werk, dus wil hem nu iedere dag minimaal 1 flesje geven zodat ie er goed aan went.
    Ik geef borstvoeding en nu af en toe een flesje Friso hypoallergeen.
    Meestal drinkt ie maar ongeveer 80cc. Vanmiddag voor de eerste keer dat ie 200cc op heeft, wat ie mag volgens de verpakking van Friso (hij zit over de 6kg heen).

's nachts slaapt ie trouwens al 10 a 12 uur aan een stuk. Meestal 's avonds tussen 18.30 en 20.30 de laatste voeding en dan gaat ie door tot 's ochtends 06.30 - 7.00 uur. Heb daardoor wel het idee dat m'n productie overdag niet voldoende is. Overdag heeft ie niet echt een regelmaat. Soms komt ie na 2 uur al, soms na 4 uur. Er is geen peil op te trekken. Maar vraag me soms wel af of ie zo voldoende binnen krijgt.

Groetjes Mar

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier ook hetzelfde hoor. Ik geef onze dochter 5x150cc en die flessen gaan ook niet altijd leeg. Ik schrijf op op hoeveel ze op een dag heeft gedronken en het grappige is dat ze steeds op opgeveer
    hetzelfde uit komt. Met 7 weken zat ze steeds rond de 700 cc en sinds kort komt ze op 730cc per dag. Ze gaat dus wel steeds meer op een dag drinken. Ze mag volgens de CB richtlijn tussen de 765/920cc per dag hebben, maar ze heeft hier blijkbaar gewoon genoeg aan. Als je zoontje het verder gewoon goed doet, zou ik me geen zorgen maken!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind het zelf heel normaal, aan de borst drinken ze ook de ene keer (veel) meer dan de andere keer. Zo doen ze dat ook wanneer ze gekolfde melk of kunstvoeding uit een flesje krijgen. Althans zo is het hier zo goed als altijd geweest. Benthe drinkt nu ook de ene avond 130cc en de andere avond maar 70cc, gewoon maar net waar ze trek in heeft ;)!

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Hier is het ook heel verschillend. De ene keer heeft mijn zoontje na 180 cc nog niet genoeg, de andere keer gaat er nog geen 100 in (en dan baal ik, want de rest van die moeizaam afgekolfde melk kun je dus weggooien). Bij ons is het vooral 's middags dat het zo verschilt. Ik laat de oppassen tegenwoordig 's middags eerst 100 cc geven, als hij dan nog meer wil, kunnen ze de rest van die fles nog warm maken. En als hij niet meer wil, dan hoeft het in elk geval niet weggegooid te worden. Kolven gaat bij mij erg moeilijk, dus weggegooide melk doet bijna lichamelijk zeer, haha.

6. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Bij ons gaat het precies hetzelfde! Sinds ik weer aan het werk ben en mijn zoontje overdag gekolfde melk krijgt, heeft hij ook vaak moeite om zijn flesje leeg te drinken. Ik maak flesjes van 130 cc en vaak laat hij daar tot 50 cc van over (en ja, het weggooien gaat mij ook aan het hart!). Hij is bepaald niet zwaar voor zijn leeftijd, maar we krijgen er echt niet meer ingeperst en eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet. Hij drinkt wat hij nodig heeft, toch?

Deel Deze Pagina