N.a.v. ander topic... Doe je dit als bff: - kaartje en kadootjes geven met Valentijn aan je bff - wekelijks bloemen geven aan je bff - regelmatig spullen kopen die die ander graag wil hebben of nodig heeft Is dit iets wat je kunt zien als gedrag van een bff of toch iets anders?
Moet bff in dit geval geen bef zijn? Spelfoutje of zo? Maar nee, zelfs mijn man stuur ik niet wekelijks bloemen, dus een beste vriendin al helemaal niet.
Nee. Zoals Paula zegt, dat verwacht ik ook niet van mijn vriend. En dat doet ie ook nooit uit zichzelf. Andersom ook niet.
Nee....als mijn vriendin dat zou doen zou ik me afvragen waarom....Is het verliefd zijn? Onzekerheid? Bang om mensen/contacten te verliezen? Ik zou me er in ieder geval erg ongemakkelijk bij voelen...
Nee dit verwacht ik echt van niemand en doe ik ook voor niemand. Sowieso is heel valentijn een commercieel nepfeest (in mijn ogen) Bloemen koop ikzelf niet eens iedere week. En spullen die ze nodig heeft mag ze zelf kopen. Ik koop ook mijn eigen spullen. het fijne aan een vriendschap (zowel met een vriendin als bijv. Met mijn man) zijn juist de onverwachte kleine dingen. Een keer een kleine persoonlijke verrassing meenemen als ik langs ga. Of een kaartje schrijven en opsturen. Er voor iemand zijn en naar luisteren als je dat nodig hebt. Dat is voor mij zoveel belangrijker dan alle materiële dingen.
Uhhh nee. Zou het zelf ongemakkelijk of raar vinden. Voor verjaardag, babyshower etc wel wat extra maar verder nee. Zelfs van partner verwacht ik dat niet
Nee. Al stuur ik m'n vriendinnen wel eens een kaart of bos bloemen. Maar dat is dan voor Bijv een nieuwe baan/huis/opleiding of als ze eens niet lekker in het vel zitten, als oppepper bedoeld.
Kaart met valentijnsdag soms wel soms niet Wekelijks bloemen nog nooit Iets kopen wat een vriendin graag wil hebben / nodig heeft (of iets wat hun kinderen graag willen hebben / nodig hebben), ja soms als ik weet dat ze het zelf niet kunnen missen en er echt blij mee zijn. Maar dat zal 2 a 3 keer per jaar (en niet bij dezelfde vriendin) voorkomen.
Bff is een term die ik niet hanteer en zeker niet voor een volwassen vriendschap. Maar nee, mijn vriendinnen krijgen geen bloemetje etc. Hoewel ik voor een van mijn vriendinnen wel regelmatig een klein bloemetje meeneem. Weet hoe leuk ze dat vindt en andersom pakt zij altijd uit met lekkere dingen. Ik ben eigenlijk zo onattent.. ik probeer er wel in te groeien
Nee, dit soort dingen verwacht ik niet. Natuurlijk neem ik wel eens wat mee voor een vriendin, maar niet op deze manier. Zou me ongemakkelijk voelen.
Vriendschap zit voor mij niet in cadeautjes krijgen/geven. Ik denk dan meer aan een klik. Goed samen kunnen praten, lachen en huilen. Om elkaar denken en steunen.
Mijn beste vriendin krijgt geen valentijnskaart, krijgt een bloemetje op haar verjaardag of sporadisch wanneer ik bij de supermarkt mooie gerbera's zie (lees: 1x per jaar) en dingen die we nodig hebben maar niet kunnen betalen kopen we beiden gewoon niet. Volgende week krijgt haar dochter wel een prachtig bos bloemen en een kadootje voor haar B diploma. Telt dat ook?
Ik stuur zelfs de buren soms een kaartje als ik weet dat er wat belangrijks was. Eigenlijk doe ik exact wat jij ook doet. Ik vind dat erg belangrijk om te laten weten dat ik aan ze denk en als ze iets nodig hebben te kunnen helpen.
Ik heb alle kinderen van mijn beste vriendinnen (en ook al mijn neefjes en nichtjes) een kaart gestuurt voor hun 1e valentijnsdag. Met een tekst in de richting dat ze zo knap zijn en later er vast nog heel veel zullen krijgen maar dat ze de 1e lekker van mij hebben gehad. Misschien vinden andere mensen dat ook heel raar.[/QUOTE]