Baby niet voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem89, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Sinds week 16 voel ik de kleine elke dag, maar nu sinds 3 dagen helemaal niet. Gister op controle geweest en gewoon een kloppend hartje te zien. Wel lag meneer heel stil.

Hoelang moet ik dit blijven aankijken? Heb hem vandaag ook nog niet gevoeld terwijl die normaal altijd super druk is!

2. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik zou gelijk bellen als je het niet vertrouwd! Beter een keer onnodig dan te laat toch?! ;)

3. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige heeft me inderdaad op het hart gedrukt dat ik vanaf 28 weken het kindje dagelijks hoor te voelen. Mocht ik het niet voelen dan moet ik gelijk dezelfde dag bellen.

Ik ben het met kiraa eens beter 10 x te vaak bellen dan 1 x te weinig.

Bellen dus! Je wil ook niet met onzekerheid het weekend in gaan!!

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ja daar mag je zeker voor bellen hoor.

Vk zei tegen mij dat ik zo'n tien bewegings momenten per dag hoorde te voelen. Acht of negen was ook nog niks om je zorgen om te maken maar als het echt minder was moest ik zeker bellen van haar!

Dus als jij echt helemaal niks voelt zou ik gewoon bellen..
    Het hoeft helemaal niks ernstigs te zijn maar anders maak je je misschien het hele weekend druk terwijl je vandaag ook gerust gesteld kon worden met bijv. een ctg of iets dergelijks.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou zeker bellen, en je door laten sturen voor een CTG.
    Heb zelf tijdens mijn zwangerschap ook regelmatig in het ziekenhuis gezeten omdat ik minder leven voelde.
    Een keer zelfs helemaal niks, en toen bleek dat mijn placenta aan de voorkant lag en ik daarom dus niks voelde.... :)

6. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    bellen hoor! heb ik ook 2 keer gehad. en het lucht enorm op als ze even een ctg scan maken in het ziekenhuis en je de bevestiging krijgt dat alles goed is. zo ga je niet lekker het weekend in meid.

7. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat je even weten hoe het afloopt?

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Bij mijn 2de had ik dit ook regelmatig vanaf week 35 en ik heb telkens gebeld. Vaak aan ctg scan gelegen en echo's gehad vd kleine.. Werd ingeleid met 38,5 omdat de week ervoor echt weinig leven te voelen was tot niet en eerst week lang elke dag aan de scan en toen op laatste dag zondag werd er besloten geen risico's te willen nemen en werd ik maandagochtend ingeleid... Alles was goed met de baby, niets te zien op de scans, maar ze wilden geen risico nemen als ze iets over t hoofd zagen of iets was niet te zien maar wel t geval... Vond dit erg fijn en zoontje was perfect... Idd beter 10x onnodig bellen dan later : wat als... Succes !

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Bellen als je het niet vertrouwd, inw weet dat de vk altijd vertelde drink een glas appelsap of ijs eten en binnen het uur moet je dan wel iets voelen ( suikers en koud eten/ drinken) zouden ze op moeten reageren.. Maar idd bellen bellen bellen, je vergeeft jezelf nooit als je een keertje niet belt !!

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gelijk bellen!

Mijn meisje was altijd erg druk soms hele nacht door non stop. Soms uren non stop echt van die buik die recht of links golfte etc. Sinds 3 dagen is wat minder enkel schopjes kort. Gebeld en moest gelijk komen. Wel 5 uur doorgebracht aan ctg en daarna echo: alles was hoed maar belaangrijker vinden ze wat jij denkt of voelt. Ik mocht van hun elke dag komen aan ctg en echo vanaf nu als ik steeds hetelfde voel anders wordt ik ingeleid deze week want ze heeft nadrukkelijk gezegt dat als er iets mis is dan is niet hun schuld.

Heb dus vandag niet gegaan want morgen heb ik controle en wil graag sowieso ingeleid worden.

Maar op jou plaats zal ik dus elke keer bellen zelfs elke dag als je twijfelt. Het is wel zo dat als ctg en echo goed is ze pas zichzorgen maken als je 40+ bent want dan heb je meer kans dat placenta op is en het us niet te zien vanbuiten af..

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Goede test is kusjes van pappa:)))
    Mijn msn gaf altijd kusjes op haar hoofdje en ze schrikt elke keer en wordt wakker gelijk!

12. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Vanaf week 26 hoef je baby pas elke dag te voelen
    ik ben gisteren nog bij mijn vk geweest ,ik voel mijn baby ook niet elke dag zo heel afentoe dus nergens om druk te maken
    maar als je echt zorgen maakt zal ik gewoon bellen als ik jou was

13. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    idd geen zorgen maken, ik voel onze uk ook niet iedere dag ;)

14. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    bovenstaande dames ts is bijna 31 weken zwanger en jullie iets minder lang om zo maar te zeggen :d
    als je in het laatste trimester zit moet je de kleine meerdere keren per dag voelen. Voel je je kindje een dag niet toch gelijk aan de bel trekken. Beter een keer te veel dan te weinig.
    Ik heb bij Ridder ook vaak aan de ctg gelegen. Vk vertelde toen dat je door de stress van het niet voelen van je kindje je kindje nog minder ging voelen om dat je dan een bepaald stofje aan maakt waarbij het kindje rustig wordt.

Ts ik hoop dat alles goed is

15. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik het niet mee eens. TO is 30w zwanger en ook ik heb instructies gekregen ye bellen bij tekenen van verminderd leven. Ik zou zeker bellen en vooral niks riskeren!

X

16. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik had niet gezien dan ts al 30 weken was, dus ik trek bij deze mijn reactie in. Sorry hiervoor

17. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Dit is een slecht advies, boven een bepaald aantal weken MOET je de baby elke dag voelen anders moet je echt de vk bellen.

Bij 17 weken zit het toch nog wel wat anders.

18. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Je hoort je baby met 30 weken wel iedere dag te voelen. Ik had zelf dat ik bij 30 weken de kleine iets minder goed voelde dan de weken ervoor, maar een hele dag de baby niet voelen is geen goed teken. Neem eens de tijd om op de bank te gaan zitten en je warme handen op je blote buik te leggen. De kleine reageert daar meestal op en komt op je handen af. Als je het niet vertrouwt, dan even bellen met de verloskundige. Zij zal je doorverwijzen naar het ziekenhuis voor een CTG, of zelf een echo maken om het hartje van de baby te zien. Succes ermee!

19. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Inderdaad wel bellen meid!! Beter 1x teveel dan 1x te weinig.

20. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Heb je al gebeld?
    Ik had hetzelfde als wat jij nu hebt, maar ik kon gelijk per direct naar vk komen en die heeft me direct weer doorgestuurd voor ctg. Nu was er uiteindelijk niks aan de hand, maar was blij dat ik het had laten controleren.
    Liever onnodig dan dat er dadelijk echt iets is, vertrouw je gevoel meis.

Deel Deze Pagina