Over tijd en nog gaan zwemmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romy1979, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik ben nu een week overtijd en nog geen enkel teken van een naderende bevalling. Gyn heeft vanmiddag nog controle uitgevoerd. Wel een beetje verweekt, maar geen ontsluiting en baarmoedermond stond ook nog erg ver naar achteren.

Nu begin ik me zo langzamerhand stierlijk te vervelen en wil ik wat leuks gaan doen. Dus ik stelde mijn vriend voor om aankomend weekend naar sanadome in Nijmegen te gaan om nog even lekker te relaxen en wat te zwemmen. Je hebt daar gewoon zwemkleding aan, dus ik hoef ook niet met een hoogzwangere naakte buik het zwembad door. De sauna's ga ik niet in. Hij vond het gezien de zwangerschapsduur niet zo'n fijn idee, maar zou er nog even over nadenken.

Wat zouden jullie doen? Wel of niet gaan? Ik voel me lichamelijk nog goed, maar even lekker naar het park of bos om uit te waaien en te wandelen gaat niet meer anders had ik dat wel voorgesteld. En het warme water is natuurlijk wel lekker ontspannend.
    Ben even benieuwd naar jullie meningen. Of misschien andere tips die we kunnen gaan doen? Als het maar ontspannend is.

Ow nog even ter aanvulling: Wij wonen een half uurtje van Nijmegen vandaan, dus we hoeven ook geen hele rit te maken, mocht de bevalling toch nog spontaan op gang komen. En ik beval sowieso in het ziekenhuis in Arnhem.
    Thnks!

2. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    hey hey ...

Tja kijk als jij je van het weekend nog goed voelt kan je de gok wagen..
    Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt maar ik zou wel zorgen dat ik dicht bij huis of eventueel een ziekenhuis ben en de bevallingstas in de auto heb staan..:D

De meeste vrouwen voelen de bevalling wel aan komen maar ja er zijn ook natuurlijk vrouwen bij , bij wie het supersnel gaat...
    En ik denk dat als jij in het water licht en je vliezen breken dat je het niet voelt..

Dus ik denk.. doe wat je hartje je ingeeft als jij je goed voelt en je wilt heel graag moet je het doen .. en anders niet..
    Snap ook best dat je mannetje het niet echt een fijn idee vind aangezien je nu een week overtijd ben

dikke kus

en succes met beslissen;)

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik had nog even gauw een aanvulling in mn berichtje getypt, maar denk dat je die niet gezien had voor je reageerde. We wonen in ieder geval maar een half uurtje van Nijmegen vandaan. Dus we zijn zo thuis.

Ik snap mn vriend ook heel goed hoor, vind het ook wel een logische reactie van hem. En het breken van de vliezen is ook iets waar we over na zaten te denken. Het vruchtwater wordt steeds minder (2,9 cm was het vandaag nog), dus misschien merk ik het idd niet als het breekt. Heb trouwens geen enkel idee hoeveel dat is in mililiter/liter oid.

4. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    haha nee dat had ik inderdaad niet gezien...
    Ik weet dan ( van iemand van mijn vriendenkring) die ging ook nog zwemmen toen ze was uitgerekend en dat heeft bij haar de bevalling een beetje opgewekt zoals ze dat zelf zegt hihi.. maar ja dat hoeft bij jou niet te gebeuren natuurlijk..

ik persoonlijk zou heel bang zijn als je dan met je buikje zo lekker in een badje zit en je vliezen breken dat er dan bloed mee komt ofzo en dat hele bad dan gelijk rood is hahahaha stomme gedachte eigenlijk maar ja ...

maar ja eigenlijk hoop ik voor je dat je voor het weekend gewoon al je ventje in je armen heb hihi dat is toch veel beter dan zwemmen ( ookal lijkt mij dat zwemmen ook echt heerlijk )

xxx

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik werk in een zwembad en ik hoor altijd wel, dat meiden bij wie de bevalling na het zwemmen is begonnen, dat ze wel lekker ontspannen en zo waren. Het warme water had wel goed gedaan.
    En ach, bij veel mensen breken de vliezen pas tijdens de bevalling. Als jij je er goed bij voelt, lekker gaan en even lekker relaxen nog voor je bevalling begint!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er zijn maar weinig bevallingen die met het breken van de vliezen beginnen. toen ik hoogzwanger was, was het 30 graden dus ik heb tot 1 dag voor de bevalling nog gezwommen. (bevallen met 40+0) ik controleerde wel na het zwemmen op vruchtwaterverlies, omdat áls ze breken er wel infectiegevaar is natuurlijk.

maar ik zou gewoon gaan zwemmen hoor!

7. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Zolang je nog geen opening hebt kan het zeker geen kwaad om te gaan zwemmen hoor!
    Geniet er maar goed van!

8. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Als je, je goed voelt, waarom niet?

Maar dat zei ik ook tegen mn schoonzus.. en haar vliezen braken in het zwembad (waar ze niets van merkte). Ze wist dus niet dat ze met gebroken vliezen liep al een paar dagen.. gelukkig is er niets gebeurd qua infecties enzo..
    Maar als alles nog potdicht zit dan kan dat toch niet zomaar breken? (ben een leek hoor :p)

9. Ilona83

Ilona83 Lid

1 jan 2010
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je baarmoedermond week is kan het wel gebeuren.
    Bij mij was me baarmoedermond ook week en ik ging naar bed toen braken me vliezen maar ik had nog geen weeen dus het kan wel.
    2 uur later begonen pas me weeen.
    Je moet doen wat voor jou goed voelt.

10. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    ik zou het persoonlijk niet prettig vinden. Gewoon, de kans dat er wat gebeurd. Maar ja, je voelt zelf waar jij je goed bij voelt. En daar gaat het toch om?

Deel Deze Pagina