Eigen bijdrage concerta

Discussie in 'De lounge' gestart door Treez, 16 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Treez

Treez Niet meer actief

#1 Treez, 16 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2018
    Voor degene die concerta (of je kind) gebruiken wat betaal je momenteel aan eigen bijdrage per maand? En is er nog wat te regelen via de regenboogapotheek of wordt dat ook niet meer vergoed? Ik kan hier via Google geen duidelijkheid over krijgen.

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat zal niet bij elke verzekeringsmaatschappij hetzelfde zijn.

Bel ze even zou ik zeggen

3. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Wij krijgen de eigen bijdrage vergoed.

4. Treez

Treez Niet meer actief

Vergeten te melden, ik heb enkel een basisverzekering. Niks aanvullends. De eigen bijdragen voor concerta is voor iedereen hetzelfde in de basisverzekering (afhankelijk van de dosering uiteraard, maar dat verschil schijnt in prijs niet zo groot te zijn). Ik hoef het ook niet precies te weten, maar wil ongeveer een richtlijn. Hebben we het over 20 euro of 200 euro per maand. Ik kan ze bellen als ik terug ben van vakantie, maar het is iets wat nu door mijn hoofd rond spookt en wat ik dan niet meer los kan laten (ik gebruik dat spul niet voor niks ;)).

Daarnaast ben ik benieuwd wie ervaring heeft met de regenboogapotheek.

Evanesco vindt dit leuk.
  5. Treez

Treez Niet meer actief

Waar ben je verzekerd? En wat is bij jullie de eigen bijdrage? Weet je dat toevallig?

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Het ligt eraan of je echt het merk concerta krijgt of een ander merk die hetzelfde werkt.
    Concerta kostte ons 30 euro per potje,de rest viel onder de basisverzekering die bij iedereen hetzelfde is.
    Nu een ander merk en die kost 10 euro per potje..
    Ik ben overigens wel aanvullend verzekerd maar moet de rekening zelf opsturen

Treez vindt dit leuk.
  7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Ik krijg eigen bereide concertagenda via de Regenboogapotheek vergoed.
    DSW en zorg en zekerheid vergoeden als enige verzekering.

Ik gebruik 50 mg per dag. En dat kost 8,80 per drieweken wat dus vergoed wordt.

Voor concertagenda bij mijn apotheek betaalde ik 30 euro per maand. Het is dus altijd handig om eens navraag te doen.

Ik kreeg vandaag weer keurig voor 3 weken opgestuurd.
    Loopt prima zo

Treez vindt dit leuk.
  8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    O ja het wordt via de basis verzekering vergoed. Wel je eigen risico maar daar ben ik in januari al doorheen met therapie.

Treez vindt dit leuk.
  9. Treez

Treez Niet meer actief

Dank jullie wel voor de antwoorden. Het valt mij echt reuze mee qua kosten. Op zich ben ik nu wel tevreden, maar het lijkt mij fijn als ik niet continue een wekker hoef te zetten voor de volgende dosering om een rebound te voorkomen. Het is vooral gemakzucht. Ik ga het proberen en als het bevalt, hou ik daar ook rekening mee met het uitkiezen van mijn zorgverzekering volgend jaar. Basisverzekering is voor mij voldoende en als ik dan via de regenboogapotheek kan bestellen, is dat perfect

@chrystel73 leuke autocorrect van concerta :roflmao:

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Nog een aanvulling het is iig 2maal 8 euro bij de Regenboogapotheek.

Je krijgt het gedeelte wat gewone Ritalin kost wel vergoed . Hoe veel je zelf moet bijdragen weet ik niet.

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Ik vind het toch een verademing om niet steeds de klok in de gaten te houden.
    Ik begin de dag met concertagenda daarna moet ik s avondA de andere berg pillen goed plannen.

Treez vindt dit leuk.
  12. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Hier merk concerta , 27 Mg per dag en bij bijbetalen is 28,85 per maand .

Treez vindt dit leuk.
  13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Treez vindt dit leuk.
  14. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Hier in België wordt concerta niet vergoed... betaal dus maandelijks 62 euro. Maar het is het waard omdat ze nu niet steeds in die rebounds terechtkomt. Hebben rilatine en equasym geprobeerd en zelfs een combinatie van die 2, maar concerta was hier echt de redding

Treez vindt dit leuk.
  15. Treez

Treez Niet meer actief

Vooral dat lijkt mij fijn. Ik heb nu een alarm op mijn fitbit en deze trilt als het tijd is voor medicijnen. Alleen soms komt het niet handig uit en het komt bij mij nogal nauw. Als ik nu zie wat ongeveer de eigen bijdrage zal zijn, ben ik om. Ik ga het proberen :)

16. Treez

Treez Niet meer actief

In Nederland wordt het ook niet vergoed. Het wordt vergoed tot de kosten van normale methylfenidaat. Je hebt hier de regenboogapotheek en deze maakt zelf langwerkende methylfenidaat. Dit wordt opgestuurd en veel goedkoper. Zou je daar vanuit België ook geen gebruik van kunnen maken?

17. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    Wij hebben hier strattera en medikinet. Dit word gedeeltelijk tot een bepaald bedrag vergoed via onze zorgverzekering.
    Ik heb nog nooit gehoord van de regenboogapotheek. Als ik het goed begrijp maken zij zelf medicijnen, wat dan een andere merknaam heeft maar wat dezelfde stof bevat? En wat daardoor dan goedkoper is?

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.927
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    #18 RoGiJuLi, 17 jun 2018
    Laatst bewerkt: 17 jun 2018
    Ik gebruikte medikinet, maar door de achterlijke verhoging sinds januari in eigen bijdrage van mijn zorgverzekering, ben ik per maand veel meer geld kwijt.
    Dus nu overgestapt naar ritalin wat volledig vergoed wordt.

Toch eens kijken wat de regenboog apotheek is :)

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Ik heb mijn zorgkosten bij de regenboog apotheek nog even goed bekeken.

Ik slik 2 x 10 mg . Ik krijg per 3 weken , dat zijn 42 tabletten . Kosten 5,92
    Per maand (30 dertig dagen) 8,45

Ik slik daarbij nog 1 tablet van 30mg.
    Per 3 weken 21 tabletten. Kosten 8,45.
    Per maand 11,26

Totaal 19,70.

Je krijgt dan methylfenidaat retard.

Deze site geeft heel duidelijk aan wat er allemaal is en wat vergoed wordt

https://www.medicijnkosten.nl/databank?zoekterm=METHYLFENIDAAT&toedieningsvorm=TABLETTEN%20EN%20CAPSULES

Je arts stuurt een recept naar de Regenboogapotheek en die stuurt papieren om in te schrijven.
    Per drie weken krijg je in baxter zakje de concertagenda opgestuurd
    Wanneer je bijna een nieuw recept nodig hebt krijgt een mail. Trouwens ook als een nieuwe Baxter is verzonden.

Ik ben echt heel tevreden.

Deel Deze Pagina