Lelijke kraamkado'tjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door niva, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ik ben met alles wat we hebben gekregen tevreden :confused:

2. meeste dingen wel tevreden.

maar "lelijke dingen"
    een truitje heel vies geel/bruin.
    te lieve dingen met grotere maat. Heb een ventje en moet na tijdje stoer zijn.
    kleding maatje 74-80 voor de winter en hij heeft nu al 80, dus nooit aangehad. Menneer is te snle gegroeit.

Misschien kunnen we lelijke dingen ruilen?hahaha ik woon in Maastricht.hahaha

groetjes

3. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Van die hele boxpakjes met voeten eraan vreselijk. Al een paar keer genoemd dacht ik..

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    haha er komen hele herkenbaren dingen tegen.

Ik heb heel veel bruine kleding gekregen terwijl ik en me vriend het echt een lelijke kleur vinden.
    En echt ik roep al lekker felle kleuren of mooi wit maar geen bruin en caki(hoe je het ook schrijf) kleuren en wat krijg je.

Ook heb ik voor daan een spuug lelijk setje gekregen met legerprint ielg.

Weet je wat ik ook zo raar vind als je mensen een kaart stuurt en er staat op dat je een kind heb gekregen van bijna 9 pond dat ze dan maat 50 aan komen zetten.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hmm lastig maar ik ga even bedenken:

- een (goedkope) babypop van mijn schoonmoeder, want meisjes moeten poppen hebben :( (Het meisje was net geboren en dan ook nog 2mnd te vroeg)... Nu mag Sam echt wel een pop hebben van me hoor, maar dan wel mooie :D Van een tante heeft ze al een babyborn, kijk dat vind ik beter :) (Jammer dat ze er pas over ruim 2 jaar mee mag spelen)

- gebruikte kleertjes met gebruikssporen (en niet 1 setje nee, heeeeel veel vieze gebruikte kleertjes). Was van vrienden van ons, kan er niet te veel woorden aan vies maken, maar het was wel vies hihihihi.

Verder nog een jasje die ik super leuk vond en mijn man vond het verschrikkelijk. Een paarse met puntmuts en houtje touwtje knopen.

En we hebben heeeeeeel veel knuffels, ook hele leuke, maar ja.... ze kan niet met 100knuffels tegelijk spelen :(

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, ik heb ook genoeg voor de zak van Max of Afrika. Kleertjes in vreselijke kleurtjes of met van die stomme Disneyfiguren erop. Synthetische kleertjes en een soort Oostblok pakje, sorry hoor, maar echt totaal mijn smaak niet!
    Verder ballen, wat moet ik met ballen voor een meisje van een week oud? 1001 badeendjes en allerlei prularia. En werkelijk iedereen komt met een pak luiers aanzetten. Ik heb er nu alleen zoveel van gehad, dat ze die maat uit is gegroeid voor ik ze volgens mij heb kunnen opmaken.

Vind het wel moeilijk om leuk te reageren als ik weer iets afgrijslijks uit de verpakking haal, dan moet ik echt opletten dat ik dat niet uitstraal.
    En sommige mensen geven echt zo'n flutcadeau en blijven er maar over doorgaan hoe geweldig het is.
    Maar ik heb gelukkig ook een heleboel leuke pakjes en cadeautjes gehad.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh ja, en deze was ik nog vergeten: 3 pakken babybillendoekjes van een of ander wazig merk met een grijze stoflaag en over de houdsbaarheidsdatum heen. Hup, de vuilnisbak in!

8. sim

sim Niet meer actief

poeh da's lef om dat te geven, ik zou me kapot schamen :)

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ja inderdaat luiers die hebben we ook een hoop gehad. toen daan eruit gegroeid was en ik had nog een dicht pak over belde ik naar de winkel en legde ik het uit en zonder probleem kreeg ikmeen maat groter.
    Een voordeel was wel we hebben de 1e 3 maanden geen luiers gekcoht ja misschien in pak maar meer ook niet.

10. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Oh ja. ik was idd vergeten we hebben een "pap"fles gekregen.
    Dit is mijn 2'de kind en ik had al genoeg flessen en trouwens ik gebruik alleen avent flessen (en dit was een merkloze disney fles) waar ik dus alleen nog maar nieuwe spenen voor hoefde te kopen.
    Trouwens ik vind het niet erg als ik rompertjes krijg die ik niet zo leuk vind (zie je toch niet onder de truien), als ze maar niet 2 maten groter worden als je ze een keer hebt laten aantrekken. En we hebben meestal 1 set reserve kleding nodig in de luiertas en 1 set reserve kleding bij de kinderopvang (die ze best vaak moeten gebruiken). Alleen ik vind het zonde om merk kleding die ik niet leuk vind bij de kinderopvang achter te laten en dan hem naar de kinderopvang merkloze kleding aan laten trekken (die we wel leuk vinden) :).
    En iets te grote schoentjes die hij waarschijnlijk pas aankan wanneer hij kan lopen, maar daarvoor zijn ze dus niet geschikt.
    Voor de eerste idd zelf gebreide vesten en truien (waarin zijn hoofd niet past en middel te groot is of zo stijf is als ik weet niet wat).

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Haha leuk onderwerp :)

Van de overburen heb ik een kort wit broekje met spaghettibandjes eraan van pooh gehad :confused: met een roze truitje eronder. geen gezicht krijgt ze ook niet aan ;) En van een vriendin een gestreept broekje met van die vage kleurtjes (oudroze ne mintgroen) en een offwhite shirtje. Het ziet er gewoon verwassen uit :confused: Maar ja kaartjes zitten er nog aan dus zal wel neit. Misschien zet ik het wel op MP.
    En nog een soort roze boxpakje met van die voetjes eraan (niet echt lelijk maar ik houd gewoon niet van die pakjes.) Maar het is nu nog veel te groot dus misschien gebruik ik het wel als pyjama.

Oja en nog een boekje met babygedichtjes :( (tja komt van een lerares...)

Verder met alles eigenlijk heel tevreden, veel leuke kleertjes gehad. Heb nog maar weinig zelf gekocht.

12. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Laatst kreeg ik ook een spuuglelijk roze zomersetje (rokje en T-shirt) maat 74...
    even doorrekendend kan mijn dochter dat in januari/februari aan! :confused:
    Aan de labels te zien was het van de Zeeman, maar het zat verpakt in een kadodoos van de Prenatal... :confused:
    De 'geefster' had net zelf een meisje gekregen, dus ik denk dat ze zelfgekregen kadootjes opnieuw heeft ingepakt... Vind ik eerlijkgezegd ook niet zo leuk... 8-[

13. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hebben jullie trouwens wel eens een aangebroken zak kraamverbanden gekregen... 8-[

14. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Nou dat niet.
    Maar ik zat wel te denken dat ik alles (dus ook de kraamverbanden 2,5 pak) naar mijn beste vriendin te brengen (die hopelijk gauw zwanger zal raken) en dan mag ze zelf uitzoeken wat ze wil / niet wil (of al had gekregen) en de rest doe ik dan weggooien. Maar dit is niet een kraamcadeau.
    Ik weet dat er ook heleboel afgedragen of niet haar smaak dingen tussen zullen zitten, maar als je de nog goeie en leuke dingen ertussen uit haalt dan heb je een goede basis waarop je terug kunt vallen wanneer ze in het begin nog heel vaak vieze rompertjes krijgen van dunnen ontlasting.
    En ik vind het niet erg als ze 90 % in de goede doelen container doet, want anders zou 100 % ernaar toe gaan. Trouwens een badje kun je niet in de container doen toch?
    Of vinden jullie dit raar? Zou jij het wel of niet fijn vinden? Ik ga er niet vanuit dat ze de kleertjes aan laat trekken. En ik heb rond de 10/15 avent flessen (ze zou wel nieuwe speentjes voor de fles moeten kopen), niet gebruikte avent speentjes.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ik stond laatst in een winkel en daar was een mw op zoek naar een setje kleding als kraamcadeau toen advieseerde de verkoopster haar aan om dan maatje 80 te kopen zodat het kindje het meteen aan kon. :rolleyes: :rolleyes:

Van zijn overgrootvader heeft Kylian zo'n deshboard gekregen (stuurtje, knipperlichten, gas/rem geluidjes)
    Op de doos stond dat het voor kindjes vanaf 1 jaar was, maar toen Kylian 4 maanden was 'speelde' hij er al mee, tot groot genoegen van zijn 89 jarige overgrootvader.
    Helaas is 'Detta' overleden, maar met zijn stuurtje wordt nog druk gespeeld.

Groetjes Anita

16. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Van ene vriendin zou ik dat geen probleem vinden! Zeker doen! Dit was echter van een relatief vreemde buurvrouw...

17. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    jullie stelletje ondankbare schepsels! :) :) :)

ik lig echt in de stuip hier hier, kom niet meer bij, :)

maar van het hele topic vind ik dit toch echt DE topper:

heb je dat echt gekregen Lucie? :confused:

Niva dat had je ook juist niet moeten doen, alleen dingen noemen waar je wel belang bij hebt
    want die mensen staan in de winkel, weten niet wat ze moeten kopen en ineens schiet ze te binnen: hey ze heeft het over Winny the Pooh gehad! okee dan kopen we daar iets van! :thumup:

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, dat is ook erg, een Zeemanpakje in een Prenataldoos, alsof je niet op de labels kijkt. Ik kreeg laatst ook een cadeautje wat in een soort dure parfum cadeaubox zat, ik dacht 'zooo, lekker', zat alleen een Etos-rompertje in...sjonge, jonge.

19. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    wat een heerlijk onderwerp! Zo herkenbaar! Met een grote glimlach lees ik de stukjes.

Hier ook een zuurstokroze broekje gekregen, gruwelijk, het is dus direct de doos in gegaan voor de te kleine kleertjes.
    En zo nog wel een paar kledingstukken (ook wel een 1 x aangedaan en toen (per ongeluk....:)) te warm gewassen, helaas, te klein, dus ook in de doos...

Maar aan de andere kant, je mag een gegeven paard ook niet in de bek kijken natuurlijk..........

gr. wup
    :D

20. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren

Hmm, misschien heb je gelijk..Maar van je moeder en je beste vriendin verwacht je wel dat ze beter weten toch? ;)

Kreeg ik trouwens gister met de post van een andere vriendin heel leuk een doos vol kadootjes:
    Forever friends sokjes in maat 80, drie rompertjes met bambi erop die veel te breed maar wel te kort zijn, en drie slabbetjes met knorretje en wienni the f**kking pooh..(tja, die had ik nog niet)

Niet te geloven..Krijgt men die disney dingen ergens gratis bij ofzo? :)

Erg leuk trouwens jullie reacyties..

Vooral die stoffige-met-kattenharen-bsmeurde-naar-sigarettenrook-stinkende-knuffelbeer, het aangebroken pak kraamverband en de zeemankleertjes in de prenatal doos vind ik erg grappig!

Deel Deze Pagina