Ik moet 4x oppassen op de kinderen van mijn zus. Het is een ochtend van 8-12 uur. Nu zijn haar kids in combi met de mijne erg erg erg druk. Ze waren hier net even en binnen mum van tijd heb ik het hele huis op de kop. Wij hebben de tuin direct aan de woonkamer en open keuken, dus gelijk alles is een bende. Dus ik stelde voor om dan bij haar thuis op te passen. Zij heeft meer ruimte en alle ruimtes ook gescheiden, dus iets overzichtelijker. Maar dat wil ze dus niet. Ze was helemaal van slag en zij gewoon echt dat ze dat niet wil omdat zij dan een bende heeft en bang is dat ze alles kapot maken. Als ze er niet bij is dan kan ze er niet tegen als er andere mensen in haar huis zijn. Wat vinden jullie wat ik nou moet doen?
Als jij aangeboden hebt om bij jou thuis op te passen, lijkt t mij reeël om dat dan ook te doen. Zo niet.. dan bij haar thuis, is ze het er niet mee eens.. zoekt ze toch een ander?
dan doe je 2 keer bij haar en 2 keer bij jou, opgelost, het is geven en nemen.. jij vind het niet leuk om het bij jou thuis doen en zij ook niet.. dan samsam
We hebben het eigenlijk nooit over de plek gehad, maar nu ze hier even waren en het gelijk een dikke zooi was dacht ik er wel anders over. Dan ga ik liever bij haar thuis zitten. Haar zoontje heeft ons kinderslot op de kast kapot getrokken, omdat hij de deur niet open kreeg. En ze rennen van buiten naar binnen als gekken, dus onze mooie houten vloer helemaal vies. Ik kan ze gewoon niet temmen dan. Ze zijn zo wild. En in combi met de mijne nog wilder...
Tja, je schrijft dat je moet oppassen. Van wie moet dat? Waarom? Ik vind het nogal raar, wat je zus zegt. Ze vindt het gewoon om haar kinderen bij je te laten, maar dat je in haar huis bent zonder haar erbij vindt ze niet goed voelen? Ik zou eerlijk gezegd voorstellen om dan maar een andere oplossing te zoeken. Zo werkt het blijkbaar niet.
En daarbij maken ze buiten een teringherrie (de mijne ook hoor). En dan vind ik het zo lullig voor de buren die lekker buiten zitten. De buurman heeft niet lang meer te leven, voel me dan een beetje schuldig. Mijn zus heeft een hoekwoning en de buurman is ws aan het werk, dus niemand last van het geschreeuw.
Ja ik heb nou eenmaal gezegt dat ik zou oppassen, ze moet een paar keer extra werken. Ik vind dat ook niet erg, maar heb geen zin om 2 dagen achter elkaar het huis helemaal te moeten doen. Helaas kunnen we niet naar een zwembad of boerderij ofzo.. Kindjes zijn te klein om met 1 volwassene weg te gaan. En kan ze niet allemaal veilig in de auto vervoeren.
Of zeggen dat ze bij jou ook alles slopen. Zij wil toch dat je oppast, moet ze er ook maar wat voor over hebben
Krijg je ervoor betaald? Want dan is het natuurlijk wel gewoon op haar voorwaarden. Als je het niet wil bij jou thuis en zij niet bij haar, kan ze beter een ander zoeken.
Mijn schoonzus wil ALLEEN bij haar thuis oppassen en dat maakt het voor ons moeilijker om haar op sommige tijden (avond bijv) op te laten passen omdat ze dan meteen moet logeren. Maar ik vind wel dat als wij haar vragen of ze op kan passen, en ze zegt dat dit alleen bij haar thuis kan, dat we niets te zeggen hebben. Ben blij dat ze uberhaupt op wilt passen toch? Zij heeft als nadeel dat we haar als laatste mogelijkheid vragen haha Dus ik vind ook dat jij het recht hebt om te zeggen dat je alleen bij haar thuis wilt oppassen. Anders moet ze idd maar een andere oppas zoeken. Kun je meteen ook zeggen hoor: "Ik wil best oppassen maar alleen bij jullie thuis" Dan weet ze meteen waar ze aan toe is.
Ja haar zoontje is zo wild. Die ropt aan de kast en ja die wou niet open want er zit zo'n kinderslot op. Is ook de bedoeling dat ie dicht blijft voor kinderhandjes. Maar meneertje zo hard trekken dat hij dus toch open ging. Grrrrr!!!! Ze zei gelijk dat ze dan wel andere oppas ging zoeken. Maar dan moet mijn moeder weer extra oppassen, en die past al zo veel op haar kinderen. Dat is ook niet mijn bedoeling!
Tja er was stilzwijgend overlegt dat we het bij mij thuis zouden doen. Maar ik doe het nu liever bij haar! Ben ziek thuis maar kan eerst alle bende opruimen.
Het is geven en nemen ze zal denk ook wel eens op jou kinderen passen? Sam sam wat iemand ook al zij. Dat je buurman opsterven ligt is erg vervelend maar kinderen moeten gewoon kunnen spelen en je kunt het ze uitleggen. Weet niet hoe oud de kinderen zijn? Dat zij niemand in haar huis wilt hebben als ze weg is heeft ze een punt. Maar iemand anders zou ik persoonlijk niet me zusje mee bedoelen dat is eigen. Dus praat met haar en leg uit hoe je het ziet en vraag sam sam kortom maak van je hart geen moordkuil en zoek een oplossing samen. Maar als jou zus op de mijne zou lijken die kan niet tegen kritiek hihih en dan heb ik de poppetjes aan het dansen ik moet alles op een weegschaal leggen om iets goed over te brengen. Dat was als kind al en nu als volwassenen nog steeds. Ze is me beste vriendin maar ook soms me grootste vijand raar he?
nou laat haar dan lekker een andere oppas zoeken, het is dus op haar manier of niet? jij doet haar een plezier neem ik aan dus het is geven en nemen, ik zou haar zeggen dat het de ene keer bij haar is en de andere keer bij jou en anders idd maar een andere oppas!
ik vind het nogal raar van je zus, ze wil jou niet in huis hebben als ze er niet is. En haar eigen kinderen wil ze er ook niet hebben als ze er niet is omdat ze anders haar huis slopen. Wat doen die kinderen dan als zij wel thuis is? Mogen ze dan ook niet spelen ofzo? misschien begrijp ik het verkeerd hoor maar zoals ik het lees is het net of de kinderen niet eens mogen spelen omdat ze dan haar spullen afbreken. Tuurlijk is het niet normaal dat ze spullen slopen maar je kinderen horen toch te spelen en hun energie kwijt te kunnen? Vind het een beetje raar om te zeggen ja je past maar mooi in je eigen huis op. Met andere woorden laat ze bij jou maar lekker de boel afbreken....... Als ik het verkeerd heb zeg het dan gerust hoor maar zo komt het bij mij over.......Ik had de kinderen mooi bij haar laten oppassen en anders maar een andere oplossing gezocht, maar ja dat ben ik haha.....
Ze past nooit op mijn kinderen, ik heb nooit oppas nodig! Misschien 2 keer per jaar, maar dan echt als uitzondering.
Jou moeder is mans genoeg om zelf aan te geven als het haar teveel word. En zo niet dan is dat vast duidelijk te zien aan haar en vind ik het erg ego als je zus dan alsnog blijft aankloppen. Zoek er dan een die je betaald ipv je overal zo op te dringen...